نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: آیت‌الله رئیسی هیچ خط قرمزی در رسیدگی به پرونده‌ها ندارد و اهمیتی به روابط افراد و سفارشات نمی‌دهد.
کد خبر: ۹۳۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ 21 January 2021

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در آیین تجلیل از ائمه جماعت و روحانیون شاغل در اداره کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: خیلی خشنود از حضور در جمع مبلغین و چهره‌های فرهنگی زندان‌های استان هستم و از گزارش مبسوط و جامع مدیرکل زندان‌های استان نیز که حاکی از موفقیت‌های چشمگیر بود، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با عنایت به بند ۵ از اصل ۱۶ قانون اساسی سیاست در کشور بر روی اصلاح بزهکاران است که این سیاست در غرب با شکست روبه‌رو شده است، گفت: باید تلاش کرد با اصلاح نظام زمان بازپرسی بزهکاران که در قانون مصوب ۱۳۹۲ بر اجرای آن تاکید شده‌است به شکل موفقیت آمیزی آن را اجرا کرد تا با هدایت و تشویق این بزهکاران آنها را با شیوه ‌ای متداول زندگی در جامعه تطبیق دهیم و به جای ضربه زدن به‌موقع اجتماعی بزهکار او را در مسیر صحیح و محیط اجتماعی قرار دهیم و این نقش بر عهده فعالان فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه قبول داریم که مسوولان زندان‌ها وظیفه سنگینی دارند ولی اصلاح آوری برای زندان و اصلاح مسیر درست یک کار فرهنگی است، افزود: اصلا فلسفه حضور روحانیون همین است که درمان آلام شده و و فقدان معنویت را انجام دهند.

امام جمعه تبریز متذکر شد: باید در زندان موفق به تغییر و اصلاح و تربیت زندانیان شویم و کاری کنیم تا بازگشت دوباره این افراد به زندان کاهش یابد و در این مسیر نقش روحانیون به عنوان درمانگر بسیار اثر گذار است.

وی افزود: حضور روحانیون در آحاد جامعه اعم از سازمان و غیره موثر است ولی در زندان موثرتر می‌باشد.

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: برای مثال دو سال سربازی فرصت بزرگی برای روحانیون است که جوان را صحیح تربیت کنند.

وی با اشاره به ارائه گزارش عملکرد در سمت قبلی خود به رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری در این دیدار فرمودند که هیچ جای دنیا مانند این نیست که به اندازه این همه جوان وارد یک مجموعه شود از این‌رو کارهایی خوبی انجام گرفته و انجام دادید ولی باید ۱۰ برابری کنید.

آل‌هاشم ابراز کرد: کاری که در زندان انجام می‌شود، قابل تقدیر است ولی کافی نیست.

وی با اشاره بر فعالیت‌های موثر فرهنگی زندان اعم از حفظ قرآن، نهج‌البلاغه و کارهای دیگر، گفت: برخی افراد به علت شرایط تحمیلی و لغزشی و شرایط استثنایی دچار انحراف شده و وارد زندان می‌شوند که می‌توان با کارهای فرهنگی این مشکلات را حل کرد.

امام جمعه تبریز گفت: برگزاری سه وعده نماز با حضور روحانی در زندان بسیار با اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه کار روحانیون در زندان‌ها، احیای زندان است، گفت: باید کاری کنید تا هیچ زندانی برای بار دوم وارد زندان نشود، اشتباه نکند و اصلا زندانی پیدا نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه زندان‌های فعلی با زندان‌های گذشته قابل مقایسه نیست و کارهای بزرگ فرهنگی، هنری انجام می‌گیرد، گفت: برکت حضور آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه منجر شده است تا محبوبیت خاصی بین مردم ایجاد شود به طوریکه اعتماد مردم به دستگاه قضا و نظام و امیدواری افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی هیچ خط قرمزی در رسیدگی به پرونده‌ها ندارد و اهمیتی به روابط افراد و سفارشات نمی‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار