به فاصله حدود هشت ماه از شکل گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشورمان، این ستاد صاحب «فرمانده» و «سخنگو» شد؛ فرماندهی که رئیس جمهور هشت وظیفه ویژه برایش مشحص کرده است.
کد خبر: ۹۱۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲ 27 October 2020
 
به گزارش «تابناک»؛ دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در احکامی جداگانه، رحمانی فضلی، وزیر کشور را به «فرماندهی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا» و علیرضا رئیسی، به معاونت «بهداشت» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به عنوان «سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا» منصوب کرد.

متن حکم رئیس جمهور برای رحمانی فضلی بدین شرح است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی
وزیر محترم کشور

پیرو فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جلسه مورخ ۱۳۹۹.۰۸.۰۳ ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تشکیل قرارگاه عملیاتی و لزوم مشارکت و همکاری حداکثری در کنترل، پیشگیری و درمان بیماران کرونایی و تقلیل میزان فراگیری این ویروس و استمرار آگاه‌سازی و آموزش همگانی در نحوه مراقبت و مقابله با این بیماری، به موجب این حکم جناب‌عالی را به عنوان «فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا» منصوب می‌نمایم.

ستاد ملی مبارزه با کرونا صاحب «فرمانده» و «سخنگو» شد/ ۸ دستور رئیس جمهور به فرمانده ستادضروری است اقدامات قرارگاه را با توجه به وظایف و اولویت‌های ذیل برنامه‌ریزی و اجرا نموده و نتایج آن مستمراً به اینجانب گزارش شود.

۱- تسهیل و پیگیری مستمر اجرای دقیق و به موقع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و رفع موانع احتمالی.

۲- تدوین دستورالعمل اجرایی برای عملیاتی شدن مصوبات ستاد ملی با توجه بر واقعیت‌های میدانی با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط.

۳- استفاده از ظرفیت‌های مردمی از جمله مساجد، بسیج، خیرین و سمن‌ها و سایر سرمایه‌های عمومی برای حمایت از اجرای مصوبات و کمک به تامین معیشت اقشار آسیب‌پذیر.

۴- ایجاد تفاهم میان نیرو‌های اجتماعی، تقویت روحیه همکاری و تحکیم مسئولیت‌های عمومی در مواجهه با شرایط پیچیده کنونی.

۵- ارتقای فضای هم‌افزایی، همکاری و همدلی میان بخش‌های دولتی و خصوصی و قوای کشوری و لشکری.

۶- افزایش حضور محسوس ضابطین و ناظرین پروتکل‌های مصوب و ترغیب اقشار مردم به رعایت الزامات بهداشتی.

۷- آموزش و فرهنگ‌سازی به منظور ایجاد اعتماد و انگیزه اجتماعی نسبت به اجرای مصوبات ستاد ملی.

۸- ایجاد هماهنگی بین کمیته‌های مختلف ستاد و نظارت بر حسن اجرای وظایف هر یک از آنها.
 

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

متن حکم رئیس جمهور برای علیرضا رئیسی به این شرح است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علیرضا رئیسی

ستاد ملی مبارزه با کرونا صاحب «فرمانده» و «سخنگو» شد/ ۸ دستور رئیس جمهور به فرمانده ستادنظر به اهمیت سلامت و آرامش روانی مردم و لزوم اطلاع‌رسانی شفاف، منسجم، متمرکز و به دور از هرگونه حاشیه و ایجاد دغدغه و هراس بلاجهت در مردم و اینکه صدای واحد نسبت به اخبار، اطلاعات و شیوه مدیریت ویروس کرونا شنیده شود، جناب‌عالی را به عنوان «سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا» منصوب می‌نمایم.

انتظار دارد با هماهنگی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و ارتباط مستمر با کمیته اطلاع‌رسانی آن ستاد و نیز حضور فعال در رسانه‌ها، شبکه‌های خبری و فضای مجازی اقدامات شایسته به عمل آورده و از تشتت اطلاعات و تشویش افکار عمومی جلوگیری نمایید.

بدیهی است از این تاریخ، تنها مرجع موثّق و قابل استناد در مورد اعلام برنامه‌ها و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، سخنگوی ستاد خواهد بود.

توفیق شما و سایر اعضای محترم ستاد را در انجام وظایف محوله از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
 

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار