رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شناسایی روزانه‌ی ۱۸۰ نفر کرونا مثبت در آذربایجان شرقی، خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳ 09 January 2021

 رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شناسایی روزانه‌ی ۱۸۰ نفر کرونا مثبت در آذربایجان شرقی، خبر داد.

محمدحسین صومی در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه روزانه حدود ۷۵۰ تست پی سی ار و حدود ۱۵۰ تست رپید در استان انجام می‌شود، اظهار کرد: نتیجه‌ی تست رپید در طول ۲۰ دقیقه بر بالین بیمار اعلام می‌شود.

وی از مثبت شدن ۲۵ درصد نتیجه‌ی تست‌ها در طول هفته گذشته خبر داد و افزود: تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌های استان رو به کاهش بوده و از حدود ۱۵۷۰ نفر به حدود ۵۰۰ نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در پیک بیماری ۱۵۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها داشتیم؛ روزانه به طور متوسط شش نفر فوت می‌کنند و تعداد فوتی‌ها در برخی روزها سه و یا پنج نفر هم بوده است.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: وضعیت بیماری کرونا در طول یک ماه گذشته در استانمان با توجه به اعمال محدودیت‌ها از نیمه دوم آبان ماه و اعمال محدودیت‌های شدیدتر از هفته‌ی اول آذر ماه، روند کاهشی را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت کلی آذربایجان شرقی، زرد است، خاطرنشان کرد: مدیون رعایت کنندگان و کسانی هستیم که ما و همکارانمان را در کنترل بیماری همراهی کردند، همگی در کاهش فوتی‌ها از ۳۲ نفر به شش نفر، نقش داریم.

وی در بخش پایانی سخنانش از مشارکت کنندگان در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و کسانی که به وظایف محوله در ستاد مقابله با کرونا عمل کردند، قدردانی کرد و گفت: عاجزانه از مردم درخواست می‌کنیم همچنان رعایت کنند تا همه با هم در کاهش فوتی‌ها نقش ایفا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار