کد خبر: ۹۳۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 26 January 2021

- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با اشاره به افتتاح ۷۶ طرح و کلنگ‌زنی۲ طرح دیگر طی دهه‌فجر امسال در این شهرستان، گفت: طی این روزها طرح‌های فاخری چون کارخانه تولید تبلت با ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدعلی موسوی روز سه‌شنبه در بازدید از دفتر ایرنا در مراغه افزود: این کارخانه با سرمایه‌گذاری مشترک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بخش خصوصی احداث شده و با بهره‌برداری از آن برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: خط تولید گوشی تلفن همراه با اشتغال‌زایی بیش از ۳۰۰ نفر نیز در افق توسعه این واحد تولیدی وجود دارد که سالن خط تولید آن هم برای نصب تجهیزات آماده است.

وی بیان کرد: کلینیک ویژه و خوابگاه علوم پزشکی این شهرستان با بیش از ۱۲.۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، طرح‌های گازرسانی به ۱۲ روستا با حدود ۶ میلیارد تومان هزینه و هفت طرح کشاورزی و صنایع تبدیلی و تولیدی با حدود ۱۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار مراغه اضافه کرد: در زمینه توسعه زیرساخت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی نیز سه طرح در مناطق شهری و ۲ طرح در مناطق روستایی این شهرستان با بیش از ۴.۲ میلیارد تومان هزینه افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: با هدف خدمات‌رسانی به روستاییان نیز طرح بهسازی ۵۵۰ واحد مسکونی در روستاهای بخش مرکزی و سراجو با ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات و اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۲ طرح عمران روستایی در روستاهای بخش مرکزی و سراجوی این شهرستان با حدود ۱.۵ میلیارد تومان هزینه افتتاح می‌شود.

موسوی ادامه داد: طی دهه‌فجر امسال سه دستگاه شتاب‌نگار نسل‌های ۲ و چهار با حدود ۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری خواهد رسید و طرح تعریض پل راه آهن میدان بسیج نیز به همت شهرداری مراغه کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در مجموع با حدود ۴۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه مساعدی برای خدمات‌رسانی و اشتغال پایدار در این شهرستان توسط بخش‌های دولتی و خصوصی ایجاد می‌شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد و ستاد گرامیداشت دهه فجر این شهرستان به ریاست فرمانداری با ۱۸ کمیته به کار خود ادامه می‌دهد.ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار