پلیس آمریکا روز چهارشنبه از کشته شدن حداقل ۴ نفر و بازداشت ۵۲ نفر در حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره خبر داده است.
کد خبر: ۹۳۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ 07 January 2021

به گزارش تابناک تبریز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، پلیس آمریکا اعلام کرد: در جریان حمله طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره، حداقل 4 نفر از جمله یک زن کشته و 52 نفر دیگر بازداشت شدند. این زن هدف گلوله یک مامور پلیس قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، روبرت کونتی از مقام های ارشد پلیس آمریکا، آشوب و خشونت طرفداران ترامپ در حمله به ساختمان کنگره را "شرم آور" توصیف کرده است.

وی تاکید کرد: در جریان آشوب و خشونت طرفداران ترامپ، حداقل 14 مامور پلیس زخمی شده اند. پلیس همچنین دو بمب دست ساز را در کمیته های حزب جمهوریخواه و حزب دموکرات کشف کرده است.


نیروهای پلیس با کمک گارد ملی سرانجام توانستند ساختمان کنگره را از طرفداران خشن ترامپ پاکسازی کنند تا نشست کنگره برای بررسی آرا الکترال ادامه یابد.

نشست کنگره برای شمارش آرای الکترال انتخابات و تایید پیروزی جوبایدن که به دنبال حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره به حالت تعلیق درآمده بود، پس از چند ساعت وقفه و اخراج هواداران ترامپ از محوطه ساختمان کنگره، از سرگرفته شد.

هزاران نفر از هواداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بازنده شده و تنها دو هفته دیگر در کاخ سفید حضور خواهد داشت، همزمان با آغاز جلسه کنگره برای تأیید پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به ساختمان کنگره حمله ور شدند.

این اقدام طرفداران ترامپ واکنش گسترده بسیاری از مقامات داخلی آمریکا و همچنین مسئولان دیگر کشورها را به همراه داشت و آن ضربه به دموکراسی ادعایی ایالات متحده تلقی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار