استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر حفظ آمادگی همه بخش‌های استان برای مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، ابراز امیدواری کرد با استمرار همراهی و همکاری مردم، وضعیت این بیماری در استان همچنان رو به بهبود بوده و شاهد روزهای بهتری در سال جدید باشیم.
کد خبر: ۹۴۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵ 27 February 2021

به گزارش تابناک تبریز،محمدرضا پورمحمدی در سی‌وسومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مسئولان، کادرهای بهداشت و درمان و همه دست‌اندرکاران مقابله با این بیماری، اظهار داشت: در حال حاضر بیماری کرونا در کشور و استان، در یک وضعیت مدیریت‌شده قرار دارد که نشان‌گر تعامل، همراهی و هم‌فکری میان بخش‌های مختلف است.

 

وی از همراهی مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه اقشار مختلف مردم در مدیریت بیماری کرونا همکاری خوبی دارند و باید با سیاست‌های اقناعی و فرهنگی، این همراهی و همکاری را حفظ و تقویت کنیم.

 

استاندار آذربایجان شرقی در عین حال از شرایط پیش رو به خاطر برخی ازدحام‌ها در روزهای پایانی سال و شیوع ویروس انگلیسی کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: تأکید ستاد مقابله با کرونا، همچنان پرهیز از فعالیت‌های غیرضروری در همه بخش‌ها و رعایت جدی محدودیت‌ها متناسب با وضعیت هر شهر است و امیدواریم شرایط به گونه‌ای نباشد که مجبور به تشدید و افزایش محدودیت‌ها شویم.

 

پورمحمدی افزود: خوشبختانه کانون‌های انتشار ویروس انگلیسی به‌موقع مدیریت شده و باید مراقبت‌ها در این خصوص افزایش یابد.

 

وی با اشاره به تشکیل هفتگی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور، گفت: در همه بخش‌های مدیریتی، عزم جدی برای ریشه‌کن کردن کرونا وجود دارد و تاکنون نیز تصمیم‌گیری‌ها براساس واقعیات جامعه و به دور از جوزدگی بوده است.

 

پورمحمدی با بیان اینکه سال گذشته نیز فشارهای زیادی برای اعمال تعطیلی‌ها و محدودیت‌های شدید در جامعه وجود داشت، افزود: همواره تأکید داشتیم که در اعمال محدودیت‌ها، همه ابعاد اجتماعی را باید در نظر گرفت و امروز خوشحالیم که با وجود ادامه فعالیت‌های اقتصادی، توانسته‌ایم بیماری را مدیریت کنیم.

 

استاندار آذربایجان شرقی، تقویت زیرساخت‌های درمانی در دوران شیوع کرونا را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: بخش‌های بهداشتی و درمانی ما هیچ‌گاه در این قضیه غافل‌گیر نشدند و با امکانات و زیرساخت‌های ایجادشده، آمادگی بیشتری هم برای مقابله با بیماری پیدا کرده‌اند.

 

وی با تأکید بر فعال شدن کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، گفت: این کمیته باید ابعاد مختلف شیوع کرونا از جمله مسائلی مانند وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان، وضعیت روحی و روانی مردم بویژه بیماران و اطرافیان افراد فوت‌شده از کرونا و تبعات اقتصادی این بیماری را بررسی کند.

 

پورمحمدی از صداوسیمای استان به خاطر آگاه‌سازی و اقناع افکار عمومی در بحث بیماری کرونا قدردانی کرد و گفت: در کنار برنامه‌های فرهنگی و هشدار نسبت به خطرات بیماری کرونا، باید نقش مردم در کنترل و مدیریت این بیماری نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تأکید بر اینکه ممنوعیت تردد درون‌شهری بعد از ساعت 9 شب همچنان پابرجاست، از نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی خواست تا بر رعایت این محدودیت نظارت جدی داشته باشند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از همکاری فرمانداران، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی قدردانی کرد و گفت: در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی، شش شهرستان استان در وضعیت آبی و بقیه در وضعیت زرد قرار دارند.

 

علیار راستگو ادامه داد: فرمانداران و روسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها، محدودیت‌های مربوط به هر یک از وضعیت‌های کرونایی در شهرستان‌ها را با دقت اجرا کنند.

 

وی به آغاز ثبت‌نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های دست‌اندرکاران انتخابات، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تمام مراحل اجرای انتخابات است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار