تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 19 November 2020

یک منبع آگاه اظهارات طبری درباره نحوه بازداشتش را تکذیب کرد


شرق نوشت: به گفته یک منبع آگاه، بازداشت اکبر طبری طبق روال معمول انجام شده است و داستان دستگیری در خانه یکی از مسئولان کذب است. یک منبع آگاه درباره صحت ادعای اکبر طبری در موضوع کیفیت بازداشتش گفت: بازداشت طبری طبق روال معمول انجام شده و مطالب مطرح‌شده از جانب این محکوم، تقریبا شبیه یک داستان پلیسی است. این منبع افزود: بازداشت طبری در مرداد سال ۹۸ با حکم قضائی و با حضور معدودی از مأموران انجام شد؛ چراکه برای بازداشت چنین شخصی اساسا به نفرات و امکانات ویژه‌ای نیاز نبود؛ بنابراین ادعا‌هایی مبنی‌بر دستگیری او در منزل یکی از مسئولان به دست ۵۰ مأمور و درگیرشدن آن‌ها با تیم حفاظت ایشان کاملا کذب و داستان‌سرایی است. اکبر طبری در جوابیه‌ای که از زندان اوین برای «شرق» فرستاده بود، مدعی شده بود زمان بازداشتش در آمل و در منزل صادق آملی‌لاریجانی بوده است. مأموران بدون داشتن نیابت قضائی و با درگیری با محافظان آملی‌لاریجانی در نهایت او را بازداشت کرده‌اند.

شرط یک نماینده اصولگرا برای مذاکره با آمریکا


علیرضا نظری، نماینده اصولگرای مردم خمین با تاکید بر اینکه اجرای برجام و لغو تمامی تحریم‌های ایران شرط اصلی ما برای مذاکره با آمریکا خواهد بود، اظهارکرد: آمریکا و غرب با حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد و تمام تعهدات خودشان را که عقب افتاده را عملیاتی کنند. ما متاسفانه شاهد یک بی‌تعهدی از آمریکا و غرب بودیم که این اقدامات باید به شکل درست و صحیح جبران شود.نظری همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا اجرای برجام و لغو تحریم‌ها می‌تواند زمینه ساز اجرای لوایح FATF و پالرمو شود، تصریح کرد: این موضوعات متفاوت از هم هستند ولی چیزی که پیش از همه ایران را تحت فشار قرار داده، بحث تحریم‌هاست که اگر برداشته شوند به نظر نمی‌رسد، پیوستن به این لوایح گره‌گشا باشند و ما با لغو تحریم‌ها نیازی به این لوایح نداریم.

کتاب جدید عطاءالله مهاجرانی مجوز گرفت

وزیر ارشاد دولت اصلاحات از صدور مجوز انتشار کتاب جدید خود با عنوان «جرعه‌ای از جام عاشورا» خبر داد.سید عطالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات در صفحه توییتر خود از صدور مجوز انتشار کتاب تازه خود توسط وزارت ارشاد خبر داد.مهاجرانی در توییتی، نوشت: «با سپاس از همکاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى، مجوز نشر کتاب جرعه اى از جام عاشورا ، صادر شده است. انتشارات امید ایرانیان در تدارک چاپ و نشر کتاب است.جرعه اى از جام عاشورا،حلقه سوم از سه گانه عاشورایى: پیام آور عاشورا و انقلاب عاشوراست.و نیز سه گانه حاج آخوند، شیخ بى خانقاه»

نظر صریح سردار قاآنی درباره مذاکره ایران با آمریکا

سردار قاآنی، فرمانده سپاه قدس گفت: دیگر از زمانی که با جمهوری اسلامی مانند اول انقلاب برخورد کنند گذشته است.فیلمی از سردار قاآنی، فرمانده سپاه قدس، منتشر شده است که در آن می گوید: همه عقلای دشمن فهمیدند، بعضی به زبان می آورند و بعضی خیر. دیگر از زمانی که با جمهوری اسلامی مانند اول انقلاب برخورد کنند گذشته است. امروز تمام سرو صدای دشمن برای جلوگیری از شتاب ما است.سردار قاآنی ادامه داده است:  همه بحث های دشمن و لشکر کشی هایش به دنبال جلوگیری از توسعه موشکی و منطقه ای ما هستند. با 2 سلاح تهاجمی ما مقابله می کنند، گذشت زمانی که آنان بزنند و ما دفاع کنیم. سعی می کنند خودشان را در این میدان نگه دارند. آنان توطئه می کنند. نمی توان از دشمن توقع توطئه نکردن داشت چرا که این خصلت آنان است. بی معرفتی جز ذات آنان و نامردی جزئی از وجودشان است. شما هر روز مشاهده می کنید که تمام روسا می نشیند کاغذی را امضا می کنند و در کمال بی ادبی و بی شرمی در مقابل چشم تمام مردم دنیا زیر امضای خود می زنند. اینها قابلیت مذاکره ندارند.

استفتاء از رهبر انقلاب درباره عمل زیبایی زنان

رهبر معظم انقلاب به استفتایی درباره جراحی زیبایی زنان پاسخ دادند.متن این استفتا و پاسخ آن را که در روزنامه «کیهان» منتشر شده است، در ادامه می‌خوانید:
سوال: آیا انجام عمل زیبایی برای زنان مجاز است؟
جواب: اگر موجب ضرر قابل توجه نباشد، فی‌نفسه‌ اشکال ندارد‎؛ ولی توجه داشته باشید عمل جراحی زیبایی، درمان بیماری محسوب نمی‏‌شود و در ضمن آن، نگاه و لمسِ پزشک نامحرم جایز نیست، مگر در مواردی - مانند سوختگی و حوادث دیگر - که برای معالجه باشد و استفاده از پزشک نامحرم ضرورت داشته باشد.

امیرعبداللهیان: بایدن شاه کلید نیست

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه ایران مرد عمل و مذاکره منطقی و عزتمند است، گفت که رییس جمهور منتخب آمریکا‬⁩ دوست جمهوری اسلامی ایران و شاه کلید نیست.حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ‏⁧‫«‏لغو تحریم‌های ظالمانه کشورمان اولویت اصلی نظام است و راه آن تولید و بازتولید قدرت سخت و نرم است. قطعا روش ترامپ و بایدن متفاوت است اما ⁧‫بایدن‬⁩ دوست جمهوری اسلامی ایران و شاه کلید نیست. تغییر رفتار عملی کاخ سفید ملاک هر اقدامی است. ایران مرد عمل و مذاکره منطقی و عزتمند است.»

ستادهای انتخاباتی «علی لاریجانی» آغاز بکار کرد؟

برخی خبرهای رسیده حاکی از این است که طی روزهای گذشته برخی از نزدیکان علی لاریجانی با برگزاری دیدار با فعلان سیاسی اصلاح طلب و میانه رو و اعضای دولت حسن روحانی ستاد تبلیغاتی خود برای انتخابات 1400 را به راه انداخته اند.یک منبع آگاه در همین رابطه به دیده بان ایران گفت با توجه منع ورود افرادی که از رهبری حکم گرفته اند به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به نظر می رسد رقابت اصلی برای 1400 بین محمدباقر قالیباف و علی لاریجانی برگزار شود.

ترامپ به فکر توافق با جمهوری اسلامی ایران است


بولتون سپس در ادامه احتمال داد که ترامپ به دنبال گفت‌وگو با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران باشد و در این خصوص گفت: «فکر می‌کنم، شاید ظرف سی روز آینده، به فکر ملاقات با آیت‌الله‌ها و توافق با آنها برای بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ باشد. فکر می‌کنم این چیزی باشد که از او انتظار انجام آن می‌رود».بولتون سپس در پاسخ به سؤالی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و موافقت ترامپ با گذار قدرت به «جو بایدن» گفت: «او قطعاً به شکست در انتخابات راضی نخواهد شد. فکر می‌کنم که او با توصیه‌های حقوقی و سیاسی بدی احاطه شده است که به او می‌گویند شانس پیروزی دارد، فکر می‌کنم او به هیچ عنوان شکست در انتخابات را نخواهد پذیرفت و می‌گوید که انتخابات از او به سرقت رفته است و نگرانم که در نُه هفته باقیمانده (از ریاست‌جمهوری)، ترامپ اقداماتی را انجام دهد که خسارات قابل توجهی به کشور و دولت و حزب جمهوری‌خواه وارد کند».مشاور سابق امنیت ملی ترامپ درباره تلاش‌های تیم ترامپ برای به چالش‌ کشیدن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: «من فکر می‌کنم کل عملیات حقوقی که ستاد انتخاباتی (ترامپ) به راه‌ انداخته‌اند، دچار عیب و نقص است....اگر همانطور که رئیس‌جمهور دائماً در کارزار انتخاباتی تصریح می‌کرد، آنها (دموکرات‌ها) به دنبال تلاش برای به سرقت بردن انتخابات بودند......وکلا باید ماهها قبل از سوم نوامبر (روز برگزاری انتخابات) حضور پیدا می‌کردند و به دنبال شواهد و مدارک و موارد نگران‌کننده می‌بودند و اقداماتی را در دادگاهها برای جلوگیری از تقلب انجام می‌دادند».بولتون سپس با اشاره به این موارد و آسیب‌هایی که اظهارات تیم ترامپ درباره تقلب انتخاباتی به حزب جمهوری‌خواه وارد می‌کند، گفت: «در دو هفته گذشته، تئوری‌هایی پشت تئوری دیگر (درباره تقلب در انتخابات) می‌شنویم، تنها چیزی که در این میان وجود ندارد، شواهد حقیقی و واقعی است....این مسئله می‌تواند حزب جمهوری‌خواه را بی‌اعتبار کند».

محمدرضا عارف: در این اوج شیوع پاندمی کرونا، زمان مناسبی برای گله‌گزاری و نقدهای سیاسی نیست

نماینده مجلس دهم:امروز، بیش از گذشته مسائل اقتصادی و سیاسی به سلامت و بهداشت جامعه گره خورده است. بحران سرمایه اجتماعی، نباید مانع همراهی مردم با مصوبات ستاد کرونا شود، چرا که کاستن اثرات مهلک پاندمی کرونا جز با مدیریت یکپارچه و واحد و همراهی مردم میسر نمی‌شود.بر همه ما ضروری‌ست به مصوبات ستاد کرونا و بیانیه آقای رییس‌جمهور عمل و دیگران را به رعایت بیشتر ترغیب کنیم و به خاطر جان عزیزانمان، به خاطر ایران بی‌تفاوت نباشیم.متاسفانه شرایط اقتصادی، سلامت و آرامش مردم را مختل کرده و بر شیوع این ویروس دامن می‌زند. نقدهای به‌جایی دارید از عملکرد دولت و همه مدیران در سال‌های گذشته. ما هم در جریان اصلاح‌طلبی با پذیرش ضعف‌های خود، نقدهای بسیار جدی داریم به رویکرد دولت و آقای رییس‌جمهور!در این اوج شیوع پاندمی کرونا، زمان مناسبی برای گله‌گزاری و نقدهای سیاسی نیست. به عنوان یک معلم کوچک، از همه شما درخواست می‌کنم دولت را در طرح ممنوعیت رفت‌وآمد و مدیریت این بلای خانمان‌سوز یاری کنیم. کرونا جز با همکاری و تعهد بالای ملت و دولت، قابل کنترل نیست.
 
نامه قالیباف به رهبری درباره نقش مجلس در ستاد ملی مبارزه با کرونا

امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس:رئیس مجلس برای پیگیری این موضوع که حتی یک نفر از نمایندگان مجلس در ستاد ملی مقابله با کرونا حضور ندارند، نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشته‌ است تا رئیس‌‌های دو کمیسیون «بهداشت‌و‌درمان» و «اجتماعی» عضو این ستاد شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار