استاندار آذربایجان‌ شرقی:
استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم و کرونا در بخش تولید و صنعت، اظهار داشت: به رغم تمامی این فشارها، فعالان بخش خصوصی به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی، نقش بسزایی در خنثی‌سازی تهدیدهای دشمنان و تبدیل آن به فرصت دارند
کد خبر: ۹۱۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 24 October 2020

به گزارش تابناک تبریز،استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم و کرونا در بخش تولید و صنعت، اظهار داشت: به رغم تمامی این فشارها، فعالان بخش خصوصی به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی، نقش بسزایی در خنثی‌سازی تهدیدهای دشمنان و تبدیل آن به فرصت دارند.دکتر محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، با قدردانی از برگزاری منظم جلسات این شورا، گفت: خوشبختانه تفاهم و همدلی بسیار خوبی در بین اعضای این شورا وجود دارد که امیدواریم این روحیه، قوی‌‌تر از گذشته استمرار یابد.

وی خواستار حمایت واقعی از تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی شد و اظهار داشت: قانون، فصل‌الخطاب تمامی فعالیت‌هاست؛ اما باید توجه داشت که در شرایط فعلی اقتصاد کشور، با تولیدکنندگان و جهادگران عرصه صنعت و تولید باید با لبه نرم قانون رفتار کرد.

پورمحمدی با تاکید بر ضرورت اجرای دقیق اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری بنگاه‌های اقتصادی بزرگ به بخش خصوصی، گفت: باید بیشتر از گذشته، مراقب سرمایه‌گذاران و صنعتگران استان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی استان ازجمله بزرگراه تبریز-سهند اشاره کرد و گفت: اتمام این پروژه یکی از اولویت‌های اصلی ما از نخستین روز مسئولیت بود و پیشرفت فیزیکی آن در این مدت از 42 درصد به بیش از 98 درصد رسیده است.

پورمحمدی با اشاره به تأخیرهای پیش‌آمده در افتتاح این پروژه، گفت: این مسیر در زمان وعده داده شده آماده بود تا زیر بار ترافیک برود، ولی با تاکید دادستانی برای تامین ایمنی هرچه بیشتر مردم، افتتاح پروژه را تا نصب گاردریل و تابلوهای راهنمایی به تاخیر انداختیم.

وی ابراز امیدواری کرد این پروژه در روزهای پایانی آبان با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح ‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی نیز در این جلسه به تبیین پیشرفت فیزیکی مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی استان پرداخت و با اشاره به افتتاح بزرگراه تبریز-سهند در آینده نزدیک، گفت: در حال حاضر ‌در مجموع، یک هزار ۸۶۰ پروژه نیمه‌تمام در استان وجود دارد که یک هزار و ۱۰۰ مورد از این تعداد، مربوط به پروژه‌های جاری است.

جواد رحمتی با بیان اینکه در واقع ۷۶۴ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد، اظهار داشت: در هفت سال گذشته و همه ساله به صورت میانگین بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه با مشارکت و همکاری دولت و بخش خصوصی در استان اجرا شده است.

وی همچنین با اشاره به توقف اجرای پروژه بزرگراه تبریز-سهند در سال ۹۶، گفت: این پروژه نهایتاً از سال ۹۷ و با اهتمام جدی دولت و به شکل مشارکتی ۶۰ به ۴۰ به بخش خصوصی واگذار شد.

رحمتی افزود: موقع تحویل پروژه، بیش از پنج کیلومتر از مسیر، تملک هم نشده بود که خوشبختانه در حال حاضر، بسیاری از مشکلات رفع شده و این پروژه از پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۱۰۰ درصدی برخوردار است.

تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و فعالان بخش خصوصی استان نیز در این جلسه به بیان نظرات و دیدگاه‌‌های خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار