جلسه شورای اداری استان ظهر امروز به ریاست استاندار آذربایجان شرقی و با حضور تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی در محل استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 07 January 2021

به گزارش تابناک تبریز،جلسه شورای اداری استان ظهر امروز به ریاست استاندار آذربایجان شرقی و با حضور تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی در محل استانداری برگزار شد.دکتر محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای اداری استان که تعدادی از اعضا در محل استانداری و مدیران دستگاههای اجرایی نیز به صورت ارتباط تصویری در آن شرکت کرده بودند، گفت: همدلی و وحدت حاکم بر استان آذربایجان شرقی، مرهون همکاری و تعامل بسیار خوب مدیران دولتی و قضایی، نمایندگان و بخصوص راهنمایی های ارزنده نماینده مقام معظم رهبری در استان است.

وی ادامه داد: به رغم مشکلاتی همچون کرونا و تحریم های ظالمانه غرب بر علیه جمهوری اسلامی، برنامه های اقتصادی و فعالیت های عمرانی استان با قدرت بیشتر ادامه دارد.

وی عنوان کرد: به برکت عنایات خداوند متعال و همدلی حاکم، هیچ مشکل امنیتی در استان نداریم و از این پس نیز امیدواریم هیچ مشکل و حاشیه خاصی در استان نداشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به راه اندازی مجمع مشورتی استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و تمامی مسئولان و نمایندگان سابق و فعلی استان عنوان کرد: همه با هم با یکدیگر برای توسعه و پیشرفت استان، هم پیمان شده ایم و بدون دخالت دادن نگرش های سیاسی، در مسیر تحقق این مهم تلاش می کنیم.

پورمحمدی در همین راستا ابراز کرد: بر این باور هستیم که تقویت همدلی و همراهی همه جانبه در استان، باعث انجام کارهای بزرگ و رفع بسیاری از مشکلات استان می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر تمام شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند که امیدواریم با همراهی مردم به سمت وضعیت های سفید و سبز حرکت کنیم.

وی از مشارکت تمامی دستگاه های مسئول و همراهی مردم در اعمال محدودیت های هوشمند کرونایی گفت: افزایش حساسیت مردم نسبت به بیماری کرونا، تلاش شبانه روزی کادر درمان و همچنین همراهی سپاه و بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی از اصلی ترین عوامل دخیل در کاهش آمارهاست وامیدواریم از این پس نیز شاهد عادی انگاری شرایط توسط مردم نباشیم.

پورمحمدی همچنین خواستار توجه بیشتر نمایندگان به بهره مندی بیشتر استان از بودجه 1400 شد و ادامه داد: تقویت سهم بودجه ای استان،نقش مهمی در پیشبرد پروژه های عمرانی و سایر اقدامات زیر ساختی و مورد نیاز استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: تا آخرین روز و ساعت خدمت خود، برای رفع مشکلات استان و توسعه پایدار تلاش می کنیم و با حرکت در محور و مسیر اعتدال،برنامه های خود را پیش می بریم.

وی در همین راستا گفت: تمامی مدیران موظف هستند که با این رویکرد به انجام وظایف خود در سال پایانی دولت بپردازند و هر گونه قصور و کم کاری را تحمل نخواهیم کرد.

وی از عملکرد دستگاه های نظارتی در بازداشت مدیران متخلف قدردانی کرد و گفت: برخوردهای این چنینی،حاکی از رویکرد نظام برای مبارزه با فساد است که در غیر اینصورت، می بایستی هیچ خبری از برخورد با متخلفان وجود نداشت.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار تسریع در تکمیل و بهره برداری از مگاپروژه های استان شد و ادامه داد: راه آهن بستان آباد- خاوران،اصلی ترین پروژه عمرانی استان است که به دلیل برخی مشکلات مربوط به نقدینگی؛ تا پایان تیرماه سال آتی به بهره برداری می رسد.

پورمحمدی همچنین با اشاره به سفر اخیر وزیر صمت به تبریز گفت: در این سفر،مسئولیت همکاری با کشورهای همسایه به استان آذربایجان شرقی واگذار شده که خوشبختانه در روزهای اخیر نیز جلساتی تخصصی در این زمینه برگزار کرده‌ایم.

وی همچنین از آمادگی استان برای راه اندازی قطب سوم خودرو در تبریز خبر داد و گفت: وزیر محترم صمت نیز موافقت خود با این موضوع را در سفر اخیر به تبریز اعلام کردند.

وی همچنین با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: برگزاری انتخاباتی سالم،شفاف و قانونی،اصلی ترین هدف ماست و از تمامی مردم و بخصوص اقشار مهم وتاثیرگذار انتظار داریم نهایت تلاش خود را برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات های آتی بکار گیرند.

تلاش برای افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه های مسئول و ارائه گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی به مردم و رسانه ها از دیگر موضوعاتی بود که استاندار در این جلسه به آن ها اشاره کرد.

حمیدرضا قاسم زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز در این جلسه به معرفی مدیران جدید منصوب شده در استان پرداخت و به برخی از موفقیت های ارزشمند ادارات کل و سازمان های اجرایی استان در سال اخیر همچون رتبه نخست کشوری توسط اداره کل محیط زیست استان، رتبه نخست و برتر پژوهشی کشور توسط دانشگاه تبریز، رتبه نخست ملی اداره کل استاندارد، رتبه نخست کشوری توسط اداره کل نوسازی مدارس، رتبه دوم کشوری توسط اداره کل پست استان و کسب عنوان مدیرکل نمونه کشوری توسط اداره کل دامپزشکی استان اشاره کرد.

راستگو،معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به آخرین وضعیت استان از منظر شاخص های امنیتی و سیاسی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکل خاص امنیتی در استان نداریم.

وی افزود: آذربایجان شرقی به رغم موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چندین کشور همسایه و بخصوص مناقشه اخیر کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قره باغ، از جمله استان های امن کشور محسوب می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستان های استان از بیش از یک هزار و 500 نفر به کمتر از 500 نفر رسیده و میانگین فوتی های ناشی از کرونا در استان نیز تک رقمی شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: هرگونه بی احتیاطی و بی توجهی در رعایت پروتکل های بهداشتی، وضعیت استان را بدتر می کند لذا ازتمامی مردم انتظار داریم نهایت تلاش خود برای رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را به کار گیرند.

جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه در خصوص استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز گفت: در رابطه با مصرف انرژی در بین دو راهی قرار داریم که یا باید آلودگی را تحمل کنیم و یا تولید برق را کاهش دهیم.

جواد رحمتی ادامه داد: ما موافق این وضعیت نیستیم ولی افزایش حدود 18 درصدی مصرف گاز در کشور به لحاظ روندی که در گذشته داشتیم روند طبیعی نبود به همین خاطر سهمیه ای که وزارت نفت به وزارت نیرو داده بود اولویت به نیروگاه‌هایی داده شد که سوخت دوگانه دارند تا سوخت غیرگاز را جایگزین کنند.

وی افزود: پیگیر سهمیه گاز برای نیروگاه تبریز بودیم ولی محقق نشد و مجوز استفاده از مازوت دریافت کردیم که به دنبال پایداری جوی هوا و استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز با آلودگی هوا در تبریز مواجه شدیم.

رحمتی گفت: از گذشته مصوباتی برای بهینه سازی مصرف سوخت در تمام دستگاه های استان داشتیم که استفاده از انرژی تجدید پذیر در ادارات و نصب پنل های خورشیدی به عنوان یک تکلیف قانونی به دستگاه ها بخشنامه شد ولی متاسفانه اکثر ادارات یه این مساله نپرداختند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اگر نیروگاه تبریز خاموش می شد با کاهش تولید برق مواجه می شدیم و سیستم گرمایش در اکثر خانه ها پکیج می باشد که با خاموشی برق سیستم گرمایش نیز از کار می افتد از این رو ناچار بودیم نیروگاه فعال بماند .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه استان به لحاظ بحث های زیرساختی در تولید انرژی در وضعیت سربه سر قرار دارد، گفت: 1700 مگاوات قبل از دولت تدبیر و امید در استان تولید می شد که اکنون به 2 هزار و 200 مگاوات افزایش یافته که تقریبا برابر با مصرف استان است .

وی با اشاره به اینکه به دلیل تصمیمات غلط در دولت گذشته متاسفانه به جای صرف بودجه به توسعه زیرساخت ها باید یارانه پرداخت شود، افزود: در پست های برق استان با مشکل مواجه هستیم و برق اکثر شهرک های صنعتی تامین نمی شود .

رحمتی در خصوص کاهش سهم بودجه های عمرانی در کشور به دلیل افزایش هزینه های جاری نیز گفت: افزایش سهم هزینه‌های جاری به دنبال یکسری سیاست های دولت از سال 84 تا 92 در خصوص افزایش 80 درصدی نیروهای انسانی در بدنه دولت بر می گردد .

وی ادامه داد :صدمات افزایش بدنه دولت در گذشته را اکنون متوجه هستیم و هر دولتی که سرکار بیاید ابتدا باید به نسبت درآمدهایی که دارد حقوق پرسنل را پرداخت و در نهایت پول های باقیمانده را صرف هزینه های دیگر همچون عمرانی و سایر خدمات انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: تصمیماتی همچون فروش اموال دولت برای پرداخت یارانه مردم در راستای اهداف توسعه اقتصادی کشور نیست و همه دستگاه ها اموال اداری را برای تحقق تعهدی که مجلس به عهده دولت گذاشته به فروش می رسانند.

تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیران دستگاه های اجرایی استان نیز به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود در موضوعات مختلف پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار