نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه نباید فریب شیرین زبانی دشمنان را بخوریم، گفت: سیاست‌های رژیم آمریکا در قبال ملت ایران به افراد متکی نیست، از این رو باید در برابر رویکردهای خصمانه آنها همانطور که تاکنون ایستاده‌ایم، با صلابت بایستیم.
کد خبر: ۹۴۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ 21 February 2021

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در سفر به شهرستان مرند و حضور در یادواره ۱۴۱ طلبه و روحانی شهید استان با اشاره به عقب‌نشینی آمریکا در مواضع ضد ایرانی دولت ترامپ، اظهار داشت: اگر توجه کنید، بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قهرمان آذربایجان در ۲۹ بهمن نتیجه داده و دولت بایدن، تصمیمات دولت قبلی آمریکا را برای فعال کردن مکانیزم ماشه و بازگشت تحریم، لغو کرده و موضع دولت ترامپ برای احیای تحریم را پس گرفته است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه راهبرد مقاومت و وحدت کلمه دشمنان را ناکام خواهد گذاشت، اضافه کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز بیان فرمودند؛ دیگر حرف‌های سران دولت آمریکا را در خصوص برجام را قبول نمی‌کنیم، چون از این به بعد اقدام در برابر اقدام خواهد بود، اگر تحریم‌ها را بردارند ما هم اقداماتی خواهیم کرد.

نباید فریب شیرین زبانی دشمنان را بخوریم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه نباید فریب شیرین زبانی دشمنان را بخوریم، ادامه داد: سیاست‌های رژیم آمریکا در قبال ملت ایران به افراد متکی نیست، از این رو باید در برابر رویکردهای خصمانه آنها همانطور که تاکنون ایستاده‌ایم، با صلابت بایستیم.

اجازه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به حقوق ملت ایران را نمی‌دهیم

امام جمعه تبریز، ایستادگی در برابر دشمنان را از برکات خون شهدا دانست و گفت: هر چند جنگ خسارت‌های جانی و مالی فراوانی متوجه کشور و زیرساخت‌های آن کرد، اما امروز به برکت خون شهدا در برابر دشمنان قاطعانه ایستاده‌ایم و اجازه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به حقوق ملت ایران را نمی‌دهیم.

آل‌هاشم در ادامه به اشاره به جانفشانی و ایثارگری‌های شهدای روحانی در جبهه‌ها یادآور شد: قشر طلاب و روحانی به نسبت جامعه آماری‌شان بیشترین حضور را در جبهه داشته‌اند و در این راه بیش از ۴ هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم کرده‌اند.

بیشترین آمار شهدا متعلق به جامعه روحانیت است

وی با بیان اینکه بیشترین آمار شهدا متعلق به جامعه روحانیت است، تصریح کرد: روحانیون در جبهه‌ها به‌عنوان مبلغ، رزمنده و فرمانده حضور موثر و پررنگ داشته‌اند، تلاشی مجاهدانه و مخلصانه که شهید حجت‌الاسلام والمسلمین علی کاری شهید شاخص امسال، نمونه بارز آن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تبیین اهداف دشمن از آغاز جنگ تحمیلی متذکر شد: دشمن بعد از غافلگیری در پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۹ماه با توطئه‌های مختلف و ترور و تخریب به جنگ با ملت ایران برخاست اما چون نتیجه نگرفت جنگ هشت ساله را تحمیل کرد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: عراق با پشتیبانی تجهیزاتی و تسلیحاتی شوروی، فرانسه، آلمان، آمریکا و پول‌های اعراب منطقه با هدف براندازی نظام اسلامی، تجزیه کشور و تسلط بر نفت منطقه جنگ را به ملت ایران تحمیل کرد.

آل‌هاشم با بیان اینکه بعد از پیروزی در این جنگ امروز به برکت خون شهدا با موشک‌های دوربرد قلب دشمنان را هدف قرار داده و بلای جان آنها شده‌ایم، تاکید کرد: وحدت کلمه و یکصدایی مردم و مسوولان دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام خواهد گذاشت همانطور که تاکنون چنین بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :