نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی توجه به معماری اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: سالیان سال است که این موضوع نادیده گرفته شده و حتی در برخی مواقع در سازه‌های ساختمانی از نمادهای غیر اسلامی و شیطان پرستی استفاده می‌شود که نیازمند توجه جدی نظام مهندسی است.
کد خبر: ۹۳۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ 10 January 2021

به گزارش تابناک تبریز، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی توجه به معماری اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: سالیان سال است که این موضوع نادیده گرفته شده و حتی در برخی مواقع در سازه‌های ساختمانی از نمادهای غیر اسلامی و شیطان پرستی استفاده می‌شود که نیازمند توجه جدی نظام مهندسی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، اظهار کرد: نبود نظارت فنی و مهندسی، در نظر نگرفتن ارزش‌های اسلامی، نبود ایمنی و مقاوم سازی از جمله چالش‌های ساخت و ساز در استان است که باید نظام مهندسی برای از میان برداشتن آن‌ها اقدام عملی جدی داشته باشد.

وی با تاکید بر توسعه سازمان نظام مهندسی و نقش آن در توسعه کشور، گفت: عمل به قانون و اجرای دقیق شرح وظایف سازمان مهندسی می‌تواند چالش‌های حوزه ساختمان سازی را مدیریت کند.

وی، زلزله را چالش جدی شهر تبریز در حوزه ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: بررسی اجمالی مناطق حاشیه نشین تبریز نشان می‌دهد که در هنگام بروز حوادث امکان امداد رسانی در این مناطق وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: بافت فرسوده و غیر مهندسی در تبریز زیاد است که این مهم مسئولیت نظام مهندسی را سنگین‌تر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید کوچکترین اغماضی در حوزه ساخت و ساز صورت گیرد، ادامه داد: هدف اصلی در طراحی‌ها باید در جهت کاهش تلفات باشد و با در نظر گرفتن زلزله خیز بودن منطقه از ساخت و سازهای بی حساب و کتاب جلوگیری شود.

وی با تاکید بر وظایف سنگین مهندسان ناظر، گفت: گودبرداری‌های فاجعه آفرین، نیازمند توجه جدی سازمان نظام مهندسی و مهندسان ناظر، مقیم و مجری ساختمان‌ها است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه نظام مهندسی باید در تمامی موضوعات حساس باشد، ادامه داد: حوزه‌های علیمه آمادگی دارند، در رابطه با معماری اسلامی با نظام مهندسی همکاری داشته باشد.

وی، ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان را از دیگر وظایف سازمان نظام مهندسی دانست و گفت: باید با در نظر گرفتن مسائل فرهنگی و بومی هر منطقه و با استفاده از فناوری‌های نوین هم نمای داخل و هم نمای خارج ساختمان باید نظام مهندسی به صورت جدی وارد عمل شود.

وی با تاکید بر کاهش مدت زمان اجرا و هزینه‌های ساخت در تولید ساختمان، ادامه داد: صدور مجوز ساخت سازه‌ای چندین طبقه‌ای در یک کوچه کم عرض و عدم توجه به موضوع مقاوم سازی در این سازه‌ها از دیگر چالش‌های جدی پیش روی ساختمان سازی است.

امام جمعه تبریز به نقش بنیاد مسکن و راه و شهرسازی در ساخت سازه‌های مقاوم در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: بیشترین تلفات زلزله‌ها در مناطق حاشیه نشین و همچنین روستاها است؛ با اجرای سازه‌های مقاوم در مناطق روستایی، ساکنان آن دلگرم شده و از مهاجرت به شهرها جلوگیری خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، وی با تاکید بر همت همگانی برای حل معضلات تولید ساختمان، گفت: چالش‌های ساخت و ساز نیازمند توجه جدی نظام مهندسی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار