کد خبر: ۹۳۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸ 26 January 2021

متاسفانه ماجرای رخ داده برای سرباز راهور ناجا در خط ویژه مانند همیشه در چنبره سیاست و سیاست بازی گرفتار آمده و اصل ماجرا را تحت الشعاع خود قرارداده است.

اول از همه به نظر می رسد همان رسانه های سیاست پیشه ای که در ماجرای مشابه درازهی نماینده مجلس دهم و توهینش به مامور اجرای قانون در گمرک چندان اعتنایی نشان نداده بودند و بلکه آن را بهانه رقیب برای زدن مجلس تفسیر کرده بودند این بار رگ گردنشان بیشتر از ناجا باد کرده و پیگیر ماجرا و قانون گرایی شده اند !

آنان این بار بر خلاف رویه پیشین خود نه تنها از احتمال و انگیزه زیر سوال بردن کلیت مجلس یازدهم در بازنمایی های رسانه ای این ماجرا سخن نمی گویند بلکه صراحتا این خطا را به «اصول گرا» بودن نماینده یاد شده مرتبط می کنند. گویی این دسته از «سیاست پیشگان رسانه دار» آموزه هدف وسیله را توجیه می کند به دقت نصب العین خود قرار داده اند.

از سوی دیگر چنانکه قابل پیش بینی بود برخی از همفکران نماینده خطاکار و البته در راس همه خود این نماینده محترم به جای پرداختن به اصل ماجرا سریعا میدان بازی را تغییر داده و از خوابی که رقبا برای مجلس یازدهم دیده اند سخن می گویند!

خوشبختانه رشد افکار عمومی و تقویت نسبی سواد رسانه ای که به مدد گسترش شبکه های اجتماعی ایجاد شده دیگر به این نوع برخوردهای فرصت طلبانه سیاست پیشگان مجالی نمی دهد و به محض مشاهده، این قبیل رویکردها مورد تذکر و یادآوری قرار می گیرد.

با کمال تاسف به نظر می رسد در دهه چهارم انقلاب بازبینی جدی در نگاه به سیاست و باز تعریف آن از سوی جریان های سیاسی بسیار ضروری تر و حیاتی تر از هر زمان دیگری است. گویا در منظومه رفتاری این جریان ها سیاست بر خلاف دهه نخست انقلاب از چنان اصالتی برخوردار شده که از حالت ابزار و وسیله ای برای خدمت رسانی به شهروندان تبدیل به هدفی غایی شده و همه چیز را در خدمت خود گرفته است حتی «حقیقت» را.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار