نویسنده کتاب‌ به وقت زیارت در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
«اسماعیل وکیل‌زاده» گفت: وقتی برای رزمنده‌ها و شهدا می‌نویسم، لذت می‌برم.
کد خبر: ۹۳۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴ 19 January 2021

«اسماعیل وکیل‌زاده» نویسنده و رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی، درخصوص کتاب «به وقت زیارت 3» اظهار داشت: به فضل خدا و یاری ارواح مطهر شهدا، توفیق این را داشتم که کتاب‌های کلام عاشورایی، حنجره‌های زخمی، علمداران عاشورایی در سه جلد، پرستوهای غریب و به وقت زیارت را نوشته و در اختیار جامعه قرار دهم.

وی با اشاره به دیدارهای هفتگی رزمندگان با خانواده‌های شهداء، توضیح داد: چند سالی هست که با جمعی از رزمندگان دفاع مقدس و نسل امروزی، یک روز هفته را برای عرض ارادت به محضر خانواده‌های شهدا مشرف می‌شویم. در این دیدارها از خاطرات ارزشمند خانواده شهدا که باغبان لاله ها بودند بهره‌مند می‌شویم که فضای معنوی حاکم را نمی‌توان بر زبان یا قلم آورد.باید با این جمع باشید تا لذت معنوی را استشمام کنید.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با تأکید بر اینکه پیشکسوتان جنگ تحمیلی از اینکه خاطرات خانواده شهدا که به خدمتشان می رسیدیم در جامعه منتشر نمی شود گلایه داشتند، افزود: به پیشنهاد دوستان، توفیق نصیب بنده شد تا فایل صوتی یا تصویری دیدار با خانواده‌های معظم شهدا را با همکاری دوستان پیاده‌سازی کرده و در قالب کتابی به عنوان «به وقت زیارت» منتشر کنیم که واقعا وقتی برای رزمنده‌ها و شهدا می‌نویسم، لذت می‌برم.

وی ادامه داد: به لطف خدا موفق شدم با تلاش شبانه‌روزی، خلاصه دیدار با 134 خانواده شهید را در قالب دو جلد از کتاب «به وقت زیارت» را در مدت خیلی کم به اتمام برسانم و مراحل چاپ را اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تقبل کردند که رونمایی جلد اول و دوم کتاب به وقت زیارت در هفته دفاع مقدس سال 1399 در برنامه «افتخار بایراقی» توسط پدر غواص شهید «سید احمد موسوی نژادان»، مادر غواص شهید «سید حسن جوادی»، حجت الاسلام «نجفقلیزاده سرایی»، سردار «عباسقلیزاده» و امیر خلبان «رسولی» به صورت زنده از شبکه سهند پخش شد.

وکیل‌زاده در رابطه با نحوه توزیع کتاب «به وقت زیارت»، خاطرنشان کرد: برادران «علی حاج بابایی» و «محمدباقر حلبی ساز» وبرادران شاغل در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به‌خصوص برادران «صمدعلی بیگلو» و «شهرام مصیبی»، «علی صوفیان»، «میر مهدی یحیی‌زاده» و «سجاد جمالزاده» در مدت زمان اندک کتاب‌ها را به منازل شهدا تقدیم کردند که شادی آنان ما را شاد و به ادامه راه تشویق کرد. همچنین از سردار مدیرکل محترم اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و معاونین ادبیات و انتشارات و نیز روابط عمومی و تبلیغات اداره کبل حفظ آثار و همچنین مدیرکل محترم و معاونت فرهنگی بنیاد شهید استان نیز تشکر می‌کنم که ما را در انتشار کتاب فوق یاری نمودند.

وی با اشاره به رونمایی از جلد سوم کتاب «به وقت زیارت» در آستانه سالگرد عملیات کربلای 5، گفت: روز چهارشنبه 17 دی 1399 جلد سوم کتاب «به وقت زیارت» توسط حاج «مقصود پوررادی» و حاج «بیوک آسایش» پدر شهیدان «رضا و امیر پوررادی» و «محمد علی آسایش» و حاج «غفار رستمی»، حجت‌الاسلام «فیروزیان» و سردار «عباسقلیزاده» رونمایی شد. این جلد به روح امام و مقام معظم رهبری، روح پدر و مادرم، شهیدان آقا «مهدی باکری» و سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» و شهیدان «ابراهیم و حسن وکیل‌زاده» تقدیم شده است.

وکیل‌زاده تصریح کرد: به پاس قدردانی و معرفی مردان بی‌ادعا، توفیق داشتم این کتاب را به چند رزمنده دلاور تقدیم کنم که جلد اول به جانبازان 70 درصد دکتر «ایوب نصیراوغلی» و دکتر «محمد علی پرغو»، جلد دوم را به جانباز عزیز حاج «خسرو سلیمی‌‌نیا » و حاج «محمدرضا بازگشا» از فرماندهان جانباز دفاع مقدس و «حسن دستگیرزاده» از جانبازان بصیر که چندسال قبل در نبرد با گروهک پژاک به مقام جانبازی نائل شدند تقدیم کردم.

نویسنده کتاب «به وقت زیارت» در پایان ابراز داشت: جلد سوم را نیز به فرمانده خوبان دکتر سردار «سید مجید سید فاطمی»، حاج «ناصر بیرقی»، از فرماندهان شکست حصر سوسنگرد که دو پایش را تقدیم اسلام کرد و مشهدی «غلامرضا صالحی کهنمویی» از فرماندهان و جانبازان عزیر و رزمنده مخلص حجت الاسلام «عبدالرحیم نجف‌قلیزاده سرای» تقدیم کرده‌ام. امیدوارم خداوند این هدیه ناقابل حقیر را بپذیرد و ارواح مطهر شهدا را از ما راضی و خشنود فرماید. و از مسئولین نهادهای مربوطه عاجزانه مطالبه می کنیم خانواده شهدا و رزمندگان را در یابند که هر روز شاهد پرواز این بزرگواران از این دنیای خاکی هستیم. خانواده‌های معظم شهدا گنج های ارزشمندی هستند که نسل‌های آینده به چنین گنج‌هایی نیاز دارند که متاسفانه از این 192خانواده که زیارت کردیم حدود 43 پدر و یا مادر شهید به مقصد بهشت پرواز کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار