با حضور استاندار آذربایجان شرقی و دستور وزیر نیرو؛
آبرسانی به ۳۹ روستای آذربایجان شرقی با جمعیت تحت پوشش ۱۳ هزار و ۶۵۷ نفر و اعتبار ۴۰۷ میلیارد ریال با حضور استاندار آذربایجان شرقی و با دستور وزیر نیرو از طریق ارتباط تصویری به بهره‌برداری رسید
کد خبر: ۹۴۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 23 February 2021

به گزارش تابناک تبریز،برای اجرای این طرح‌ها، هشت حلقه چاه حفر، بیش از پنج هزار مترمربع مخازن زمینی احداث، بالای ۱۳۰ کیلومتر لوله‌گذاری، ۵۲ هزار متر اصلاح شبکه و احداث تصفیه‌خانه در تمام ۳۹ روستا انجام شده و با بهره‌برداری از آنها، چهار هزار و ۵۰ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

 

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها، اظهار داشت: در بخش نیرو اقدامات بسیار خوبی پس از انقلاب اسلامی انجام شده و در استان آذربایجان شرقی، برق‌رسانی به تمام روستاهای زیر ۱۰ خانوار انجام شده و اکنون روستاهای پنج خانوار در برنامه برق‌رسانی قرار دارند.

 

دکتر محمدرضا پورمحمدی ادامه داد: در حوزه آبرسانی نیز کارهای بسیار خوبی به خصوص در ارتباط با اقشار پایین جامعه انجام شده است.

 

وی گفت: در آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۷۰۸ روستای دارای سکنه وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۴۹۰ روستا تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب قرار دارند.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۸۹ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات آبفا بهره‌مند هستند، گفت: امروز آب شرب ۳۹ روستا در استان تامین می‌شود که پوشش جمعیت بهره‌مند از خدمات آب شرب را سه درصد افزایش می‌دهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار