با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی؛ تفاهم‌نامه فعال‌سازی ظرفیت‌های صنعت خودروسازی استان امضا شد
کد خبر: ۹۴۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 14 February 2021

به گزارش تابناک تبریز، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شرکت‌های ایدم، چرخشگر، سیبا موتور و انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه‌های صنعتی خودرو آذربایجان‌شرقی در جهت فعال‌سازی ظرفیت‌های بدون استفاده و تعمیق ساخت داخل با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی منعقد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، روز شنبه در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه چهارجانبه گفت: آذربایجان‌شرقی یکی از مهم‌ترین استان‌ها به لحاظ ظرفیت تولید خودرو در کشور است.

محمدرضا پورمحمدی افزود: ۹ واحد تولید خودروی تجاری در آذربایجان‌شرقی فعال است که هر کدام بخش‌های خاصی از خودرو را تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: با انعقاد این تفاهم‌نامه چهارجانبه، تعامل و همکاری بین این شرکت‌ها و انجمن قطعه‌سازان افزایش می‌یابد تا تمام نیازهای مربوط به تولید خودرو با توجه به ظرفیت‌های موجود در داخل استان تامین شود.

پورمحمدی گفت: این تفاهم‌نامه در راستای توسعه داخلی‌سازی موتور و گیربکس در کشور و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این شرکت‌ها با هدف تعمیق ساخت داخل، رونق بخش تولید و اشتغال‌زایی، کاهش خروج ارز از کشور و توسعه دانش و تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید این حوزه از صنعت منعقد شد.

وی با اشاره به مجوز تولید خودرو سواری در استان از سوی وزارت صمت، خاطرنشان کرد: باید اتاق فکری در این زمینه تشکیل شود تا با بهره‌گیری از ظرفیت صنعتگران استان خودرو جدیدی تولید شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار