عراقچی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی:
امنیت مرزنشینان و مردم برای ما بسیار مهم است و من در آغاز سفر خود به کشورهای آذربایجان، روسیه، ارمنستان و ترکیه ضمن بازدید میدانی از مرزهای آذربایجان شرقی و اردبیل، با مسئولان این استان‌ها هم‌فکری می‌کنم.
کد خبر: ۹۱۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶ 27 October 2020

به گزارش تابناک تبریز،معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه در  دیدار با با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تبریز و آذربایجان از ستون‌های ایران هستند، گفت: امنیت مرزنشینان و مردم برای ما بسیار مهم است و من در آغاز سفر خود به کشورهای آذربایجان، روسیه، ارمنستان و ترکیه ضمن بازدید میدانی از مرزهای آذربایجان شرقی و اردبیل، با مسئولان این استان‌ها هم‌فکری می‌کنم.

سیدعباس عراقچی افزود: ما سه سد مشترک با آذربایجان داریم و مسائلی در این خصوص وجود دارد که فردا درخصوص آنها با طرف آذربایجانی در باکو گفت‌گو خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در این سفر حامل پیشنهاد ابتکاری جمهوری اسلامی ایران برای حل مسالمت‌آمیز جنگ میان دو همسایه هستم و در دیدارهایم با مسئولان دو کشور به تبیین آن خواهم پرداخت.

عراقچی اظهار امیدواری کرد با کمک همه کشورهای موثر منطقه، آرامش و صلح در منطقه حکم‌فرما شود

 محمدرضا پورمحمدی نیز در دیدار معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه که قبل از سفر منطقه‌ای وی صورت گرفت، با تاکید بر استفاده از ظرفیت اقوام، برای رشد توسعه و اقتدار کشور، اظهار داشت: ایران متشکل از اقوام مختلف است که عاشق این سرزمین هستند و باید با گسترش رفاه و عدالت و نگاهی نو به اقوام، از ظرفیت همه آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به بازدید خود از مناطق مرزی خداآفرین، گفت: مرزنشینان این منطقه با وجود خطرات ناشی از جنگ قره‌باغ و اصابت صدها خمپاره و راکت طرف‌های درگیر به نقاط مرزی، اظهار می‌کردند که مدافع امنیت و استقلال ایران هستند و خانه خود را ترک نمی‌کنند.

پورمحمدی با اشاره به مکاتبات خود با وزارت امور خارجه درخصوص امنیت مرزها، گفت: آذربایجان و ارمنستان همسایگان ما هستند و ما با احترام به تمامیت ارضی کشورها، طرفدار حل مسالمت‌آمیز مناقشه قره‌باغ و پایان دادن به اشغال‌گری هستیم و حتماً دستگاه دیپلماسی کشور نیز در این خصوص اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار