رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند نقوی حسینی: بخدا به روحانی و وزرایش رای نداده‌ام، اما تخریب چه سودی دارد؟ / حمله تند نماینده مجلس به روحانی؛ آشنا واکنش نشان داد / منتجب نیا: مرکز نیرو‌های تندرو و بی‌منطق مشهد و قم است. و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۲۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵ 30 November 2020

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

جهانگیری: ایران منفعتی از برجام نبرد


معاون اول رئیس‌جمهور در اجلاس شانگهای: ایران منفعت قابل توجهی از اجرای برجام نبرده است؛ اما همچنان برای تقویت رویکرد چند جانبه گرایی، درصدد بازگشت توازن و تعادل در انجام تعهدات طرفین به این توافق بین المللی است. انتظار داریم نهادهای بین‌المللی، منطقه‌ای و دولت‌ها در برابر تروریسم دولتی سکوت نکنند. ایران در فرصت مناسب به این جنایت ضد انسانی پاسخ قاطع و حساب شده خواهد داد./تسنیم

طرح مجلس دست دشمن را علیه ایران بازمی‌گذارد


کاردار اسبق کشورمان در انگلیس به خبرآنلاین گفت: مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را با ۲۳۲ رای موافق تصویب کردند. متاسفانه روی آوردن به چنین تصمیماتی دست ایران را در عرصه سیاست خارجی خواهد بست و دست رقبای ایران را از آنچه آنها اراده کرده اند باز می گذاریم. فکر می کنیم این یک طرح راهبردی است؛ اما درست بر خلاف منافع ملی کشور محسوب می شود.

ادای احترام خاص مسی به مارادونا برای بارسلونا ۳ هزار یورو تمام شد!


یکی از مهمترین لحظات پیروزی ۴ بر صفر شب گذشته (یکشنبه) تیم فوتبال بارسلونا مقابل اوساسونا در ورزشگاه نوکمپ، پس از به ثمر رسیدن گل چهارم بازی توسط لیونل مسی بود. کاپیتان آرژانتینی بارسا پس از زدن تنها گلش در این بازی، پیراهن خود را درآورد تا پیراهن شماره ۱۰ تیم نیوولز اولدبویز آرژانتین را به نمایش بگذارد، پیراهنی که زمانی بر تن دیه‌گو مارادونا اسطوره فقید این تیم بود. ادای احترام خاص مسی به مارادونا، اما نه تنها برای او یک کارت زرد به همراه داشت بلکه هزینه‌ای سه هزار یورویی هم روی دست باشگاه بارسلونا گذاشت./دنیای ورزش تورنتو

ریزش‌های عجیب قیمت خودرو در سایه نبود مشتری


دنیای‌اقتصاد نوشت: با کاهش تورم انتظاری و نرخ ارز از یک سو و اثرات روانی احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو، بازار خودروهای خارجی کشور نیز در مسیر سقوط قیمت قرار گرفت. طبق اخبار رسیده از بازار، طی سه تا چهار هفته گذشته، قیمت خودروهای وارداتی ریزشی شدید را تجربه کرده، تا آنجا که فعالان بازار از افت قیمت تا مرز ۳۵ درصد نیز صحبت به میان می‌آورند.

واکنش روسیه به درخواست برخی نمایندگان مجلس درباره بازرسان آژانس


نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: در ارتباط با ترور دانشمند ایرانی، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران، خواستار توقف اجرای پروتکل الحاقی و توقف بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران شدند. علت و انگیزه این تقاضا قابل درک است؛ اما احساسات و هیجانات همیشه به یافتن راه حل های درست کمک نمی‌کند. پروتکل الحاقی در جهت منافع همه ازجمله تهران است./ایسنا

تکذیبیه‌های علیه کریمی‌قدوسی به عدد ۱۵ رسید


شرق نوشت: آش آن‌قدر شور شده که این‌ بار هم‌جناحی‌هایش اقدام به تکذیب ادعاهایش کردند؛ شاید، چون برای نخستین‌بار کریمی‌قدوسی، نماینده اصولگرای مجلس، گل‌به‌خودی زده است! رجانیوز، رسانه نزدیک به جبهه پایداری، در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «محتوای توییت [کریمی‌قدوسی]از سوی منابع رجانیوز تکذیب شد» کریمی‌قدوسی رکورد تکذیب را در میان نمایندگان و حتی چهره‌های سیاسی از آنِ خود کرده است. تا اینجا تقریبا ۱۵ ادعای مربوط به او را «شرق» احصا کرده که از سوی دیگران تکذیب شده‌اند، ولی به احتمال زیاد تعداد واقعی بیشتر از این موارد است. نکته مهم این که این فرد با این پیشینه برای حضور در مجلس یازدهم تأیید صلاحیت شده است!

دناپلاس و وام های چندصدمیلیونی تان اجازه نمی دهد مثل مدرس شوید


روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به روز دهم آذر که به نام روزمجلس نامگذاری شده است نوشت: بی‌تعارف باید بگوییم اکنون در مجلس شورای اسلامی، فردی با ویژگی‌های مدرس نداریم و این یک نقص بزرگ و یک فقر واقعی برای مجلس و قوه مقننه نظام جمهوری اسلامی است. اگر فقط ساده‌زیستی و قناعت و مردم‌داری شهید مدرس در وجود نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی باشد، سایر ویژگی‌ها نیز به تدریج پدید خواهند آمد، ولی افسوس که حقوق‌های ده‌ها میلیونی، وام‌های کلان، دناپلاس و منازعات سیاسی و جناحی اجازه برآورده شدن این انتظار را نمی‌دهند.

فائزه هاشمی: مردم از اصلاح طلبان ناامید شدند


فائزه هاشمی رفسنجانی، عضو حزب کارگزاران به خبرآنلاین گفت: کارگزاران وابستگی مالی به خانواده آیت الله هاشمی ندارد. اعضای حزب حق عضویت پرداخت کرده و اگر دستشان برسد کمک هم می کنند. چند سالی است که در کارگزاران مثل اکثر احزاب اصلاح طلب شاخص های اصلاح طلبی کمتر دیده می شود. بخاطر نتیجه انتخابات امریکا ممکن است اتفاقاتی در کشور بیفتد و انگیزه هایی برای رأی دادن ایجاد شود. شعار «اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» بخاطر نا امیدی مردم به ویژه معترضین از اصلاح طلبان بود، جریان اصلاحات در اعتراضات راه را اشتباه رفت.عملکرد شورای شهر و شهرداری ها عملکرد مناسبی نبوده. تصمیمات در شورای شهر بر اساس رأی اکثریت است، محسن ۱ نفر بین ۲۱ نفر است و خودش تصمیم گیر نهایی نیست.متأسفانه خود اصلاح طلبان هم دموکرات نیستند و در درون خودشان اعتقاد واقعی به دموکراسی ندارند، این موضوع به لیدری آقای خاتمی هم برمی گردد.مجمع روحانیون برجستگی ویژه‌ای نسبت به دیگر احزاب اصلاح طلب ندارد که بخواهد لیدر باشد.

خواستِ کیهان برای حمله به حیفا، پیشنهادی احمقانه و خالی بندانه


عباس عبدی در پاسخ یادداشت کیهان در کانال تلگرامی خود نوشت: مسأله مهم‌تر از اصل ترور در ماجرای اخیر، نفوذ است؛ این را که نمی‌توان با حمله به حیفا یا هر جای دیگر حل کرد. این از اصل ترور مهم‌تر است و هر گونه تأکیدی بر این ترور بدون توجه به مسأله نفوذ گسترده اطلاعاتی، نوعی خودزنی و راه گم کردن است. در حالی که این مسأله برای ترور سردار سلیمانی اصلاً وجود نداشت. در مورد اخیر برحسب قراین و شواهد، می‌توان با قاطعیت گفت که اسراییل اقدام کرده است، ولی مگر اقدامات مشابه علیه اسراییل وجود نداشته است؟ چرا اسراییل پاسخ رسمی و آشکار به آنها نمی‌دهد؟ چون از نظر عرف سیاسی پذیرفتنی نیست. بنابراین پاسخ مناسب به این اقدام، حمله به حیفا نیست که پیشنهاد خالی بندانه! و حتی احمقانه‌ای است. اگر می‌توان پاسخ داد باید از نوع خودش، یعنی عملیات مخفی باشد.

ماجرای اهدای نشان خدمت به شهید فخری‌زاده


محمود واعظی: ما شهید فخری زاده را سرمایه تمام ملت ایران می‌دانیم اما کسانی که جز از عینک منافع جناحی، توان مشاهده و تجزیه و تحلیل اتفاقات و موضوعات را ندارند، ظاهراً فراموش کرده‌اند که این شهید بزرگوار در سالهای گذشته عضوی از دولت تدبیر و امید بوده است. حضور اثربخش ایشان در راس موثرترین بازوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گام بلندی در راستای شایسته‌سالاری بوده و حالا به جای اینکه دولت برای استفاده از قابلیت‌ها و توانمندی‌های این شهید قدر ببیند،‌ در مظان اتهامات ناروا و شایعات بی‌اساس قرار گرفته است. از نتایج عجیب این عملیات روانی غیرمسئولانه،‌ یکی این است که شهید بزرگواری که عضوی از دولت بوده و همزمان با تیم مذاکره‌کننده، به دلیل نقش‌آفرینی در توسعه و بالندگی صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای، ‌نشان درجه دو خدمت از دست رئیس‌جمهور دریافت کرده است (این مساله به دلیل ملاحظات امنیتی در آن زمان رسانه‌ای نشد) را مخالف دولت بازنمایی می‌کنند و شهادت مظلومانه او را به برجام ربط می‌دهند.

نخستین جلسه دادگاه « پوری حسینی» برگزار شد


نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات «میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی» رییس پیشیین سازمان خصوصی سازی در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهرام به ریاست قاضی جواهری در برگزار شد. با توجه به شرایط ویژه کرونایی و ضرورت رعایت ضوابط ستاد ملی کرونا این جلسه با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور محدود حضار برگزار شد. نماینده دادستان گفت: پوری حسینی رییس سازمان خصوصی متهم است به اخلال عمومی در نظام تولیدی کشور از طریق واگذاری بنگاه‌های کلان دولتی بدون رعایت تشریفات قانونی و بدون توجه به اجرای سیاست‌های کلان اصل ۴۴ و مقررات مربوطه و کارشناسی غیرمعتبر.

عاقبت راهی که مجلس آغاز کرده، تبدیل ایران به کره شمالی است


یک کارشناس امور بین‌الملل گفت: برخی از مخالفان برجام که اتفاقا در مجلس نیز حضور دارند، می‌خواهند در کنار اهداف تبلیغاتی خودشان، همان روند تخریبی علیه دولت را ادامه بدهند و بگویند دلواپسی ما از سیاست خارجه دولت بی‌جا نبوده و ترور شهید فخری‌زاده یکی از نتایج همین اقدامات است که البته این موضوعات هیچ ارتباطی با هم ندارند. علی بیگدلی در گفت‌وگو با «انتخاب» با اشاره به مصوبه اخیر مجلس برای خروج از پروتکل الحاقی در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده، گفت: این اقدام مجلس به هیچ عنوان نمی‌تواند به نفع مصالح و منافع کشور باشد. من فکر می‌کنم که این اقدام مجلس بیشتر یک اقدام عاطفی بود که به ظن خودشان بتوانند جامعه را آرام کنند، وگرنه اصلا اقدام درستی و متناسبی با اتفاق تروریستی اخیر نبود. مضاف بر اینکه اساسا این مباحث و مسائل در حوزه اختیارات مجلس نیست که راسا درباره سیاست خارجه تصمیم‌گیری کند و باید درباره این مسائل شورای عالی امنیت ملی و رهبری تصمیم‌گیری کرده و نظر نهایی را بدهند. این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه راهی که مجلسی‌ها شروع کرده‌اند عاقبت کارش کره شمالی خواهد بود، تصریح کرد: اگر فرض کنیم که اقدامات مجلس عملیاتی شود و در ادامه ایران از NPT و برجام و پروتکل الحاقی خارج شود، ما نهایتا مورد توجه شورای عالی امنیت قرار می‌گیریم و آنان برای حل این مساله قطعا به ایران تذکراتی خواهند داد که اگر مورد توجه قرار نگیرد، ما در منشور و ذیل قطعنامه‌ها قرار گرفته و در نهایت مشمول تحریم‌ همه کشورها خواهیم بود؛ این یعنی آنکه بهانه‌ها و مسیرها برای جنگ‌افروزی دشمنان علیه ایران هموار خواهد شد و آنان با ادعاهای واهی می‌توانند به راحتی علیه ایران اعلان جنگ کنند.

شمخانی: ترور شهید فخری‌زاده با دستگاه هایی الکترونیکی انجام شد؛ فردی در صحنه حاضر نبود


علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی: اگر روزی مجال این پیش آمد و مصلحت بر آن قرار گرفت که تلاش های گام به گام شهید فخری زاده در تولید اقتدار در حوزه های مختلف از کرونا گرفته تا پدافند هسته ای و هسته ای بیان شود، حتماً چشم مبهوت جهانیان از توانمندی و دانش او بیش از این مبهوت خواهد شد که این فرد با این قابلیت ها آیا می تواند در ایران وجود داشته باشد؟ بله. این گونه است و فخری زاده تنها نیست. وی تأکید کرد: ما به طور قطع فخری زاده ها داریم و آنها هرگز قادر نیستند توان علمی و فناوری کشورمان را متوقف کنند. خون این شهید همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند موجب تداوم مسیری است که او شروع کرد و امیدوارم که بازماندگان قصاص خون این شهید را به نحوی که موجب شادی ملت ایران شود، بگیرد. دبیر شورای‌عالی امنیت ملی گفت: عملیات ترور شهید فخری‌زاده بسیار پیچیده و با دستگاه هایی الکترونیکی بوده و فردی در صحنه خاضر نبوده است. این مقام ارشد امنیتی ادامه داد: سرنخ هایی وجود دارد؛ کسی که این طراحی را کرده برای ما مکشوف است و سابقه اش را می دانیم. ضمن اینکه منافقین در این اتفاق نقش داشتند و عنصر جنایت‌کار این امر، اسراییل و موساد است.

سردار حاجی‌زاده: دست از انتقام بر نخواهیم داشت


سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه مراسم تشییع پیکر پاک شهید محسن فخری زاده گفت: تروریست‌ها و دشمنان اسلام می‌خواهند حرکت نورانی ملت ایران را متوقف کنند، ولی بدانند اگر قرار بود این اتفاق بیفتد در این چهل سال که ۱۷ هزار شهید ترور دادیم این حرکت متوقف می‌شد؛ اما امروز شاهد ادامه این حرکت ملت ایران هستیم. وی گفت: دشمنان ما از ترس مرگ دست به خودکشی زدند و بدانند که قطعاً تقاص خواهند داد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به دشمنان تصریح کرد: ملت ایران از انتقام دست برنخواهد داشت. سردار حاجی زاده گفت: راه این شهید و دیگر شهدای ترور ادامه دارد و این شهادت‌ها رغبت و انگیزه دوستان و همکاران این شهید را برای ادامه راه او بیشتر خواهد کرد.

وزیر کشور: بالاترین تخمین درگیری ۳ درصد مردم با کروناست


وزیر کشور: توصیه‌های جدیدی که وجود دارد، در این جلسات بررسی می‌شود و نهایتا آن قسمت از پیشنهادها اجرایی هست، ابلاغ می‌شود و قرارگاه آن را پیگیری می‌کند و بخش‌هایی از پیشنهادها که باید درباره آن تصمیم‌گیری شود نیز به ستاد ملی ارجاع داده می‌شود. فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: مجموعه افرادی که در بالاترین تخمین و بدترین و پرریسک‌ترین نگاه به این موضوع داریم شامل ۳ درصد مردم ما هستند و یعنی ۹۷ درصد مردم ما در این خصوص هیچ نگرانی ندارند و سالم هستند و فقط ۳ درصد به نوعی درگیر این موضوع(کرونا) شده‌اند و باید همّ و غم ما این باشد که از این ۳ درصد مراقبت کنیم و خودشان نیز از خود مراقبت کنند تا آن ۹۷ درصد به‌راحتی به زندگی خود ادامه دهند. رحمانی فضلی گفت: ما بخاطر این ۳ درصد مجبور می‌شویم تا ۹۷ درصد را در شرایط خاص قرار دهیم و تعطیلات و محدودیت می‌گذاریم که برای مردم نگرانی ایجاد می‌شود.

منتجب نیا: مرکز نیروهای تندرو و بی‌منطق مشهد و قم است

یک چهره سیاسی اصلاح طلب درباره برخی تندروی ها در کشور گفت: واقعیتی وجود دارد و آن هم این است که مجموعه ای بی منطق شکل گرفته اند و مرکز آنها عمدتا در قم و در مشهد است. «رسول منتجب نیا»، چهره سیاسی اصلاح طلب، با اشاره به افزایش تندروی ها طی ماه های اخیر گفت: در برخی از مجالس قم تعدادی برای این کارها تربیت شده و آموزش دیده اند تا در روزهایی که کشور درگیر بحران است، علیه هر کسی که خواستند تظاهرات کنند.وی در ادامه گفت واقعیتی وجود دارد و آن هم این است که مجموعه ای بی منطق، تندرو و خشن شکل گرفته اند و مرکز آنها عمدتا در قم و در مشهد است و یا می توان گفت، حداقل محل ظهور آنها در این دو شهر است. تا به حال موارد زیادی وجود داشته که آنها دست به حرکاتی زشت و زننده زده اند، البته که در همه موارد، مقامات و مراجع و بزرگان آن را محکوم کرده اند.این فعال سیاسی افزود: به طور مثال تجمعی که در مسجد فیضیه داشتند و روحانی را به خفه کردن در استخر، تهدید کردند، این حرکت بسیار زشت و بچگانه بود که در ضمن آن اعتراف به قتل آیت الله هاشمی برداشت شد. از این موارد به دفعات در قم و مشهد اتفاق افتاده است ولی مسئولان با آنها برخورد ریشه ای ندارند. شاید به طور موردی یکی دو نفر را دستگیر و برای مدتی زندانی کنند اما چند ماه بعد آزاد می شوند و این برخوردی، اساسی و ریشه ای نیست. برخورد اساسی یعنی برنامه ریزان و طراحان این موارد که در تهران، قم و مشهد مشخص هستند مورد تعقیب قرار بگیرند اگر این افراد مجازات و یا کنترل شوند، افرادی که در دست پایین این جریانات مزد بگیر هستند دست به چنین کارهایی نمی زنند.

حمله تند نماینده مجلس به روحانی؛ آشنا واکنش نشان داد

یک نماینده مجلس در اظهاراتی تند علیه دولت روحانی تاکید کرد پادوهای غرب را در خرداد سال 1400 به زندان خواهد فرستاد، این اظهارات با واکنش آشنا مشاور رسانه ای رئیس جمهور همراه شد.علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ترور شهید فخری زاده گفت: معلوم است وقتی رئیس جمهور در روز چهارشنبه آمریکا را به بد و خوب تقسیم میکند، دشمن در روز جمعه در عملش تردید نمی‌کند.وی همچنین گفت پادوهای غرب را در خرداد ۱۴۰۰ از کشور به زندان میفرستیم.حسام‌الدین آشنا در واکنش به این سخنان نماینده مجلس نوشت: اتهام زنی را خاتمه دهید. داستان‌سرایی را رها کنید. آن‌ها که می‌دانند باید فعلا سکوت کنند. آن‌ها که نمی‌دانند نباید کورکورانه هوار بکشند. اجازه دهید تحقیقات کامل شود. مواجهه حکیمانه با این جنایت می‌تواند درآمدی بر تحولات مثبت در ساختارها و فرآیندهای امنیتی و ضدتروریستی کشور باشد.

نقوی حسینی: بخدا به روحانی و وزرایش رای نداده‌ام اما تخریب چه سودی دارد؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم گفت: به خدا به روحانی و وزرایش رای نداده ام و همیشه به او نقد داشتم اما تخریب دولت چه سودی برای منافع ملی کشور دارد، آقایان نفع و سود تخریب دولت را برای ما بیان کنند تا ما هم از همین راه برویم. «سید حسین نقوی حسینی»، نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم، در گفت و گو با برنا در رابطه با "ترور شهید فخری زاده" گفت: ضمن عرض مجدد تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت دانشمند عزیز و بزرگوار و پر تلاش کشور، ایشان از مفاخر کشور بودند. می دانیم که چه دست های پشت پرده ای در این ترور نقش داشته است و ان شاالله ملت عزیز ایران هم به زودی در جریان قرار می گیرند و انتقام سخت از عوامل میدانی و پشت پرده و حمایت کننده ترور، گرفته خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم در رابطه با اظهارنظر کریمی قدوسی در موضوع ترور شهید فخری زاده بیان کرد: حفظ و حراست از اظهارنظرها و توجه به شرایط داخلی و بین المللی و مسایل منطقه باید مدنظر باشد، از نقش رژیم صهیونیستی نباید غافل شد زیرا در تلاش است تا جمهوری اسلامی را با نظام بین الملل درگیر کند و همه توان خود را بکار گرفته است. مثلث امریکا، اسراییل و عربستان نشان می دهد که آنها، برای جمهوری اسلامی ایران نقشه کشیده اند. در این شرایط نمایندگان مجلس، تریبون داران، سخنگوها و خصوصا اعضای کمیسیون امنیت ملی باید حواسشان جمع باشد و قوا با یکدیگر هماهنگی داشته باشند، مطالبی بیان نشود که مورد سوء استفاده بیگانگان قرار بگیرد، نمایندگان اظهاراتی نداشته باشند که مجبور به تکذیب آن شوند.او در رابطه با طرح دو فوریت مجلس برای اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها گفت: از ابتدا مخالف برجام و منتقد آن بودم اما با توجه به شرایط فعلی کشور و نظام بین الملل و منافع ملی، می گویم که اکنون زمان خروج از برجام نیست. با توجه به نقدهایی که به برجام دارم اگر همه کشورها از برجام خارج شدند ایران نباید خارج شود، به مصلحت نظام نمی دانم که طرحی تهیه شود که نهایتا منجر به خروج از برجام شود.

نقوی حسینی تاکید کرد: البته مجلس می تواند در این زمینه قانون تصویب کند اما طرح این موضوعات در شرایط فعلی به نفع نظام و کشور نیست.او در مورد تخریب دولت در این زمینه گفت: وحدت قوا باید حفظ شود. زمانی که دشمن تمام قد در مقابل ما ایستاده و در داخل کشور و در تهران عملیات تروریستی انجام می دهد، این شرایط زمان مناسبی برای تخریب، تنش و درگیری نیست. به خدا به روحانی و وزرایش رای نداده ام و همیشه به او نقد داشتم اما تخریب دولت چه سودی برای منافع ملی کشور دارد، آقایان نفع و سود تخریب دولت را برای ما بیان کنند تا ما هم از همین راه برویم. اکنون زمان وحدت و یکپارچگی همه قوا است رهبری هم به همین موضوع تاکید دارند و از دولت حمایت کردند؛ باید از آنچه رهبری بیان کرده اند، پیروی کرد.

واکنش جواد امام به ادعای تماس فتاح با رئیس دولت اصلاحات

جواد امام در واکنش به اظهارات حمید ترقی مبنی بر تماس پرویز فتاح با خاتمی، تصریح کرد: اینکه ترقی مدعی است فتاح با خاتمی دیداری داشته است، تکذیب می‌شود. او افزود: اگر اصولگرایان ملاحظاتی دارند مبنی بر اینکه می‌خواهند فتاح را حذف کنند ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد، فتاح هیچ نسبتی با جریان اصلاحات نداشته و ندارد. مدیرعامل بنیاد باران عنوان کرد: بنابراین دیداری بین خاتمی و فتاح صورت نگرفته است؛ از این روی بهتر است، اصولگرایان تسویه حساب‌های داخلی خودشان را روشن تر بیان کنند و این موضوع را با این توهمات خودشان مرتبط نسازند. جواد امام در پاسخ به این که آیا تماس تلفنی برای عذرخواهی صورت گرفته یا خیر، نیز گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم چنین اتفاقاتی رخ نداده اما هر حال فتاح نیز هیچ گاه چنین ادعایی نداشته است. اگر فتاح صحبت کرده خودش باید نفیا یا اثباتا، این موضوع را اعلام کند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی: چرا با احمدی‌نژاد برخورد نمی‌شود؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس نهم و دهم گفت: همیشه یک سوال وجود دارد اینکه چرا با احمدی نژاد برخورد نمی شود و این سوال بی پاسخ مانده است.«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی»، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس نهم و دهم، در گفتگو با برنا در رابطه با اظهارات اخیر محمود احمدی نژاد مبنی بر اینکه مجلس نهم موضع سیاسی با دولت او در پیش گرفته بود، گفت: ادعاهای اخیر احمدی نژاد در همه حوزه ها اعم از سلامت، واکسن کرونا، هدفمند کردن رایانه ها و مسائل سیاسی، صرفا برای مطرح شدن او در جامعه است. او از یک کوپن سوخته رسانه ای استفاده می کند. احمدی نژاد واقف است که صحبت ها و ادعاهایش صحت ندارد و برای هیچ یک سندی ندارد.

او ادامه داد: مجلس نهم کار خود را انجام می داد اما احمدی نژاد زمانی که نمی توانست کار خود را به سرانجام برساند، تنش و درگیری ایجاد می کرد، شیوه احمدی نژاد دعوا راه انداختن بود و با شلوغ کاری اصل موضوع را به حاشیه می برد. اگر نگاهی به بودجه سنواتی مجلس نهم در هر چهار سال بیندازیم، متوجه می شویم که احمدی نژاد تقریبا بی‌اعتناترین رییس جمهور به مصوبات مجلس بود. احمدی نژاد همیشه دست پیش را می گرفت تا پس نیفتد.جعفرزاده ایمن آبادی مطرح کرد: روحیه بارز او قانون گریزی و عدم توجه به قانون بود. او با صراحت بیان می‌کرد که قانون را قبول ندارد موضوعی که در برنامه پنجم مطرح کرد. در زمان احمدی نژاد مجلس‌ نهم به علت مراعات حال کشور تلاشش بر این بود تا فضا را تعاملی کند و تنش را به حداقل برساند.عضو کمیسیون برنامه بودجه در مجلس نهم و دهم گفت: در یکشنبه سیاه احمدی نژاد از قبل فیلمی را با بداخلاقی و ناجوانمردانه تهیه و بدون اجازه آن را در مجلس پخش کرد و استارت تنش را زد. احمدی نژاد‌ محور ایجاد تنش در یک شنبه سیاه و تلخ کردن کام ملت بود. او در قبال همه کارشکنی های خود، هزینه روی دست کشور و نظام گذاشت. همیشه یک سوال وجود دارد و آن اینکه چرا با احمدی نژاد برخورد نمی شود و این سوال بی پاسخ مانده است؟!

هیأت دفتر سیاسی طالبان در سفارت ایران

هیأتی از دفتر سیاسی طالبان با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر ضمن عرض تسلیت به مناسبت ترور شهید فخری زاده، ورود سفیر جدید ایران در دوحه را خیرمقدم گفتند.سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر امروز (دوشنبه) در صفحه توئیتر خود از حضور هیأتی از دفتر سیاسی طالبان در محل این سفارتخانه در پی شهادت محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی ایران خبر داد.این سفارتخانه عنوان کرد: ‏هیأتی از دفتر سیاسی طالبان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ترور دانشمند شهید ‎فخری‌ زاده و ادای احترام به آن شهید عزیز، ورود حمید دهقانی پوده به دوحه را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران خیرمقدم گفته و برای ایشان آرزوی موفقیت کردند.حمیدرضا دهقانی پوده اخیرا عهده‌دار سفارتخانه ایران در قطر شده است.

خبر «میدل ایست آی» از قول منبع بلندپایه اماراتی: ایران تهدید کرد

میدل ایست آی نوشت: ایران به امارات گفته است که در صورت هرگونه حمله آمریکا، این کشور را مورد هدف قرار خواهد داد.در ادامه این مطلب آمده است: یک منبع بلند پایه در امارات به ما گفت که ایران مستقیم با محمد بن زائد ولیعهد امارات در هفته ی گذشته تماس گرفته و تهدید به ضربه به این کشور در صورت هرگونه حمله ی امریکا به ایران، کرده است. این منبع گفت: این تهدید را بن زائد مستقیم از سوی ایران دریافت کرد و پای هیچ واسطه ای در میان نبود. به گفته ی این منبع، ایران به بن زائد گفته است: «ما شما را مسئول ترور فخری زاده می دانیم».این منبع گفت که تماس ایران با بن زائد چندین ساعت قبل از بیانیه ی امارات در محکومیت ترور فخری زاده بود.

اظهارات جنجالی احمدی نژاد درباره یکی از سفرای سابق ایران

محمود احمدی نژاد در مصاحبه‌ای ماجرای سفیری را روایت کرد که پول می‌گرفت و آدم‌ها را شیعه می‌کرد.محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم و دهم در مصاحبه‌ای گفته است: سفیر فرستادیم به یک کشور دویست میلیون نفری که اکثریت آن یا مسیحی هستند یا طبیعت گرا. به آن آقا گفتیم شما باید بروید و از حقوق آنها دفاع کنید باید از آزادی و عدالت در آمریکا حمایت کنید اما آن آقا میرفت از برخی پول میگرفت تا آدمها را شیعه کند. او ادامه می‌دهد: پیش من آمد و گفت اگر به ازای هر نفر، پانصد دلار به من بدهند، من چند هزار شیعه درست می کنم. گفتم آقا ما به تو نگفتیم برو شیعه درست کن، شیعه ای که تو درست کنی به درد خودت می خورد. احمدی‌نژاد گفت: به کارش ادامه داد تا اینکه دولت آنجا گفت این فرد دارد اینجا تفرقه ایجاد می کند، اگر او را نبرید ما اخراجش می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار