معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مناقشات قره باغ و تاثیرات آن بر استان، گفت: تاکنون هیچ‌گونه مشکل امنیتی در آذربایجان شرقی نداشتیم.
کد خبر: ۹۳۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 07 January 2021

به گزارش تابناک تبریز،علیار راستگو صبح امروز در جلسه شورای اداری استان که به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد به تشریح آخرین وضعیت سیاسی امنیتی استان از اسفند  سال 98 تا کنون پرداخت و اظهار کرد: مناقشه قره باغ و انتقالی که در اراضی اشغالی روی داد در نزدیک به 44 روز و قبل از آن اتفاقات منطقه شمال کردستان مقدمه ای برای آزادسازی مناطق اشغالی بود.
وی افزود: در این جریان تحت تاثیر شعارهای قومی تحولاتی رخ داد و ما پیگیر تحولات بودیم.

راستگو با اشاره به پیامدهای مناقشه قره باغ برای استان، ابراز داشت: حدود 135 کیلومتر از لحاظ مسافت زمین اشغالی داریم که این مرز در استان ما قرار دارد و حدود 271 کیلومتر از مرز نخجوان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان را تحت تاثیر قرار داده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: با وجود تحولاتی که در آنسوی رودخانه ارس اتفاق افتاده و آزادسازی مناطق اشغالی و استقرار نیروزهای مرزبانی صلح روسیه و جمهوری آذربایجان، ما تاکنون هیچگونه مشکل امنیتی نداشتیم.

راستگو ادامه داد: البته این مسائل حتما می تواند در کوتاه مدت پیامدهای اقتصادی داشته باشد.

این مسوول اضافه کرد: در ارتباط با مشارکت استان آذربایجان شرقی در بازسازی قره باغ جلسات مختلف تشکیل شده و به جد دنبال این قضیه هستیم؛ در مجموع می توان گفت آرامش کامل برقرا بوده و مسائل پیگیری می شود.

وی گفت: آذربایجان شرقی جزو پهناورترین و پرجمعیت ترین استان های کشور به شمار می رود و با این وجود از براساس شاخص های شورای تامین کشور در زمره امن ترین استان ها و در بین 31 استان در رتبه 27 امنیتی کشور قرار دارد.  

راستگو اذعان داشت: تعامل بسیار مناسبی بین مدیران اجرائی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد و از ظرفیت نمایندگان برای حل مشکلات حوزه مدیریتی استفاده می شود و بستر این تعامل و همکاری را آقای استاندار به خوبی فراهم کردند.

وی در ادامه به شرایط کرونایی استان نیز اشاره و اضافه کرد: از اسفند سال 1398 شیوع کرونا شروع شد و ستاد استانی کرونا از همان لحظات اول کار خود را شروع کرد و همواره نحوه مدیریت پاندمی کرونا در آذربایجان شرقی الگوی سایر استان ها بوده است.

راستگو از کاهش بستری های کرونایی استان در روزهای گذشته از بیش از 1500 نفر به 500 نفر در حال حاضر خبر داد و گفت:  تعداد فوتی های کرونایی نیز در سطح استان تک رقمی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اذعان داشت: امروز اکثر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد هستند و امیدواریم با تلاش مردم و مسوولان به وضعیت سفید برسیم؛ در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و شرایط کاملا مدیریت می شود؛ البته این موضوع نباید منجر به عادی انگاری و در نتیجه بازگشت شرایط نامطلوب گذشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :