استاندار آذربایجان شرقی، جمهوری اسلامی ایران را طرفدار صلح و دوستی در منطقه خواند و از آمادگی کشور برای میانجی‌گری با طرف های مناقشه قره‌باغ برای پایان درگیری ها خبر داد
کد خبر: ۹۱۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳ 21 October 2020

به گزارش تابناک تبریز،دکتر محمدرضا پورمحمدی در بازدید از نوار مرزی استان در محدوده شهرستان خداآفرین در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آمادگی کامل نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی استان گفت: اوضاع مناقشه قره‌باغ به صورت شبانه‌روزی توسط نیروهای زحمتکش مرزبانی رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت آمادگی نیروهای نظامی و مرزبانی، دلگرم کننده است افزود: در مقایسه با روزهای گذشته، آرامش نسبی بین طرفین درگیر در قره‌باغ حاکم شده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به پایان یافتن سریع مناقشه نظامی در قره‌باغ اظهار داشت: ضمن احترام به تمامیت ارضی کشورها، مخالف هرگونه اشغال گری بوده و آمادگی خود را برای میانجیگری در راستای پایان مناقشه نظامی در قره‌باغ اعلام می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود، گفت و گو را تنها راهکار اصلی برای صلح در قره‌باغ دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، طرفدار صلح و آرامش بوده و برای تحقق این هدف از تمامی ظرفیت خود استفاده می‌کند.

پورمحمدی با اشاره به اصابت بیش از ۵۰ راکت و گلوله جنگی به خاک استان در طی چند روز اخیر اظهار داشت: تذکر و نارضایتی خود را به هر دو‌ طرف اعلام کرده و وزارت امور خارجه نیز تذکرات لازم را به هر دو‌ طرف داده است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در این سفر از سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی بازدید و بر تسریع در بهره برداری از سد قیزقلعه‌سی تاکید کرد.

پورمحمدی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات اجرایی این سد، ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد افتتاح و بهره برداری از آن باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با شرکت در جلسه شورای تامین شهرستان خداآفرین، آخرین وضعیت امنیتی و انتظامی این شهرستان را بررسی کرد.

راستگو، معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز استاندار را در سفر به شهرستان خداآفرین همراهی می‌کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار