در آستانه تشکیل هیأت‌های اجرایی و ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، آخرین هماهنگی‌های لازم در روند اجرای این انتخابات، در ارتباط تصویری رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با فرمانداران 21 شهرستان استان انجام شد.
کد خبر: ۹۴۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵ 02 March 2021

به گزارش تابناک تبریز، علیار راستگو رئیس ستاد انتخابات استان در این ارتباط تصویری، با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از روز چهارشنبه 20 اسفند به مدت هفت روز آغاز می‌شود، اظهار داشت: طبق قانون انتخابات، همه داوطلبان برای تکمیل ثبت‌نام باید به فرمانداری‌ها مراجعه کنند و بر این اساس، فرمانداران باید پیش‌بینی‌های لازم را در زمان مناسب انجام دهند.

 

وی افزود: در این دوره از انتخابات با توجه به شرایط خاص و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، وزارت کشور، پیش‌ثبت‌نام از طریق سامانه الکترونیکی و دفاتر پیشخوان را پیش‌بینی کرده است و تکمیل ثبت‌نام تنها با مراجعه حضوری به فرمانداری امکان‌پذیر خواهد بود.

 

راستگو، بر اهتمام جدی فرمانداران برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل‌های ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها تأکید کرد و گفت: فرمانداران با همکاری شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها، امکانات و اقلام بهداشتی لازم را در محل‌های ثبت‌نام قرار داده و بر رعایت شیوه‌نامه‌ها به صورت جدی نظارت کنند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین با اشاره به تشکیل هیأت‌های اجرایی انتخابات در روزهای آینده، خاطرنشان کرد: هیأت‌های اجرایی مهم‌ترین رکن برگزاری انتخابات هستند و همراهی این هیأت‌ها با فرمانداران در روند برگزاری انتخابات تأثیر مستقیم دارد.

 

راستگو همچنین بر دقت نظر فرمانداران در انتخاب معتمدان هیأت‌های اجرایی، شناسایی و انتخاب به‌موقع نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رأی و هماهنگی و تعامل با هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه ستاد انتخابات استان، مسوولیت هماهنگی و پشتیبانی دارد، متذکر شد: بر اساس قانون، فرمانداران و بخشداران مسوول برگزاری انتخابات هستند و نباید اجازه دهند از امکانات دولت و دستگاه‌های اجرایی، له یا علیه داوطلبان انتخابات استفاده شود.

 

دبیر ستاد انتخابات استان هم با اشاره به اطلاعیه شماره 6 ستاد انتخابات کشور، از فرمانداران استان خواست، امکانات و مقدمات لازم برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها را در زمان مناسب تهیه و بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در روند ثبت‌نام از داوطلبان نظارت جدی داشته باشند.

 

مرتضی محمدزاده همچنین با اشاره به اینکه هیأت‌های اجرایی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری به‌طور همزمان انتخاب خواهند شد، به فرمانداران استان توصیه کرد، معتمدان هیأت‌های اجرایی را به تعداد کافی پیش‌بینی کنند تا مشکلی در روند اجرای انتخابات پیش نیاید.

 

تعدادی از فرمانداران استان هم در این ارتباط تصویری دیدگاه‌های خود را در خصوص مراحل مختلف برگزاری انتخابات و ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراها و همچنین تشکیل هیأت‌های اجرایی بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :