نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی صادرات را موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها دانست.
کد خبر: ۹۱۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 31 October 2020

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار با فعالان بخش خصوصی و آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اظهار داشت: صادرات تجلی قدرت و توانمندی سخت افزاری و نرم افزاری اقتصاد یک کشور بوده و ریشه در تولید و بهبود فضای کسب و کار دارد.

وی، صادرات را موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها دانسته و گفت: تقویت سیاست های صادراتی، بنگاه های تولیدی را قادر می سازد که از محدودیت های بازار داخلی رها و با توسعه صادرات، بازارهای جهانی را هدف قرار داده و از صرفه اقتصادی حاصل از تولید، بهره برداری بیشتری کنند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: بدون افزایش واقعی صادرات غیرنفتی و بها دادن به صادرکنندگان، توسعه مدنظر اقتصاد مقاومتی به وقوع نمی پیوندد که البته باید در این راستا توجه ویژه ای به تولید رقابتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر به دنبال توسعه پایدار در بخش صادرات غیرنفتی هستیم باید به فکر اصلاح زیر ساخت ها باشیم، گفت: باید با تدوین سیاست های زیربنایی و اصولی، پایه های صادرات را قوی تر سازیم.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: بنگاه های تولیدی صادراتی باید اهمیت ویژه ای برای تولید کالای باکیفیت قائل شوند. از سوی دیگر ارائه محصول با قیمت مناسب، پایبندی به تعهدات، بسته بندی مناسب کالا و شناسایی بازارهای هدف از ضروریات است.

امام جمعه تبریز افزود: بانک ها نیز باید در موضوع کمک به صادرکنندگان با ارائه تسهیلات لازم با سود و کارمزد کم ورود کنند. دولت نیز باید به دنبال ارائه مشوق های صادراتی به این افراد باشد.
وی، تولیدکنندگان را مجاهدان در راه کشور دانسته و گفت: از سوی دیگر دولت وظیفه ایجاد تنوع در بازارهای صادراتی را بر عهده دارد که قطعا کشورهای همسایه، اولویت بیشتری برای تجارت دارند.

در این آیین مدیر کل سازمان صمت آذربایجان شرقی، اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان بخش خصوصی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار کرده و سپس از صادرکنندگان نمونه استانی تجلیل به عمل آمد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :