رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از پرداخت بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و پیگیری تخصیص یارانه سود تسهیلات ۷۲ میلیارد تومانی برای ۴۱ پروژه جهش تولید در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱ 11 January 2021

به گزارش تابناک تبریز،داود بهبودی در جلسه بررسی آخرین اقدامات تفاهم‌نامه جهش تولید در استان، با بیان این‌که همواره در توزیع فضایی امکانات مشکل داشته‌ایم، بر اولویت تکمیل زنجیره ارزش در حوزه صنعت و کشاورزی استان تاکید کرد.

وی افزود: ممکن است کل کشور در صنایعی مثل مرغداری یا سردخانه به حالت اشباع برسد ولی در منطقه‌ای خاص، این موارد دچار کمبود بوده و نیاز مهم مردم آن منطقه باشد، در اینگونه موارد بانک‌ها برای ارائه تسهیلات و دستگاه‌های مجوز دهنده باید به شکل موردی بررسی‌های لازم را انجام داده و اقدامات مقتضی را انجام دهند.

وی از پیگیری ابلاغ اعتبار و تخصیص ۷۲ میلیارد تومان کمک‌های فنی اعتباری به منظور تامین یارانه سود تسهیلات برای ۴۱ پروژه جهش تولید در استان خبر داد و تصریح کرد: این رقم معادل سه واحد درصد سود تسهیلات اعطایی است که از طریق دولت در اختیار واگذارنده اعتبار جهت عقد قرارداد عاملیت وجوه اداره شده بین دستگاه اجرایی و بانک عامل قرار می‌گیرد.

بهبودی اظهار کرد: مبلغ ۱۱ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ردیف ۲۹ جدول پرداختی‌ها تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و چهار میلیارد تومان از طریق اعتبارات بودجه استانی آذربایجان شرقی در قانون بودجه ۱۳۹۹، تامین خواهد شد.

وی با بیان این‌که ۲۵۴ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش از محل منابع داخلی موسسه عامل، ۶۱۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت از منابع داخلی موسسه عامل طرح‌ها قرار است که پرداخت شود، افزود: سقف بازپرداخت تسهیلات ۶۰ ماهه و سرمایه در گردش یک ساله است.

وی سرمایه گذاری ریالی و ارزی بخش خصوصی را نیز در این ارتباط به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۹ میلیارد تومان و ۱۹ میلیون و ۱۴۲ هزار دلار اعلام کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، از بانک‎ها و دستگاه‎ها درخواست کرد تا آخرین اقدامات انجام گرفته در خصوص پروژه‌های جهش تولید را در اسرع وقت ارسال کنند و پیگیر عقد قرارداد با واحدهای معرفی شده تفاهم نامه جهش تولید باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :