دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور خبرداد؛
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور از آغاز اجرای سند مهندسی فرهنگی در کشور خبر داد و گفت: پیگیری و ثبات در اجرای تصمیمات فرهنگی، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند باعث افزایش موفقیت و کارآمدی تصمیم‌گیری‌ها شود
کد خبر: ۹۴۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶ 04 March 2021

به گزارش تابناک تبریز،دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بااشاره به نقش مهم آذربایجان شرقی در جریان‌سازی‌های فرهنگی و سیاسی کشور، گفت: هماهنگی، همدلی، کاربلدی و تواضع مدیران ارشد استان آذربایجان‌شرقی باعث سرآمدی این استان در بخش‌های مختلف شده است.

 

حجت الاسلام سعید رضا عاملی اظهار داشت: نگرش شیعی، نوگرایانه و توجه به نوآوری به عنوان یکی از شاخص‌های هویت‌ساز برای آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود و با همین تفکر نیز شاهد نقش‌‌آفرینی موثر تبریزی‌ها در انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دفاع از حرم به عنوان یکی از اصلی‌ترین پایه‌های مستحکم انقلاب اسلام بودیم و هستیم.

 

وی از آغاز اجرای سند مهندسی فرهنگی در کشور خبر داد و گفت: پیگیری و ثبات در اجرای تصمیمات فرهنگی، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند باعث افزایش موفقیت و کارآمدی تصمیم‌گیری‌ها شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در این جلسه خدمت خالصانه و‌ بی‌منت به مردم را وظیفه اصلی تمامی مسئولان برشمرد و با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیریت ارشد و مدیران فرهنگی استان در ترویج و اعتلای شاخص‌های فرهنگی، گفت: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های فعال کشور در برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای فرهنگ عمومی است که توانسته با برنامه‌ریزی‌های مناسب و تخصص، اقدامات بسیار ارزشمندی انجام دهد.

 

محمدرضا پورمحمدی با اشاره به صبغه فرهنگی و تاریخی مردم تبریز و آذربایجان در ارادت به اهل بیت و روحیه انقلابی‌گری، مطالبه‌گری و ولایت‌مداری، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به نقش تبریز و آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی، جریان‌سازی و پرورش شخصیت‌های بزرگ فرهنگی، علمی و سیاسی اشاره می‌کنند که حاکی از اهمیت این استان در پیشبرد و‌ حفاظت از ارزش‌های انقلاب است.

 

وی، همدلی و همراهی موجود در بخش‌های مختلف استان را مدیون حمایت‌ها و راهنمایی‌های نماینده ولی فقیه در استان و همچنین جایگزینی مدیریت فرآیندی به جای مدیریت وظیفه‌ای دانست و گفت: به رغم تمامی کاستی‌ها و مشکلات، اقدامات بسیار خوبی در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، اجتماعی، علمی و فناوری انجام شده که بدون شک با قبل از انقلاب و چندین سال گذشته قابل مقایسه نیست.

 

استاندار آذربایجان ‌شرقی در عین حال گفت: متاسفانه در برخی شاخص‌ها نیز دچار پس رفت و عقب‌ماندگی‌هایی شده‌ایم که از آن جمله می‌توان به کاهش اعتماد اجتماعی اشاره کرد.

 

پورمحمدی با اشاره به آمادگی استان برای اجرای سند مهندسی فرهنگی در استان، اظهار داشت: امیدواریم شورای فرهنگ عمومی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع مهندسی اخلاقی در جامعه نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد.

 

وی از بی‌توجهی نهادهای فرهنگی و اجتماعی به بی‌اخلاقی‌های سیاسی در جامعه انتقاد کرد و گفت: نقد، ودیعه الهی است؛ ولی سیاه‌نمایی، زیرسوال بردن خدمات و دستاوردهای نظام، دروغ‌گویی و اهانت به مسئولان ارشد کشور در رسانه‌ها، زیبنده جامعه اسلامی ما نیست.

 

پورمحمدی نسبت به رفتارهای مادی‌گرایانه در جامعه نیز هشدار داد و افزود: متاسفانه ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در کشور، آن‌چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است و کبمودها در این زمینه باید جبران شود.

 

سیدمحمدرضا موالی‌زاده همچنین از برنامه شورای فرهنگ عمومی کشور برای اجرای سند مهندسی فرهنگی در استان‌های کشور خبر داد.

 

گفتنی است دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز هم با حضور در استانداری آذربایجان شرقی، با دکتر پورمحمدی دیدار و درخصوص مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی استان گفت‌وگو کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :