استاندار آذربایجان شرقی خبر داد
استاندار آذربایجان شرقی با ابراز علاقمندی نسبت به تقویت همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری با فعالان اقتصادی ترکیه، گفت: در حال حاضر، ۴۰ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز متعلق به صنعت‌گران ترکیه است.
کد خبر: ۹۳۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 06 January 2021

به گزارش تابناک تبریز، استاندار آذربایجان شرقی با ابراز علاقمندی نسبت به تقویت همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری با فعالان اقتصادی ترکیه، گفت: در حال حاضر، ۴۰ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز متعلق به صنعت‌گران ترکیه است.

محمدرضا پورمحمدی در ارتباط تصویری با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، با تاکید بر بازنگری و تقویت ارتباطات فعالان اقتصادی استان با سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای، گفت: مسئولیت توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی با کشورهای همسایه از سوی وزارت صمت به آذربایجان شرقی محول شده است و بر این اساس به دنبال توسعه و تقویت مناسبات خود با این کشورها هستیم.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک و جغرافیایی آذربایجان شرقی، گفت: مرزهای ایران و ترکیه در طول ۴۰۰ سال گذشته همواره گذرگاه امن و مناسبی برای مراودات اقتصادی و تجاری و بازرگانی بوده است.

وی با اشاره به چشم‌انداز 30 میلیارد دلاری تجارت بین ایران و ترکیه، اظهار کرد: روابط بسیار خوبی بین ایران و ترکیه برقرار بوده است، اما تا شرایط مطلوب فاصله زیاد است و به دنبال توسعه فعالیت‌های تجاری، کشاورزی، صنعتی و دانشگاهی میان دو کشور هستیم.

پورمحمدی با اشاره به مشکلات موجود در ارتباطات تجاری میان دو کشور، گفت: تنگناهایی هم‌چون مشکلات بانکی، مسائل مربوط به نقل و انتقال پول، بازرسی کالاهای صادراتی به خصوص در مرز ورودی ترکیه، بازنگری در تعرفه‌های ترجیحی و مشکلات ترانزیتی در هر دو طرف وجود دارد که نیاز به رایزنی مسئولان سیاسی و فعالان اقتصادی است.

وی افزود: توانمندی‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف داریم که نیاز است به اطلاع فعالان اقتصادی ترکیه برسانیم.

 وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی با بیش از ۵۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی یکی از قطب‌های صنعتی و همچنین از مراکز مهم معدنی کشور است و تبریز از دیرباز به عنوان مرکز بازرگانی و تجاری منطقه مشهور بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :