کد خبر: ۹۳۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 12 January 2021

از صبح امروز در مناطق مختلف تبریز برای چند ساعت برق قطع شد که در این رابطه متولیان امر تاکید کردند: به علت افزایش مصرف گاز در کشور و عدم عرضه گاز به نیروگاه‌ها، تولید برق نیز کاهش یافته و قطعی‌های برق به طور سهمیه بندی شده در سراسر کشور اعمال می‌شود و اگر مردم همراهی کنند، میزان این قطعی‌ها نیز کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مصرف گاز در کشور بالا رفته و گاز نیروگاه‌های کشور نیز قطع و این نیروگاه‌ها به سمت مصرف سوخت مایع رفته‌اند، اظهار کرد: نیروگاه تبریز هم سوخت مایع مصرف می‌کند و حتی برخی از نیروگاه‌های کشور نیز سوخت مایع ذخیره خود را تمام کرده‌اند، بنابراین تولید برق نیز کاهش یافته و به ناچار در سطح کشور، به میزان مشخص شده برای هر منطقه، سهیمه خاموشی داده شده است.

افشین روشن‌میلانی با تاکید بر این‌که تلاش می کنیم تا صنایع همکاری بیشتری داشته باشند تا مردم کمتر از این خاموشی‌ها متاثر شوند، گفت: قطعی‌های برق تابعی از رفتار مشترکان بوده و اگر مشترکان، مصرف گاز و همچنین برق خود را کاهش داده و به نیروگاه‌ها نیز گاز تعلق بگیرد، برق نیز قطع نخواهد شد، اما اگر با سردتر شدن هوا، مصرف گاز هم افزایش یابد، طبیعتا روند قطعی برق نیز ادامه دار خواهد بود.

وی در ادامه با قدردانی از همکاری و همیاری صنایع در این رابطه خاطرنشان کرد: خوشبختانه گزارش‌هایی مبنی بر همکاری خوب صنایع به دستمان رسید و میزان خاموشی‌ها نیز در استان در حال حاضر کم شده است.

روشن‌میلانی با تاکید بر این‌که میزان عرضه محدود است و اگر مصرف زیاد شود، طبیعتا ناچار به تحمل خاموشی‌ها خواهیم شد، افزود: همشهریان نیز دست به دست هم داده و در این رابطه با مدیریت مصرف حامل‌های انرژی به این روند کمک کنند تا این برهه نیز سپری شود.

مصرف حامل‌های انرژی را مدیریت کنید

مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز در این رابطه به ایسنا گفت: با توجه به برودت هوا، مصرف حامل‌های انرژی نیز افزایش یافته است، از این رو از مردم تقاضا داریم به مصارف روزانه خود توجه کرده و موارد غیرضروری را کاهش داده و به ساعات غیر از اوج بار موکول کنند.

سیدکمال سیدی مسلمی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با اعمال برخی راهکارهای ساده مثل خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از وسایل برق‌سوز در غیر اوج بار و... در این رابطه همکاری کنند تا سوخت موردنیاز نیروگاه‌ها نیز تامین شده و تولید برق افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایطی که مصرف حامل‌های انرژی افزایش یافته و با کاهش سوخت نیروگاه‌ها، تولید برق کم شود، این خاموشی‌ها نیز اجتناب‌ناپذیر است، ادامه داد: وقتی عرضه سوخت گاز به نیروگاه‌ها کم شود، باید از سوخت جایگزین استفاده کنند، که گاه به علت مسائل زیست محیطی این امر امکان پذیر نمی‌شود.

مسلمی افزود: اگر سوخت نیروگاه‌ها تامین نشود، با کاهش تولید برق و در نتیجه اعمال خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده مواجه خواهیم شد، مگر اینکه مردم و صنایع در این رابطه مصرف حامل‌های انرژی را مدیریت کنند تا بتوانیم زمستان را به خوبی و بدون خاموشی سپری کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :