تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به وضع معیشتی و عدم اجرای مصوبات قانونی در خصوص یکسان سازی حقوق‌ها در تبریز تجمع کردند.
کد خبر: ۹۳۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳ 10 January 2021

به گزارش تابناک تبریز، تعدادی از بازنشستگان، امروز یکشنبه(۲۱ دی ماه)، مقابل محوطه فرمانداری تبریز گردهم آمدند و نسبت به شرایط معیشتی و عدم اجرای مصوبات قانونی در خصوص یکسان سازی حقوق ها اعتراض کردند.

تجمع کنندگان که تعدادشان به بیش از ۵۰۰ نفر می رسید با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته هایی با مضامین: «افزایش با تورم، حق مسلم ماست»، «ما بازنشستگان تامین اجتماهی اجرای صحیح ماده ۸۹ و ۹۶ را از سازمان تامین اجتماعی خواستاریم»، «عدم تبعیض بین بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری و لشکری»، «اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ماده ۹۶»، اعتراض خود را به مسوولان سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند.

بهروز مهدوی فرماندار تبریز در بین بازنشستگان تامین اجتماعی حاضر شد و قول مساعد داد تا مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی را از مسوولان کشوری پیگیری کند.

این تجمع که با شعارهای مطالباتی همراه بود پس از مدتی به پایان رسید.

 

 

 

در عین حال، مدیرکل امور مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در واکنش به برگزاری تجمعات بازنشستگان این سازمان گفته است: به نسبت سال گذشته با توجه به سوابق و حق بیمه هر فرد، افزایش‌های قابل‌توجهی را لحاظ کرده‌ایم!

او این را هم اذعان کرده که گرچه میزان تورم بسیار بالا رفته و بر زندگی مستمری بگیران تاثیر زیادی گذاشته و باعث شده که ارزش این افزایش‌ها را مستمری‌بگیران ما حس نکنند!

گزارش فارس حاکی است، اگرچه طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پس از بازنشستگان کشوری و لشکری، اجرایی و حتی فیش‌های حقوقی جدید نیز صادر شد اما ظاهراً این اصلاحات نتوانسته است رضایت بازنشستگان تحت پوشش این سازمان را جلب کند، حالا این طرح که با هدف رفع تبعیض ها اجرایی شده خود به محل اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی تبدیل شده است.

بازنشستگان تامین اجتماعی می‌گویند با همسان‌سازی حقوق‌ها پس از ۱۳ سال، دریافتی‌هایشان تغییر چندانی پیدا نکرده و این افزایش ناچیز هم منطبق با تورم و گرانی‌های اخیر نیست.

آنها معتقدند سازمان تامین اجتماعی باید بر اساس قانون بودجه سال ۹۹ همسان سازی حقوق افراد زیر پوشش این سازمان را کامل اجرایی کند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی از چند روز پیش همزمان با اجرای طرح همسان سازی حقوق ها در چندین شهر از جمله تبریز برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار