استاندار آذربایجان شرقی در دیدار رئیس فدراسیون کشتی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: ورزش قهرمانی و جذابیت‌های آن، انگیزه‌ای قوی برای گرایش جوانان به سمت ورزش است و بدون سرمایه‌گذاری و کسب موفقیت در ورزش قهرمانی، ترویج ورزش همگانی نیز دشوار خواهد بود.دکتر محمدرضا پورمحمدی در دیدار رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران با وی، با اشاره به اینکه کشتی، ورزش اول مملکت و به نوعی برند ورزش کشورمان در میادین بین‌المللی است، افزود: باید با برنامه‌ریزی منظم، به رشد و پیشرفت این ورزش کمک کرده و مانع از کم‌رنگ شدن آن در میان جوانان شویم.
کد خبر: ۹۱۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 19 November 2020

به گزارش تابناک تبریز،استاندار آذربایجان شرقی گفت: ورزش قهرمانی و جذابیت‌های آن، انگیزه‌ای قوی برای گرایش جوانان به سمت ورزش است و بدون سرمایه‌گذاری و کسب موفقیت در ورزش قهرمانی، ترویج ورزش همگانی نیز دشوار خواهد بود.دکتر محمدرضا پورمحمدی در دیدار رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران با وی، با اشاره به اینکه کشتی، ورزش اول مملکت و به نوعی برند ورزش کشورمان در میادین بین‌المللی است، افزود: باید با برنامه‌ریزی منظم، به رشد و پیشرفت این ورزش کمک کرده و مانع از کم‌رنگ شدن آن در میان جوانان شویم.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ترویج ورزش همگانی، بها دادن به ورزش قهرمانی و تربیت قهرمانان ورزشی است، افزود: توسعه ورزش قهرمانی از نظر کسب افتخارات بین‌المللی و همچنین ارتقای سطح سلامت جامعه، بسیار مهم و ضروری است.

پورمحمدی با اشاره به مشکلات اقشار مختلف جامعه بویژه ورزشکاران در ایام شیوع کرونا، گفت: اگرچه امروز مشکلاتی برای برگزاری تمرین‌های ورزشی پیش آمده، اما فرصتی نیز فراهم شده است تا با برنامه‌ریزی و کادرسازی، نواقص تاریخی حوزه ورزش را رفع کرده و برای حرکت قدرتمند و موفقیت‌های بیشتر در پساکرونا آماده باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری‌های رئیس فدراسیون کشتی برای توسعه این رشته ورزشی، از هیأت کشتی استان خواست تا مشکلات و نیازهای این ورزش را در استان جمع‌بندی کند تا پیگیری‌های لازم برای رفع کاستی‌ها صورت گیرد.

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار، کشتی را ورزشی مملو از ارزش‌های مذهبی و ملی و مرام پهلوانی دانست و گفت: کشتی متعلق به ماست و همگی باید برای احیای آن بیش از پیش تلاش کنیم.

علیرضا دبیر افزود: با هدف بررسی مشکلات کشتی و توسعه این رشته ورزشی، به همه استان‌های کشور سفر و با تمام سازمان‌ها و نیروهای موثر در این زمینه رایزنی می‌کنم و امیدوارم با همکاری و حمایت دولت و بخش خصوصی، این تلاش‌ها ثمربخش باشد.

وی با اشاره به سابقه درخشان استان آذربایجان شرقی در رشته کشتی، گفت: این استان دارای قهرمانان بزرگی است و اگرچه امروز هم قهرمان‌های خوبی دارد اما از وضعیت گذشته فاصله گرفته است که باید با کمک همدیگر برای اعتلای مجدد کشتی در این استان تلاش کنیم.

ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز گزارشی از وضعیت ورزش کشتی در استان و همچنین انتخاب تیم مدیریتی جدید، جوان و متخصص در هیأت کشتی استان ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :