دکتررضایی در اولین یادواره شهید سلیمانی در کرمانشاه
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح چهارشنبه در یادواره شهید سلیمانی در کرمانشاه گفت: گام دوم انقلاب اسلامی بدون مکتب قاسم سلیمانی محقق نمی شود و آیندگان خواهند فهمید که ملت ایران شکست ناپذیر است.
کد خبر: ۹۳۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ 07 January 2021

به گزارش تابناک تبریز، دکتر محسن رضایی ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح چهارشنبه ۱۷دیماه در جمع پاسداران و مقامات محلی استان کرمانشاه با گرامیداشت سالگرد شهید سلیمانی و تسلیت رحلت آیت الله مصباح یزدی گفت: سالگرد شهادت برادر و عزیزدلم، حاج قاسم سلیمانی را به شما یاران و دوستداران و همراهان ایشان گرامی می دارم و همچنین یاد می کنم از دانشمند مظلوم و پرافتخارمان، دکتر محسن فخری زاده، پاسدار پرافتخار سپاه که در علم فیزیک هسته ای به درجات بالا رسیده بود. چهلمین روز شهادت ایشان را گرامی می داریم. بر خودم لازم می دانم رحلت آیت الله مصباح یزدی که ایشان هم یاور سپاه پاسداران بودند و در طرح ولایت تلاش فراوانی برای سپاه و بسیجیان انجام دادند را تسلیت می گویم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به ویژگی های شهید سلیمانی در ایام حیات و جهاد و نیز شهادت ایشان گفت: در هر دو بعد نکته های بسیار مهمی دارد. می خواهم در کرمانشاه قهرمان که یکی از بزرگترین قرارگاه های ایران اسلامی و کانون های جوشان انقلاب اسلامی است در مورد فلسفه شهادت قاسم عزیز صحبت کنم. شهادتی که موجب یک بعثت و خیزش عظیم در ملت ایران شد. یک خون تازه ای در کالبد ملت ایران و انقلاب اسلامی به جریان انداخت.
دکتر رضایی با اشاره به ارتباط این شهادت با گام دوم انقلاب اسلامی گفت: بدون شک این شهادت با گام دوم انقلاب یک ارتباط الهی دارد. یک فلسفه مهمی در رابطه گام دوم انقلاب و این شهادت وجود دارد. گام دوم انقلاب نیاز به یک خونی شبیه به شهید بهشتی ها و شهید مطهری ها داشت. چطور گام اول انقلاب در همان ماه های اول با خون مجاهدان بزرگ رنگین و آغاز شد. این گام دوم نیز به خون پاک و بعثت عظیمی در دل ملت ایران داشت و این قرعه به نام قاسم سلیمانی افتاد. انتخاب شد و او مصطفی گام دوم انقلاب شد. گام دوم انقلاب ، یک قیام، یک نهضت و یک انقلاب است. خیلی ها ممکن است بخواهند این گام دوم را عادی کنند و از تبدیل شدن آن به یک قیام و نهضت باز بدارند. اما این گام مثل هر نهضتی در شروع قاعدتا آهسته است. گروه های کمی آغازگر آن هستند. پیشکسوتان هر نهضتی قلیلند اما بعدها گسترده می شوند و جمعیت های بیشتری به این مکتب خواهند پیوست. این امر محقق شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مبارزه با فسادی که در ایران به راه افتاده، نشانه آغاز این قیام است. تشکیل یک مجلس انقلابی و جوان سرآغاز این قیام است. بعثت عظیمی که در تشییع پیکر قاسم عزیز شد شروع این قیام اجتماعی است. هدف قراردادن پایگاه بزرگ آمریکا در عراق (عین الاسد) آغاز این قیام است. قیام آغاز شده و نباید از آن عقب بیافتیم. کوله پشتی ها را باید بست و پوتین ها را به پا کرد.

دکتر رضایی گفت: وقتی به بیانیه گام دوم نگاه می کنیم هفت توصیه در آن به چشم می خورد. این هفت توصیه یا اجتماعی فرهنگی است یا اجتماعی اقتصادی مانند: توجه به علم و فن آوری، توجه به اقتصاد، مبارزه با فساد، سبک زندگی و ... اینک زمان سومین قیام ملت ایران است و این بیانیه می خواهد با فقر و فساد و تبعیض و تحریم های اقتصادی و لیبرال منشی مبارزه کند و از طرف دیگر شکوفایی فرهنگی و اقتصادی در ایران بوجود آورد تا یک دولت و جامعه نوین اسلامی شکل بگیرد. ثمره اصلی انقلاب در همین قیام سوم به بار خواهد نشست.

وی افزود: پیام قاسم سلیمانی این است که گام دوم انقلاب اسلامی بدون مکتب قاسم سلیمانی محقق نمی شود. گام دوم انقلاب اسلامی یک مکتب و یک چراغ راه می خواست. باید در مسیر مقاومت آن همچون قاسم سلیمانی این گام را برداشت. اولین اصل این مکتب «ولایت» است. از خداوند متعال و حضرت ولیعصر(عج) و نایب امام زمان(عج) تا زمامداران مردمی و پاکدست، ریسمانی است که باید در اطراف آن جمع شد. دومین اصل «خودباوری و اعتماد به نفس» است. هیچ کس مانع اراده فرماندهان و رزمندگانی که شعار ما می توانیم را سر داده اند، نشد و در دفاع مقدس توانستند با دست خالی و با توسل به حضرت زهرا(س)، سرزمین های ایران اسلامی را آزاد کنند. نباید این معنویت ها و ارزش ها کنار گذاشته شود.

دکتر محسن رضایی گفت: سومین اصل مکتب قاسم سلیمانی، «خلاقیت،ابتکار و نوآوری» است. قاسم سلیمانی پنج سازمان مردمی را برای جبهه مقاومت تاسیس کرد. قبلا مبارزین ایرانی از فلسطینی ها جنگ های چریکی را می آموختند اما قاسم سلیمانی خود آموزگار رزم با داعش و صهیونیست ها شد. او با اعتماد به نفس و ابتکار عمل گفت: کمتر از سه ماه دیگر طومار داعش برچیده می شود. دیدیم که او معجزه کرد. چهارمین اصل «مردمی سازی» است. امنیت و آرامش و آسایش را برای مردم و با دست مردم و نیروهای داوطلب ایجاد می کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مردمی سازی بدون توانمندسازی امکان پذیر نیست گفت: ما در انتقال تجربه مدیریت به جوانان با تاخیر عمل کرده ایم. در مکتب قاسم سلیمانی، از کوره های داغ انقلاب، قهرمانان شکست ناپذیر تربیت می شدند و با این مکتب و اصول کسی نمی تواند مقابل ملت ایران صف آرایی کند. محاصره اقتصادی و تحرکات رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی، کاری نخواهد کرد. صدها سلیمانی از دل ایران اسلامی بلند خواهد شد. گفته اند ما باید حرف آخر را با جمهوری اسلامی بزنیم و آمده اند و می خواهند در امارات پایگاه بزنند. در بحرین و قفقاز وارد شده اند و همزمان ستون پنجم و نفوذی های خود را در ایران فعال کرده اند. ستون پنجم سه گروه هستند، نفوذی ها که شهید فخری زاده را با مدیریت موساد به شهادت رساندند. بخش دیگر بازیگران سیاسی هستند که حتی ممکن است بزرگان کشور را بازی بدهند که در این دهه ها برخی بزرگان بازی خوردند. گروه سوم، رانت خوارهای سیاسی و اقتصادی هسنتند که در کنار هم به دشمن کمک می کنند.

دکتر رضایی افزود: گام دوم انقلاب با مبارزه سنگینی آغاز خواهد شد. دشمن از ایمان ایرانی ها می ترسد. ایمانی که اگر در اقتصاد و فرهنگ وارد شود، تمدن بزرگی را تشکیل خواهد داد و زنجیره از کشورهای همسایه تشکیل خواهد شد که هر کس بخواهد در منطقه وارد شود، از مسیر ارتباط با تهران شروع کند. دشمنان نمی خواهند این تمدن تشکیل شود.در ۲۰سال آینده شمال خلیج فارس، اهمیت بالایی پیدا می کند و غرب از این وضعیت می هراسد. آنها خطر بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری را درک کرده اند اما به لطف پروردگار متعال خون قاسم سلیمانی و روح بلند ایشان، جوانان ما به صحنه خواهند آمد و آیندگان خواهند فهمید که ملت ایران شکست ناپذیر است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار