دکتر علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
دکتر علیرضا منادی با اشاره به حضور چندباره وزیر علوم در کمیسیون ، آموزش، تحقیقات و فناوری برای پاسخگویی درباره نحوه اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی، تصریح کرد: کمیسیون آموزش نظارت دقیقی بر اجرای این طرح خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ 02 March 2021

به گزارش تابناک تبریز،دکتر علیرضا منادی با اشاره به حضور چندباره وزیر علوم در کمیسیون ، آموزش، تحقیقات و فناوری برای پاسخگویی درباره نحوه اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی، تصریح کرد: کمیسیون آموزش نظارت دقیقی بر اجرای این طرح خواهد داشت. با یادآوری اینکه ساماندهی واحدهای دانشگاهی وزارت علوم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که وزارت علوم ملزم به اجرای آن است، عنوان کرد: بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی 80 نقطه در کشور شناسایی شده تا بر اساس تعداد اساتید، امکانات و شاخصه‌هایی آموزشی از ظرفیت همه دانشگاه‌ها استفاده شود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ واحد آموزش عالی تعطیل نخواهد شد، اضافه کرد: تنها اتفاقی که در این طرح ساماندهی رخ خواهد داد، این است که برخی دانشگاه‌ها با عنوان پردیس زیر نظر دانشگاه‌هایی بزرگ‌تر با هدف کیفی‌سازی فعالیت‌های خود و تعریف یک مأموریت خاص در حوزه پژوهش متصل ‎می‌‌شوند.

وزارت علوم قصد تعطیلی واحدهای دانشگاهی را ندارد

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات با تأکید بر اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نظارت جدی بر روند ساماندهی آموزش عالی خواهد داشت، گفت: اشتراک‌گذاری امکانات در داخل استان‌‎ها به نفع دانشگاه‌‎های کوچک‌تر خواهد بود و کمیسیون آموزش با نظارتی که بر اجرای این طرح دارد، اجازه تعطیلی هیچ واحدی را نخواهد داد ضمن اینکه وزارت علوم نیز در اجرای این طرح، چنین قصدی را ندارد. بنابراین جای نگرانی برای نمایندگان وجود ندارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار