رئیس جمهور با بیان اینکه کسانی که حقوق ثابت ندارند 4 ماه کمک معیشتی خواهند گرفت، گفت: افرادی که مشمول این کمک خواهند شد در آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۱۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 18 November 2020

حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، صبح امروز (چهارشنبه ۲۸ آبان ماه) در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه در آستانه مرحله جدیدی از مسئولیت‌پذیری‌های اجتماعی به سبب اوج‌گیری کرونا در کشور قرار گرفته‌ایم، گفت: به همین دلیل از شنبه محدودیت‌های شدیدی در کشور اعمال می‌شود و شهرهایی که شرایط قرمز دارند تقریباً به حالت تعطیل در می‌آیند و شهرهای نارنجی، نیمه تعطیل خواهند شد، جز موارد ضروری که ضرورت دارد و افراد باید سر کار بیایند یا فروشگاه‌ها و آن‌هایی که خدمات یا کالا ارائه می‌دهند که تفصیل آن بیان شده و خواهد شد.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم تعطیلی‌ها و محدودیت‌های شدید، راه حل اصلی مشکل کرونا نیست. مشکل کرونا صرفاً از طریق تغییر سبک زندگی به‌وجود خواهد آمد، یعنی مردم اگر سبک زندگی را با پروتکل‌های اجتماعی و فاصله‌های فیزیکی، عدم رفت‌وآمد خانوادگی، عدم حضور در شادی و عزا، مناسک دینی و مذهبی و ملی تغییر ندهند وضعیت به همین صورت خواهد بود و تغییر چندانی نخواهد کرد.

روحانی تصریح کرد: تمام جلسات در تمام قوا، از شنبه نباید با حضور بیش از ۱۵ نفر برگزار شود،‌ و این قانونی است که ستاد ملّی مبارزه با کرونا وضع کرده و همه ملزم به رعایت آن هستند.

رئیس‌جمهور با اشاره به تحت فشار قرار گرفتن برخی اقشار از شرایط پیش آمده از کرونا،‌گفت: در جلسه امروز دولت بحث شد که باید کمک‌هایی را به این افراد انجام دهیم تا بخشی از این مشکلات کاهش یابد.

وی ادامه داد: افرادی که حقوق ثابت می‌گیرند، اگر کار آنها تعطیل هم بشود بالاخره حقوق‌‌شان را می‌گیرد. مشکل آن‌هایی است که حقوق ثابت نمی‌گیرند و باید روزانه کار و فعالیت کنند تا مخارج روزمره خودشان را تأمین کنند، با کسب و کار یا خدماتی که ارائه می‌دهند.

روحانی تصریح کرد: محاسبه‌ای که شده حاکی از این است که باید به یک سوم جامعه برای چهارماه یک بسته کمک معیشتی ارائه دهیم که این موضوع را شنبه در ستاد ملی کرونا تصویب خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: افرادی که مشمول این کمک خواهند شد در آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض دریافت خواهند کرد. همچنین وام یک‌میلیونی هم برای همین خانواده‌ها که ۱۰ میلیون خانواده را شامل می‌شود در نظر گرفته می‌شود، شبیه وام یک‌میلیونی که قبلاً‌ داده شد، امّا این بار نه برای همه یارانه بگیرها،‌بلکه فقط برای برای ده میلیون خانواده.

روحانی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه فضای اقتصادی کشور در حال بهبود است،‌گفت: برخی تا سخن از بهبود می‌شود،‌می‌گویند دولت قرار است مذاکره کند. نه بحث  مذاکره نیست. دولت جدید آمریکا شرایط را به سمت قواعد بین‌المللی برخواهد گرداند، و این باعث می‌شود که از فضای تهدید کم‌کم به سمت فضای فرصت حرکت کنیم.

ادامه دارد...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار