استاندار آذربایجان شرقی بر اهتمام و پیگیری مسئولان اجرایی برای حل مشکلات شهرک‌های صنعتی استان تأکید کرد و گفت: موانع اجرای تصمیمات استانی در این زمینه، شناسایی و برای رفع آنها اقدام شود.
کد خبر: ۹۱۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 20 November 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، همکاری و هم‌فکری دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای حل مشکلات شهرک‌های صنعتی را ضروری خواند و افزود: نباید بعد از یک سال از اتخاذ یک تصمیم، شاهد اجرا نشدن آن باشیم و مدیران استان باید حل مشکلات را به صورت جدی پیگیری کنند.

وی درخصوص مشکل زمین‌های وقفی شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: توافق لازم برای واگذاری این زمین‌ها انجام شده و این توافق لازم‌الاجراست و اگر مانعی برای واگذاری وجود دارد باید سریعاً برطرف شود.

پورمحمدی در رابطه با مشکل تأمین برق واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی نیز گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های استان در سال 1400، تنها 250 میلیارد تومان است که برای اجرای بسیاری از پروژه‌ها کافی نیست؛ بنابراین باید پیگیری لازم برای جذب این اعتبارات از منابع داخلی وزارتخانه‌ها از سوی دستگاه‌های مسئول انجام شود.

وی درخصوص مشکل کمبود آب در شهرک‌های صنعتی استان، گفت: با توجه به تنش آبی در استان، تأمین آب از منابع پایدار از طریق اقداماتی نظیر بازچرخانی آب و احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرک‌های صنعتی ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به رتبه سوم استان از نظر فضای کسب‌وکار، گفت: با همت جمعی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، وضعیت فضای کسب‌وکار استان رو به بهبود است؛ هرچند شاخص‌های کسب‌وکار در استان آذربایجان شرقی که مرکز تولید و کسب‌وکار شناخته می‌شود باید بهتر از این باشد.

وی از متولیان فضای کسب‌وکار استان خواست تا ضمن بررسی شاخص‌های کسب‌وکار، برای رفع نقاط ضعف این حوزه برنامه زمان‌بندی‌شده تهیه کنند.

یونس ژائله، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم در این جلسه نتایج پایش محیط کسب‌وکار استان در تابستان امسال را تشریح کرد و گفت: این پایش براساس نظرسنجی از 205 واحد صنعتی و تولیدی استان انجام شده و استان آذربایجان شرقی از نظر شاخص‌های فضای کسب‌وکار، رتبه سوم و از نظر بهبود این شاخص‌ها، رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

در این نشست نمایندگان شهرک‌های صنعتی شهید سلیمی، سرمایه‌گذاری خارجی و عالی‌نسب مسائل و مشکلات این شهرک‌ها را مطرح کردند و سپس مدیران شرکت‌های شهرک‌های صنعتی، برق منطقه‌ای و آب منطقه‌ای و مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به بیان اقدامات انجام‌شده برای حل این مشکلات پرداختند.

تأمین آب و برق واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی و مشکلات مربوط به دسترسی و تقاطع غیرهمسطح در ورودی‌های این شهرک‌ها از جمله مهم‌ترین مشکلات مطرح‌شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار