مدیرعامل باشگاه تراکتور به سوالات هواداران پاسخ گفت.
کد خبر: ۹۱۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴ 24 October 2020

به گزارش تابناک تبریز، مدیرعامل باشگاه تراکتور به سوالات هواداران پاسخ داد که مشروح صحبت‌های محمد علیپور را در زیر می‌خوانید:

خوشحالم که امروز بر اساس برنامه روابط عمومی باشگاه برای پاسخگویی به سوالات هواداران در خدمت شما باشم. هواداران تراکتور واقعاً فهیم هستند و روابط عمومی هم روند خوبی در پیش گرفته و با هشتگ «پاسخ_به_هوادار» هر چند وقت یکبار در خدمت هواداران خواهیم بود و به سوالات آنها پاسخ می‌دهیم.

پیگیری ارتقای کیفیت پخش دیدارهای خانگی تراکتور از شبکه استانی

یکی از موضوعاتی که طرفداران خوب ما پیگیر بودند، بهبود کیفیت پخش مسابقات است که حق مسلم آنها به حساب می‌آید و ما وظیفه داشتیم که آن را پیگیری کنیم. در این راستا ما در نامه‌ای به جناب آقای صفری، مدیرکل محترم صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی ارسال کردیم.

از ایشان هم تشکر می‌کنم که در کمترین زمان ممکن، پاسخ نامه باشگاه تراکتور را داد. صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی در این نامه قول داده است که تا آبان‌ماه این مشکل را حل کنند. اگرچه ممکن است مشکلاتی در این پروسه به وجود بیاید و کمی تاخیر در اجرای آن ایجاد شود.

هم به مدیریت محترم صدا و سیما بابت این پاسخ‌دهی شفاف‌شان تبریک می‌گویم و هم به هواداران فهیم تراکتور. ان‌شاءالله در جلسه‌ای که با مدیران صدا و سیمای استان آذربایجان‌شرقی خواهیم داشت، جزئیات بیشتری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آغاز فعالیت باشگاه تراکتور در یوتیوب

یکی دیگر از خواسته‌های مهم هواداران تراکتور، بحث هویت‌دهی کامل و جامع به روابط عمومی و رسانه باشگاه بود. باوجود اینکه قبل از حضور ما حرکاتی در این راستا انجام شده بود، پس از حضور ما نامه‌نگاری‌هایی با AFC داشتیم و توانستیم تیک‌ آبی را برای صفحه رسمی باشگاه در کمترین زمان ممکن به ارمغان بیاوریم. امروز هم برای تکمیل این مجموعه، صفحه و کانال رسمی باشگاه در توئیتر و یوتیوب راه‌اندازی می‌شود.

برند کیت این فصل تراکتور؟

موضوع کیت، برند و شکل طراحی آن‌ برای هواداران عزیز ما بحث مهمی است. به امید خدا و با هماهنگی‌هایی که مالک محترم باشگاه با وجود تمامی گرفتاری‌ها و تحریم‌ها در وارد کردن البته آدیداس انجام داده، تراکتور امسال هم آدیداس می‌پوشد.

نکته دیگری که لازم است به آن اشاره کنم، خواسته هواداران مبنی بر متفاوت بودن لباس دوم است که در تلاش هستیم یک رنگ بهتر و قابل‌پسند جایگزین شود.

هفت بازیکن مدنظر منصوریان چه شد؟

آقای منصوریان در ابتدای ورود بنده، لیستی را دادند که اولویت‌های اول، دوم و سوم خود را در همه پست‌ها مشخص می‌کرد. اگر آقای منصوریان به هفت بازیکن اشاره داشته، هفت بازیکنی است که از ما درخواست کرده است و هفت بازیکنی نیست که ایشان بعد از آن مصاحبه از ما انتظار داشته باشد.

از آن لیست، بخش عمده‌ای را هم از اولویت‌های اول و دوم جذب کردیم. یکی، دو بازیکن دیگر هم هستند که سعی می‌کنیم در طول یکی دو روز آینده جذب کنیم تا با کمک و دعای هواداران آماده شروع یک فصل خوب شویم.

وضعیت قوچان‌نژاد و بازیکنان دورگه

یکی از بازیکنانی که من احساس می‌کنم خیلی مورد علاقه هواداران است، آقای رضا قوچان‌نژاد بود. ما کارها و پیگیری‌های خودمان را به خاطر یک سری از دلایل اعلام نمی‌کردیم و قصد داشتیم خبر نهایی را در این خصوص رسانه‌ای کنیم. در این مورد از مالک محترم باشگاه تشکر می‌کنم که با حضور خود در خارج از کشور، تمام تلاش خود را برای جذب رضا قوچان‌نژاد انجام دادند.

با این حال، متأسفانه با وجود تلاش‌های ما و علاقه این بازیکن، باشگاه هلندی با این انتقال مخالفت و ما را از داشتن یک بازیکن خوب محروم کرد. ان‌شاءالله سعی می‌کنیم این جای خالی را به شکل دیگری جبران کنیم.

ما در ادامه به سراغ بازیکنان دو رگه رفتیم که می‌توانستند در ایران بازی کنند. یکی از این دورگه‌ها، بازیکنی بود که در آلمان بازی می‌کرد. دیروز در آخرین تماسی که با مدیر برنامه این بازیکن داشتم، پیشنهادی ارائه داد که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، قبول این پیشنهاد برای ما ممکن نبود.

دیگر بازیکن که همچنان مذاکره با او ادامه دارد، آقای دیوید توکلی است که در بلژیک توپ می‌زند. احتمال حضور او در تراکتور وجود دارد. به هر حال ما پیگیر هستیم که این اتفاق رخ بدهد اما اگر نشود باز هم نگرانی خاصی نداریم. اگر این بازیکنان بیایند، کیفیت تیم را بالا می‌برند، اما اگر نیایند هم ما بازیکنان خوبی داریم و نگران نیستیم.

جزئیات جدایی ایمان سلیمی

از دیروز بحثی در فضای مجازی شدت گرفته و نگرانی هواداران را در پی داشته است که من می‌خواهم یک سری مسائل را به‌طور شفاف با هواداران در میان بگذارم.

اولاً کسی به آقای سلیمی رضایت‌نامه رسمی نداد که از تیم جدا شود. ایشان با استفاده از بندی از قرارداد خود که می‌توانست با پرداخت مبلغی صرفاً برای پیوستن به یک تیم اروپایی لیگ برتری از تراکتور جدا شود، ایشان با مراجعه به سازمان لیگ و پرداخت مبلغ به عقیده خود از تیم ما جدا شد.

آقای سلیمی با پرداخت یک سوم مبلغی که برای جدایی باید به باشگاه تراکتور پرداخت می‌کرد، خودش را بازیکن آزاد کرده است.

از اینکه یک بازیکن از تراکتور به اروپا برود، برایمان خوشایند است و افتخار می‌کنیم. ما با همین سیاست با آقای سلیمی برخورد کردیم اما احتمالاً واحد حقوقی باشگاه شکایتی را در خصوص این بند مفتوح دارد. این پرونده نیز پیگیری می‌شود و نتیجه آن به صورت شفاف به اطلاع هواداران خونگرم تراکتور اعلام خواهد شد.

یک خواهشی هم از طرفداران تراکتور دارم؛ دل به کسی ندهید که دل به شما نداده. کسی که دلش با تراکتور نباشد، دل دادن به او فکر نمی‌کنم عاقبت خوبی داشته باشد. ما بازیکنی می‌خواهیم که با دلش به اینجا بیاید. امیدوارم آقای ایمان سلیمی هر کجا که هست، موفق باشد.

من دیروز و امروز با مدیر برنامه و وکیل این بازیکن تماس داشتم و هر دو نفر مذاکره بین ایمان سلیمی و باشگاه پرسپولیس را تکذیب کردند و گفتند که «به احتمال زیاد ایمان سلیمی دوشنبه یا سه‌شنبه عازم اتریش خواهد شد» اینکه فردا چه اتفاقی می‌افتد، نامعلوم است اما بعید می‌دانم شایعه موجود واقعیت داشته باشد.

اگر هم واقعیت داشته باشد، چیزی از ما کم نشده است. ما زندگی تراکتور و هواداران را به دو اسم و بازیکن بند نکرده‌ایم. شک نکنید که ما امسال با همین بازیکنان کارهای بزرگی انجام می‌دهیم و سال خوبی خواهیم داشت.

پیمان بابایی را تراکتوری بدانیم؟

پیمان بابایی بچه بسیار مؤدب و خوبی است و من فقط احساس می‌کنم که او در بحث محاسباتی دچار مشکل می‌شود. اولین نفری که من در باشگاه تراکتور با او مذاکره کردم، پیمان بابایی بود که صحبت‌های مفصلی داشتیم. ایشان ما را به مدیر برنامه‌های خودشان در تهران ارجاع دادند.

من شخصاً به تهران رفتم و مذاکرات مفصلی با مدیر برنامه‌های او داشتم و به همین خاطر این موضوع را کامل شفاف‌سازی می‌کنم. آقای بابایی تحت قرارداد یک باشگاه دیگر است و بازیکن آزاد نیست. نحوه مذاکره ما با پیمان بابایی با بازیکن آزاد متفاوت است. ما اول باید به سراغ ماشین‌سازی می‌رفتیم. اگرچه در فضای مجازی برخی‌ها این باشگاه را یکسان می‌داند اما من هیچ اعتقادی به آن ندارم.

ما یک هزینه‌ای از بابت آقای بابایی به ماشین‌سازی پرداخت می‌کردیم و رضایت‌نامه می‌گرفتیم. با مدیر برنامه او وقتی این صحبت‌ها را مطرح کردیم، من احساس کردم با مدیر برنامه یک بازیکن آزاد مذاکره می‌کنیم، چون ایشان توجهی به قرارداد پیمان بابایی با تیم ماشین‌سازی نداشت.

پیشنهاد اول ایشان، سه میلیارد برای سال اول و چهار میلیارد برای سال دوم بود و من نمی‌توانستم برای تن دادن به یک پیشنهاد مدیریت داخلی تیمم را از دست بدهم. بازیکنی در تیم ما حضور دارد که با دل و جان برای تراکتور بازی می‌کند و من نمی‌توانستم سه برابر مبلغ قرارداد او را به یک بازیکنی پرداخت کنم که تحت قرارداد باشگاه دیگری است. به همین خاطر با مدیر برنامه ایشان به توافق خاصی نرسیدیم.

در ادامه، یک پیشنهاد دیگر ارائه دادند مبنی بر اینکه پیمان بابایی با همان مبلغی که با ماشین‌سازی قرارداد دارد از تراکتور بگیرد و 100 هزار حق فسخ قرارداد برای دریافت پیشنهاد خارجی داشته باشد که من آن را پذیرفتم اما از این پیشنهاد عقب‌نشینی کردند.

در تبریز هم دو سه بار با پیمان بابایی نشست مفصلی داشتم و سه شب پیش هم نزدیک به سه ساعت با هم صحبت کردیم. پیمان بابایی باوجود اینکه بچه بسیار فهیمی است، مشکلی که از ایشان در ذهن من باقی ماند، اشتباهات محاسباتی ایشان بود.

ما از پیمان بابایی خواهش کردیم که حضور شما در تراکتور سکوی پرتاب خوبی می‌شود، چون او مدعی بود که تا هفته ششم پیشنهاد خارجی دریافت خواهد کرد. من هم گفتم که از شما حمایت می‌کنم.

بعد از بحث های فراوانی که وجود داشت از طریق مدیر برنامه‌هایش پیشنهاد را برای فصل اول به دو و برای فصل دوم به سه میلیارد کاهش داد که این پیشنهاد هم با نگاه من به داخل تیم سازگاری نداشت و روی درخواست خودم پافشاری کردم. من متعقد بودم که اگر غیر از این باشد، تیم به هم می‌خورد و نمی‌شود، مدیریت کرد.

باشگاه ما حرفه‌ای و علاقمند است که با بازیکنان قراردادهای بلندمدت در حدود پنج سال امضا کند. با این حال من به آقای بابایی گفتم که حاضرم این مدت را با مسوولیت خودم به سه سال کاهش بدهم و قطعاً باید پاسخگوی سیاست‌گذار باشگاه باشم و آن را هم به جان می‌خرم.

چندین بار این صحبت‌ها مطرح شد و حتی به پیمان بابایی گفتم که اگر پسر خودم هم بود، این پیشنهاد را به او ارائه می‌کردم. اگر هم قرار بر امتیاز دادن باشد، شما باید به تراکتور امتیاز بدهید، چون به تیمی می‌آیید که در دید است و بازی‌هایش بیشتر دیده می‌شود.

با وجود تمامی مذاکرات، او جواب مشخص به ما نداده و من همان‌طور که به هواداران هم گفتم یک مهلتی برای او در نظر گرفتیم اما تا این لحظه خبری از او نداریم. او در پیامکی به آقای آذرنیا ارسال کرده، شرایطی را عنوان کرده که سیاست‌های مدیریتی من را زیر سوال می‌برد.

ما همچنان روی مواضع خودمان هستیم و تمام تلاش‌مان را کردیم. ان‌شاءالله هر تصمیمی که آقای بابایی می‌گیرد، موفق باشد.

مهاجم نولدی (چه شد)؟!

بارها و بارها بحث مهاجم را از هواداران شنیدم. امروز بهترین مهاجم ایران را می‌توانید نام ببرید که 25 گل برای تیمش به ثمر رسانده؟ قطعاً نداریم.

اینکه ما مهاجم می خواهیم خوب است، اما با چه کیفیتی؟ در فوتبال ایران مهاجم شش‌دانگ نمی‌بینم. اعتقاد من این است که ما مدت‌هاست در ایران مهاجم گلزن نداریم.

گرفتن یک مهاجم، شاخص‌هایی دارد که مهم‌ترین آن گلزنی است. گلزن‌های ما حداکثر با 16 گل آقای گل می‌شود و گاهاً مدافع بیشتر از مهاجم گل می‌زنند. به همین خاطر دقیقاً نمی‌دانم مهاجم شش‌دانگ که از من می‌خواهند، به چه کسی گفته می‌شود.

مهاجمان حاضر در ایران، همگی تقریباً در یک سطح هستند، اما باید دقت کنیم که یکی از بهترین‌ها نصیب ما شود و انتظار آقای گل شدن از او نداشته باشیم. اعتقاد من بر این است که ان‌شاءالله با کمک کادر فنی یک مهاجم شش‌دانگ می‌سازیم.

معاوضه بوحمدان با اکبر ایمانی؟

من قویاً این مطلب را تکذیب می‌کنم. ما قطعاً چنین بی‌مهری در حق بازیکنی که بارها گفته خون، رنگ و همه زندگی من تراکتور است، نمی‌کنیم. ایمانی بازیکن بزرگی است که متعصبانه برای تیم می‌جنگد و من او را قبول دارم. من هدف افرادی که این شایعات را رواج می‌دهند، نمی‌دانم اما تا زمانی که من در تراکتور هستم، این حاشیه‌ها در روند تیمی ما هیچ اثری نخواهد داشت. همه بازیکنان دست به دست هم می‌دهند که دل هواداران را شاد کنند.

هیچ مذاکره‌ای از طرف باشگاه تراکتور در این خصوص انجام نشده است و اگر آقای بوحمدان هم که مورد توجه کادر فنی است، شرایط‌مان را بپذیرد ممکن است به تیم اضافه شود. اضافه شدن ایشان هیچ مشکلی برای آقای اکبر ایمانی نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار