رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: قالیباف خود را پیروز ۱۴۰۰ می‌داند / واکنش به توهین قالیباف به روحانی از تریبون باز مجلس / کنایه واعظی به عضو جبهه پایداری در رابطه با مسائل هسته‌ای / محمود صادقی: صداوسیما مشغول محدودسازی آزادی بیان است و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۳۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱ 16 January 2021
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

 

یک اصلاح طلب: دولت اصولگرا در حل مشکلات کشور موفق‌تر خواهد بود

علی‌محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو حزب کارگزاران در گفت‌وگویی با «آزادی» نظر زیدآبادی را رد می‌کند. او می‌گوید: «اگر ما نتیجه‌گرا و دنبال آثار زود بازده باشیم، صحبت آقای زیدآبادی درست است و اصلاح‌طلبان باید این دوره از انتخابات کنار بکشند و میدان را خالی کنند تا اصولگرایان بیایند. خود من هم تصور می‌کنم که اگر آنها بیایند رابطه با آمریکا برقرار شود، مشکلات در سیاست خارجی حل و گشایش‌هایی ایجاد و مشکلات کشور تا حدی حل می‌شود زیرا مساله اصولگرایان این است که اصلاح‌طلبان این کارها را نکنند».وی افزود: «اما اگر از دیدگاه دموکراسی و نظام مردم سالای نگاه کنیم، این ایده نمی‌تواند درست باشد. درست است که ما در کشورمان احزاب قوی نداریم، اما دو جناح اصلی داریم و حداقل ماموریت و ابتدایی‌ترین کار یک حزب و جناح نیز بعد از کادرسازی و آموزش و ... فعالیت در انتخابات است. این اصلی‌ترین وظیفه یک تشکل سیاسی است که در انتخابات فعال باشد. از این نظر است که من با حرف آقای زیدآبادی موافق نیستیم. به نظر من اگر در انتخابات شرکت نکرده و آن را وگذار کنیم، مردم حق دارند بگویند که ما برنامه و کاندیدای شما را ندیدیم که انتخاب کنیم و چرا در میدان نبودید».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «مبنای صحبت آقای زیدآبادی این است که می‌گوید حاکمیت اجازه نمی‌دهد اصلاح‌طلبان کاری کنند، اصلا معلوم نیست که بتوانند کاندیدای خود را در انتخابات داشته باشند و رای آورند و بعد هم که رای بیاورند نمی‌توانند اقدامی انجام دهند و روسای جمهور قبلی هم در این زمینه مشکل داشته‌اند. این حرف درستی است اما نظر من این است اصلاح‌طلبان باید کاندیدای حداکثری خود را بیاورند و ثبت نام کنند. ضمن اینکه باید برنامه خوبی برای اداره کشور داشته باشند. همین کاری که الان کارگزاران انجام می‌دهد و در حال تهیه راهبرد خود است. بعد از این، اگر کاندیدای حداکثری آن تایید صلاحیت و وارد میدان شد، سفت ایستاده و مردم را دعوت کنند که رای دهند».وی ادامه داد: « ضمن اینکه از هم اکنون هم باید برای حل معضلاتی که دیگر روسای جمهور مواجه بودند، به جمع بندی برسند. همچنین برای کاندیدای حداکثری خود تبلیغ کنند. اما اگر کاندیدای حداکثری آنان رد صلاحیت شد و فرصت رقابت پیدا نکرد، به طور رسمی و با صدای بلند بیانیه دهد و بگویند که چون زمینه فعلایت انتخاباتی برای ما فراهم نیست، شرکت نمی‌کنیم و کسانی که از ما حرف‌شنوی دارند هم در انتخابات شرکت نکنند».نمازی گفت: « اما اینکه از همان ابتدا به ساکن وارد میدان نشویم درست نیست و کسانی که ما را رد صلاحیت می‌کنند، می‌گویند که شما به میدان نیامدید و اگر آمده بودید ما تایید صلاحیت می‌کردیم. اختلاف نظر ما با آقای زیدآبادی این است که می‌گوییم کاندیدای حداکثری ما با برنامه مدون و مشخص باید وارد میدان شود و اگر رد صلاحیت شد، با اعلام رسمی از شرکت در انتخابات صرف‌نظر خواهیم کرد».

تله‌کابین‌ها، وسیله‌ کوه‌خواری هستند

عباس محمدی، مدیر گروه دیده‌بان کوهستانِ انجمن کوه‌نوردان ایران در یادداشتی نوشت:در کشوری که تنوع ذاتی طبیعت، در کنار میراث‌ فرهنگی غنی، می‌تواند بزرگ‌ترین جاذبه‌ی گردشگری باشد، عده‌ای فرصت‌طلب با ترویج «گردشگری ماشینی» ادعای ایجاد جاذبه‌ دارند، در حالی که میراث‌های طبیعی ایران بی‌هزینه و فقط با حفاظت می‌توانند درآمدی پایدار و فراوان برای کشور فراهم سازند. یکی از انواع گردشگری ماشینی، کشیدن خط‌های بالابر یا تله‌کابین است که همراه با آن، راه‌اندازی رستوران‌ و جاده‌کشی و شکل‌های گوناگون دیگر از تغییر کاربری زمین پیش می‌آید.

سهمیه بندی بنزین تغییر نکرده است

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: شایعات اخیر درباره اختصاص ۵۰ لیتر بنزین تشویقی به رانندگانی که قانون منع آمد و شد در ایام کرونا را رعایت کرده اند، صحت ندارد. تعداد لینک‌ها برای ثبت نام رانندگان در این طرح بسیار است و یک شوخی به نظر می رسد زیرا بسیاری از آن ها غیرفعال هستند و اگر هم سایتی در این زمینه فعالیت می‌کند، مردم باید توجه داشته باشند که اطلاعات خود را در آن وارد نکنند. سهمیه بندی بنزین هیچ گونه تغییری نداشته و فعالیت‌های مرتبط با این موضوع از اساس کذب است./باشگاه خبرنگاران

قالیباف خود را پیروز ۱۴۰۰می داند

روزنامه شرق در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان راه سومی وجود ندارد نوشت: اغراق نیست اگر بگویم قالیباف از هم‌اکنون خود را پیروز بلامنازع این انتخابات می‌داند؛ البته این تصور چندان دور از واقعیت هم نیست. مردم در این فضا و وضعیتِ موجود دلبسته و پایبند رأی خود نیستند و به آرای «اقبالی» روی خواهند آورد. این آرا در نهایت به نفع قالیباف تمام خواهد شد، چون هر رأی اقبالی در کنار آرای ایدئولوژیک به نفع اوست. برخی از اصلاح‌طلبان و حتی اصولگرایان به‌ خوبی می‌دانند احیای دوباره سیاست، کار دشواری است. پیروزی همواره پیروزی نیست؛ چهره دیگر شکست است و همین چهره ژانوسی انتخابات ۱۴۰۰ است که آنان را منفعل نگاه داشته است. دیگر، آرای سلبی و ایجابی کارکردی ندارد و نوع دیگری از احمدی نژاد و شورش علیه بوروکراسی نیز چندان خریداری ندارد؛ حداقل در میان اصلاح‌طلبان و بقایای طبقات متوسط و نخبگان.

واکنش به توهین قالیباف به روحانی از تریبون باز مجلس

پروانه سلحشوری، درباره توهین و تخریب برخی اشخاص سیاسی توسط نمایندگان مجلس یازدهم در فضای مجازی گفت: جماعتی همیشه به خود حق می‌دهند هر طوری که می‌خواهند در مورد بقیه حرف بزنند و برخورد کنند. سلحشوری به حواشی حضور وزیر راه و شهرسازی در مجلس و اظهارات رییس مجلس خطاب به اسلامی مبنی بر اینکه «ماسکت را بردار، اینجا رییس جمهور نیست»، اشاره کرد و گفت: این سخنان هم یک نوع توهین است. توهین شاخ و دم ندارد. ناسزا گفتن و تهمت زدن اولین کاری که می‌کند تراز و شأن مجلس را پایین می آورد، از مجلس هم انتظار نمی‌رود در این سطح گفت وگو شود./ایلنا

چهار کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰

محمد جواد حق شناس، عضو حزب اعتماد ملی با اشاره به جلسه اخیر حزب اعتماد ملی و تصمیم گیری در مورد کاندیدای ۱۴۰۰ گفت: دفتر سیاسی حزب پیشنهادهایی مطرح کرده است. در دفتر سیاسی تصویب شده بود که حزب در انتخابات فعال و مشارکت حداکثری و به نوعی کاندیدای حزبی داشته باشد. در این خصوص که حزب با چه تعداد کاندیدا حضور داشته باشد، بحث و قرار بر این شد که در جلسه شورای مرکزی، بهمن ماه که سه هفته بعد تشکیل می شود، حزب وارد مصادیق شود.در بررسی های صورت گرفته در دفتر سیاسی تعداد ۴ نفر از افراد شورای مرکزی که واجد شرایط هستند تایید شدند و من، حضرتی، افشانی و امینی مطرح شدیم./برنا

محمدرضا خاتمی و ظریف در انتخابات ۱۴۰۰ حضور خواهند داشت؟

عزت تقواییان، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: شنیده‌ام که محمدرضا خاتمی و صفایی فراهانی قبول نکرده‌اند در انتخابات شرکت کنند. محمدجواد ظریف هم که قبول نکرده است وارد انتخابات شود. البته این‌ها همه غیررسمی است و رسما هنوز کسی نامزدی خود را اعلام نکرده است.

عکس هایشان را با ما گرفتند، زنبیلشان را جای دیگر گذاشتند

نظرات مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب اصلاح طلب مردم سالاری درباره «لیست امید» و «علی لاریجانی» که در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لیست امید: از اول با آن مخالف بودم به این دلیل که از جریان دولت هم در لیست حضور داشتند، ولی به دلیل حفظ وحدت لیست، در ابتدا خیلی بروز ندادیم، ولی در عمل شاهد آن بودید؛ عکس هایشان را با ما گرفتند، اما زنبیلشان را جای دیگری گذاشتند.

علی لاریجانی: یک جایی شوخی کردم و گفتم، وقتی قالیباف را در مدیریت مجلس می‌بینیم می‌گوییم صد رحمت به علی لاریجانی؛ ولی این به این معنی نیست که حامی او در انتخابات باشیم.

طعنه محسن هاشمی به خواهرش فائزه

محسن هاشمی، رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران، در ششمین مجمع عمومی حزب ندای ایرانیان گفت: موضوعی که برای بنده انتخاب شد با عنوان ایران پیش رو، موضوع بسیار سختی است. تلاش بر این است که به سبک فائزه شفاف و ساده صحبت کنم. به جای اینکه بیاییم و تحلیل کنیم که ایران ده ساله دیگه چگونه خواهد بود باید به این مسئله بپردازیم که ایران را چگونه بسازیم.

کنایه واعظی به عضو جبهه پایداری در رابطه با مسائل هسته‌ای

رییس دفتر رییس جمهور گفت: ۲۹۰ نماینده داریم که هر کدام اظهاراتی را مطرح می کنند اما موضع اصلی را مقامات رسمی بیان می کنند.«محمود واعظی»، رییس دفتر رییس جمهور، در رابطه با "اظهارنظر برخی نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه اگر تحریم ها رفع نشود بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را تا سوم اسفندماه اخراج می کنیم" گفت: موضع کشور توسط مقامات ذیربط و مقامات مسئول اعلام می‌شود. اینکه یک نماینده مجلس در رابطه با چنین مسائلی اظهارنظر می کند نظر شخصی فرد است، ۲۹۰ نماینده داریم هر کدام اظهاراتی را مطرح می کنند اما موضع اصلی را مقامات رسمی بیان می کنند.او ادامه داد: این اظهارات نمایندگان هیچ پایه و اساسی ندارد، چهارچوب این مسائل خیلی پیچیده تر از آن است که هر فردی هرچه به ذهنش بیاید را بیان کند و ما براساس چهارچوب و توافقات به اینجا رسیده ایم. این مسائل مهم باید در شورای عالی امنیت ملی مطرح شود. واعظی در رابطه با طرح نمایندگان مبنی براینکه مدیریت فضای مجازی به صدا و سیما داده شود، گفت: مدیریت فضای مجازی چه ربطی به صدا و سیما دارد. من در جریان بحث نمایندگان نیستم. گفتنی است، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس گفته بود: طبق قانون مجلس شورای اسلامی اگر تا سوم اسفند ماه، آمریکا تحریم‌های مالی، بانکی و نفت را حذف نکند؛ قطعا بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را از کشور اخراج و حتما اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف خواهیم کرد.

قالیباف: به طهرانی مقدم‌ها و حاجی‌زاده‌ها افتخار می‌کنیم

رئیس مجلس در یادداشتی با انتشار تصویری از رزمایش موشکی سپاه نوشت: به طهرانی‌مقدم‌ها و حاجی‌زاده‌ها و همه کسانی که با ‎تولید قدرت، بازدارندگی ایران را افزایش می‌دهند، افتخار می‌کنیم.محمّدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با انتشار تصویری از رزمایش موشکی سپاه نوشت: به طهرانی‌مقدم‌ها و حاجی‌زاده‌ها و همه کسانی که با ‎تولید قدرت، بازدارندگی ایران را افزایش می‌دهند، افتخار می‌کنیم.وی در یاداشتی توییتری نوشت: روزی می‌گفتند: بسیجی و ساختن موشک؟این پاسخی است به آنها که چشم دیدن ‎ایران قوی را ندارند و باور نمی‌کنند که اصحاب فیل در چشم بر هم زدنی مثل شاخ و برگِ لگدشده، له می‌شوند.به طهرانی‌مقدم‌ها و حاجی‌زاده‌ها و همه کسانی که با ‎تولید قدرت، بازدارندگی ایران را افزایش می‌دهند، افتخار می‌کنیم.

تحلیل سرلشکر باقری از رزمایش موشکی معنادار سپاه

سرلشکر باقری انتخاب اهدافی در فاصله بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر در دریای عمان و اقیانوس هند را در رزمایش پیامبر اعظم(ص) 15 معنادار خواند و گفت: چنانچه هر متخاصمی نیت سوئی نسبت به کشور ما داشته باشد، در کمترین زمان مورد تهاجم قرار می‌گیرد.سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه که در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران برگزار شد، اظهار کرد: رزمایش های ۱۵ روز اخیر و تا ۵ روز آینده که در زمان فشرده و تقریباً همزمان انجام می شود، نشان دهنده آمادگی فوق العاده نیروهای مسلح در تمامی ابعاد زمینی ،هوایی، دریایی و پدافند هوایی و موشکی است.وی با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۱۵ سپاه با اجرای عملیات ترکیبی و شلیک موشک در کلاس های متنوع گفت: برگزاری رزمایش گسترده پیامبر اعظم (ص)۱۵ نشان دهنده این است که قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران در بردهای کوتاه ،متوسط و بلند با تمام قوا آماده دفاع از میهن اسلامی ،منافع ملی و اهداف جمهوری اسلامی ایران است.سرلشکر باقری انتخاب اهدافی در فاصله بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر در جنوب دریای عمان و ابتدای اقیانوس هند را معنادار توصیف و تصریح کرد: انتخاب انبوهی از موشک های دوربرد برای اهداف دریایی نشانگر این است که اگر دشمنان جمهوری اسلامی نیت سوئی نسبت به منافع ملی، مسیرهای تجارت دریایی و سرزمین ما داشته باشند، با اقدام موشکی مورد هدف قرار گرفته و منهدم خواهند شد.رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص)۱۵ را نشان دهنده قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در صیانت از منافع ملی توصیف و تاکید کرد: هر چند قصد انجام هیچ تهاجمی را نداریم، با این رزمایش‌ها اعلام می کنیم چنانچه هر متخاصمی نیت سوئی نسبت به کشور ما داشته باشد ، با تمام توان و در کمترین زمان مورد تهاجم قرار خواهد گرفت.

واکنش واعظی به تحریم‌های اخیر آمریکا: نمایشی است

رییس دفتر رییس‌جمهوری نوشت: هرچند تحریم‌های اخیر آمریکا کارکردی جز نمایش ندارد، نشانه دیگری برای اثبات شرارت دولت جنایتکار ترامپ است.به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز شنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «تحریم‌های اخیر آمریکا اگرچه کارکردی جز نمایش ندارد، نشانه دیگری برای اثبات شرارت دولت جنایتکار ترامپ است.دولت ورشکسته‌ای که در آخرین روزهای استقرار هم نمی‌تواند ضدیت با ایرانیان را کنار بگذارد. حیرت‌انگیز اینکه بِرَغم این همه دشمنی وقیحانه مدعی‌اند کنار ملت ایران ایستاده‌اند!»

یک کاندیدای احتمالی دیگر اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰

معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان از تمایل شعب استانی این حزب برای حضور در انتخابات با کاندیداتوری دبیرکل حزب ندای ایرانیان خبر داد.عیسی چمبر، پیرامون مصوبات انتخاباتی این حزب در ششمین مجمع عمومی سالانه که عصر روز گذشته برگزار شد، گفت: کنگره روز گذشته همانطور که پیش از این نیز اعلام شده بود بر بستر فضای مجازی برگزار شد و ما به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری کنگره حضوری نداشتیم اما مطابق با آماری که از سوی دوستان به بنده اعلام شد در این کنگره بیش از ۵۴۰۰ نفر از اعضای حزب از سراسر کشور به صورت آنلاین حضور داشتند. براساس نظرسنجی اولیه‌ای که در داخل حزب و از شعب استانی صورت گرفت غالب نظر شعب حزب بر حضور در انتخابات با کاندیداتوری آقای دکتر خرازی بود.وی افزود: با توجه به این که ایشان هنوز اعلام حضور نکرده‌اند، مقرر شد این موارد به شورای مرکزی ارسال شده، ما نظر کنگره را به ایشان اعلام کنیم و سپس در این رابطه جمع‌بندی داشته باشیم. چمبر در ادامه اظهار داشت: غالب نظرات شعب استانی حزب مطالبه کاندیداتوری آقای خرازی بود اما از آنجا که نیاز است ایشان هم ملاحظات خود را بیان کنند، این مساله در جلسه شورای مرکزی بررسی خواهد شد تا بعد از اعلام نظر مشخص از سوی ایشان، شورا در این رابطه جمع‌بندی داشته باشد.

محمود صادقی: صداوسیما مشغول محدودسازی آزادی بیان است

محمود صادقی با بیان اینکه پیشنهاد کمیسیون تلفیق برای واگذاری فضای مجازی به صداوسیما غیرقانونی است، خاطرنشان کرد: «صداوسیما اگر توان مدیریت داشت که وضعیت خودش امروز به اینجا کشیده نمی‌شد».یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: صداوسیما اگر توان مدیریت رسانه و فضای مجازی را داشت که وضعیت خودش امروز به اینجا کشیده نمی‌شد. امروز مردم به جای آنکه در پیگیری موضوعات مختلف و اخبار صداوسیما را مرجع خودشان قرار بدهند به رسانه‌های خارجی و یا حداقل به رسانه‌هایی غیر از صداوسیما مراجعه می‌کنند. این نشان می‌دهد که صداوسیما ناموفق بوده و این ناکامی صداوسیما به دلیل آن است که نگاهش همواره متکی بر سانسور و محدودسازی بوده است.محمود صادقی در پاسخ به این پرسش که آیا پیشنهاد کمیسیون تلفیق برای واگذاری نظارت بر فضای مجازی به صداوسیما انحصارگرایی نیست، گفت: من قبل از این هم بارها درباره این اقدامات مشابه توسط سازمان صداوسیما و همین طور مجلس شورای اسلامی صحبت کردم و به این گونه مسائل انتقاد داشته و دارم. من همان طور که قبلا هم گفته بودم، باز هم تاکید دارم که چنین اقدامات و تصمیماتی نادرست و غیرقانونی است.این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشی از این ایرادات هم شکلی است. چراکه ما در بحث و قانون بودجه اصلا امکان تصویب و طرح چنین پیشنهادهایی نداریم. ما در قانون نویسی بودجه آن هم برای بازه زمانی یک ساله باید به موضوعات مرتبط با دخل و خرج کشور بپردازیم و اینکه مجلس بخواهد چنین حکمی بدهد و نظارت و تصمیم‌گیری برای فضای مجازی را به صداوسیما واگذار کند، اصلا در شان و جایگاه بودجه نیست و انتظار می‌رود که شورای نگهبان نیز با توجه به همین موارد این پیشنهادها را رد کند.

مذاکره به معنای این است که بنشینیم و مشکلاتمان را حل کنیم

بیگدلی ادامه داد: شکلی که مقامات ما برای حل مشکل با آمریکا در خصوص برجام در نظر دارند، مبنی بر این که ما احتیاج به مذاکره نداریم و آمریکا باید رأسا تحریم ها را بردارد و ما هم به تعهدات خودمان برمی گردیم، اظهارنظر خوش باورانه است و امکان این قضیه وجود نخواهد داشت. یعنی به چه دلیل آمریکا باید این همه هزینه که کرده تا ایران را تحت فشار قرار بدهد، بدون تغییر در رفتار ایران بردارد؟!وی گفت: مذاکره به معنای این است که بنشینیم و مشکلاتمان را حل کنیم. یعنی وارد یک کانال دیپلماتیک شویم. دیپلماسی این طور است که شما باید امتیازی بدهید تا بتوانید امتیازی بگیرید. معلوم است که اگر ما در نقطه صفر باقی بمانیم این کار انجام نمی شود. ما چه امتیازی به آمریکا داده ایم که این همه امتیاز از آمریکا تقاضا می کنیم؟! دیپلماسی یک معامله و داد و ستد است که باید بین دولت ها انجام شود؛ بنابراین با آمدن بایدن همین مقدار که آمریکایی ها آمادگی پیدا کرده اند که با نرمش بیشتری و در ادامه با سیاست های اوباما با ما وارد مذاکره شوند، ما هم باید تغییراتی را در سیاست های داخلی و منطقه ای خودمان نشان بدهیم و به سمت درک این برویم که بدون مذاکره، امکان رها شدن از مشکلات داخلی وجود ندارد.

مهاجرانی از فعالیت‌های موشکی ایران حمایت کرد

عطاالله مهاجرانی از فعالیت‌های موشکی دفاع کرد و پاسخی توئیتری به معترضان داد. عطاءالله مهاجرانی در توئیتی نوشت:و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه. وقتی به شهر قهرمان دزفول ۱۷۶ موشک غول پیکر فراگ ۷ و اسکاد شلیک شد، کسانی که این روزها نگران توانایی بازدارنده و دفاع قدرت موشکی استراتژیک ایرانند در طول هشت سال جنگ و موشکباران تهران و قم و دزفول و ...کجا بودند؟ صدایی برخاست که به مردم موشک نزنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار