نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک تبریز؛
افزایش قیمت ارز ، ادامه گرانی و در تنگنا قرار گرفتن معیشت مردم هییت تحریریه تابناک تبریز را بر آن داشت تا پیرامون این موضوعات نشستی صمیمی با حجت الاسلام والمسلمین میرتاج الدینی نماینده مردم شریف تبریز، اسکو وآذرشهر و نایب رییس کمسیون برنامه وبودجه مجلس یازدهم داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 29 October 2020
یارانه خرید کالا برای 60 میلیون نفر بین 60 تا 120 هزارتومان است/سیاست مجلس توجه جدی به بازار سرمایه هست/۲۰هزارمیلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام اختصاص یافته است/قرارگاه خاتم مسئول اجرای پروژه آبرسانی ارس به تبریز شد

به گزارش تابناک تبریز؛ افزایش قیمت ارز ، ادامه گرانی و در تنگنا قرار گرفتن معیشت مردم هییت تحریریه تابناک تبریز را بر آن داشت تا پیرامون این موضوعات نشستی صمیمی با حجت الاسلام والمسلمین میرتاج الدینی نماینده مردم شریف تبریز، اسکو وآذر شهر و نایب رییس کمسیون برنامه وبودجه مجلس یازدهم داشته باشد.
همان طور که مستحضرید افزایش قیمت ارز ، گرانی و ریزش بورس از دغدغه های اساسی مردم در این روزهاست. اقدامات وبرنامه های مجلس یازدهم را در این زمینه تشریح فرمایید:


متاسفانه مسایل ومشکلات اقتصادی مردم واقعیت زندگی است ومجلس هم برنامه هایی دارد. ما امروز در جنگ اقتصادی هستیم مانند دفاع مقدس و جنگ فرهنگی. اولین کار اینست که مسئولان درک صحیحی از این واقعیت داشته باشند واین موضوع را بپذیرند و خود را در کنار مردم ببینند. مورد دوم برنامه ریزی برای کاهش سختی ها واثرات ناشی از این جنگ اقتصادی است که دشمن علیه ما شکل داده است و سوم روان سازی روند بروکراسی اقتصادی در کشور است. جنگ اقتصادی با ابزار تحریم ها انجام میگیرد و ما باید نگذاریم تحریم های داخلی وجود داشته باشد. چهارم باید مدیریت جهادی وجودداشته باشد البته این دوران مقاومت طولانی نخواهد بود. ما نیز در مجلس منتظر بودجه 1400 نماندیم وطرح حمایت معیشتی را تصویب کردیم که یارانه خرید کالا برای 60 میلیون نفر بین 60 تا 120 هزارتومان است. این مبلغ برای سه دهک پایین جامعه 120 هزار تومان خواهد بود. البته نظر دولت اختصاص این یارانه برای 20 میلیون نفر بود که مجلس اختصاص آن را برای 60 میلیون نفر تصویب کرد.

با توجه به ریزش قیمت بورس ونیز ارز در مقطعی برخی ها میگویند این امر کار خود دولت است با عنایت به تجربه حضور شما در دولت ومجلس آیا چنین امری قابل تصور است؟


موافق نیستم. دولت به هیچ وجه با دست خودش اقدام به بدتر کردن وضعیت اقتصادی مردم نمیکند البته مشکلات و ضعف های مدیریتی وجود دارد. دعوت دولت و تهییج مردم برای ورود به بورس اشتباه بود. البته سیاست کلی نظام ومجلس توجه جدی به بازار سرمایه و رساندن بورس به وضعیت ثبات وقابل اعتماد است.

در مورد حاشیه های پیش آمده در مجلس مثل دنا پلاس چه نظری دارید؟


اینها موضوعات جدیدی نیستند. در همه دوره های مجلس مزایا و امکاناتی را در اختیار نمایندگان قرار می دهند. با توجه به اکثریت انقلابی مجلس یازدهم برخی جریان ها سعی در حاشیه سازی برای این مجلس دارند ، به اینجا هم ختم نمی شودو در آینده هم حاشیه سازی خواهند کرد. البته برخی تصمیمات هییت رییسه نیز بدون در نظر گرفتن این تبعات بوده که باید روند آن نیز اصلاح شود.

برخی ها منتظر انتخابات آمریکا و تاثیرات آن در کشور هستند نظر شما در این مورد چیست؟


سیاست های هردو حزب آمریکا تقریبا یکی هست. همچنین آمریکا تمام فشار خود را وارد کرده است و نباید انتظار داشته باشیم اتفاق بزرگی بیافتد.


در برخی محافل سیاسی از ورود دکتر قالیباف به عرصه انتخابات گفته می شود! آیا آقای قالیباف وارد عرصه انتخابات خواهد شد؟
نظری در مورد اشخاص ندارم چرا که خود افراد باید در این مورد نظر بدهند اما انتخابات پیش رو مهم است وبا توجه به شرایط کشور باید فردی بیاید که مدیریت جهادی داشته باشد و در کنار مردم و فرد اجرایی باشد.


وضعیت جریان های حامی دولت در رابطه با انتخابات آینده چگونه خواهد بود ؟

این جریان برای نجات خودش حتما سعی میکند تا وضعیت امروز کشور را به کلیت نظام ربط دهد ولی حنایشان دیگر رنگ ندارد چرا که کارنامه این دولت با توجه به فرصتهای فراوان نظام به آن در مقابل مردم ضعیف هست.

مدیریت استانی در مورد کنترل بیماری کرونا را چگونه ارزیابی می کنید؟

انصافا مسئولین با تمام وجود تلاش میکنند وفعال هستند اما نمیگویم خالی از ایراد نبود. در اوایل در کل کشور این سردرگمی مدیریتی وجود داشت.

 

یارانه خرید کالا برای 60 میلیون نفر بین 60 تا 120 هزارتومان است/سیاست مجلس توجه جدی به بازار سرمایه هست/۲۰هزارمیلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام اختصاص یافته است/قرارگاه خاتم مسئول اجرای پروژه آبرسانی ارس به تبریز شد

آیا در بودجه ۱۴۰۰ برای پروژه های ناقص کشور و بویژه استان برنامه ویژه ای درنظر دارید؟

۲۰هزارمیلیارد تومان برای این امر کل کشور درنظر گرفته شده که سهم استان هم داده خواهد شد.

باید برای اتمام پروژه های بزرگ از سایر مجموعه های فعال مانند قرارگاه خاتم و بنیادمستضعفان کمک بگیریم و به پای پروژه های استان بکشانیم مانند جلسه ای که باقرارگاه خاتم در مورد پروژه عظیم انتقال آب ارس به تبریز که هفت سال هست معلق مانده که قرارگاه خاتم وارد این پروژه شود. خط دوم مترو تبریز در اختیار قرارگاه خاتم هست که باید حمایت انجام شود.
اتوبان تبریزسهند تمام شده است ریزه کاری های آن مانده که بزودی تکمیل میشود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار