استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه تا لحظه آخر مسئولیت، با جدیت برای پیشبرد امور تلاش خواهیم کرد، گفت: رفع موانع تولید و برگزاری انتخابات، دو اولویت اصلی مدیریت استان در مدت باقی‌مانده از فعالیت دولت است.دکت
کد خبر: ۹۵۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 31 March 2021

به گزارش تابناک تبریز،محمدرضا پورمحمدی در ارتباط تصویری با فرمانداران استان، ضمن تبریک سال نو و قدردانی از تلاش‌های آنان در یک سال گذشته، اظهار داشت: سال 99، سخت‌ترین سال دولت بود و در این سال، علاوه بر تشدید تحریم‌های ظالمانه، با مشکلات ناشی از شیوع کرونا مواجه شدیم.

 

وی افزود: با وجود همه این مشکلات، روند توسعه در کل کشور ازجمله استان ما متوقف نشده و با تلاش‌های مسئولان و همراهی مردم، امور کشور به خوبی مدیریت شده است.

 

پورمحمدی خاطرنشان کرد: افزایش تولید و صادرات، وصول بیش از صددرصدی مالیات، کاهش نرخ بیکاری و کسب رتبه دوم کشور از نظر توسعه واحدهای تولیدی از جمله دستاوردهای اقتصادی استان در شرایط اقتصادی کنونی است.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در جلسه ستاد تنظیم بازار که عملکرد دوره دوم دولت را موفق‌تر و مهم‌تر از دوره نخست دانسته بود، گفت: با وجود اینکه در دوره نخست دولت، وضعیت خوبی از نظر اقتصادی ایجاد شد، اما دولت در دوره دوم خود با مشکلات فراوانی روبه‌رو شد که اداره کشور در این شرایط، دستاورد بزرگی است.

 

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که در چنین شرایط سختی توانسته‌ایم امور جامعه را مدیریت کنیم، خاطرنشان کرد: کسانی که در این شرایط برای اداره امور تلاش می‌کنند، مسئولیت را به مفهوم واقعی پذیرفته‌اند و در این شرایط، تفاوتی نمی‌کند که چه مدت از عمر دولت باقی مانده است.

 

پورمحمدی تأکید کرد: همه ما سرباز نظام هستیم و براساس تکلیف شرعی و اخلاقی زیر بار مسئولیت رفته‌ایم و براین اساس موظفیم تا آخرین لحظه مسئولیت، با جدیت برای پیشبرد امور تلاش کنیم.

 

استاندار آذربایجان شرقی، رفع موانع تولید و برگزاری انتخابات را دو مسأله مهم تا پایان فعالیت دولت برشمرد و گفت: همه مسئولان باید برای شتاب بخشیدن به روند رونق تولید و تحقق شعار سال تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه انتخابات، یکی از دستاوردهای مهم نظام است، افزود: ایستادگی نظام جمهوری اسلامی در برابر دشمنی‌های استکبار، در سایه پشتیبانی مردم بوده و اگر این دستاورد بزرگ را از دست بدهیم همه چیز را از دست داده‌ایم.

 

پورمحمدی با بیان اینکه برگزاری انتخابات، وظیفه اصلی وزارت کشور است، افزود: وظیفه ما به عنوان مجریان انتخابات، برگزاری انتخاباتی امن و سالم است و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.

 

وی، سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را کلیدواژه‌های انتخابات آتی برشمرد و گفت: نخبگان، احزاب، گروه‌های مرجع و رسانه‌ها باید برای ایجاد فضای رقابتی و جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند.

 

پورمحمدی همچنین با اشاره به آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در هیأت‌های اجرایی، گفت: در زمینه بررسی صلاحیت داوطلبان، قانون فصل‌الخطاب است و آرای صادرشده از سوی هیأت‌های اجرایی باید در چارچوب قانون قابل دفاع باشد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه از ممنوعیت هرگونه دورهمی و تجمع در بوستان‌ها و پارک‌های استان در روز 13 فروردین خبر داد و گفت: شهرداری‌ها و نیروی انتظامی برای اعمال این محدودیت مسئولیت اصلی را دارند.

 

علیار راستگو با بیان اینکه تجمعات و دورهمی‌ها زمینه مناسبی برای انتقال بیماری کروناست، افزود: با توجه به افزایش محسوس تعداد بیماران بستری‌شده در روزهای گذشته، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان ضروری است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرهای میانه، شبستر و جلفا در وضعیت نارنجی و شهر سراب در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین خطاب به فرمانداران بر تعامل و هماهنگی با هیأت‌های نظارت انتخابات و عمل به مرّ قانون در روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها تأکید کرد.

 

مرتضی محمدزاده، دبیر ستاد انتخابات استان نیز با اشاره به زمان‌بندی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در هیأت‌های اجرایی و نظارت، بر رعایت دقیق این زمان‌بندی تأکید کرد.

 

تعدادی از فرمانداران استان نیز در این جلسه دیدگاه‌های خود را درخصوص انتخابات خرداد ماه و برخی از مسائل دیگر حوزه مسئولیت خود بیان کردند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :