مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر بیش از یک‌میلیون و 500 هزار قطعه مرغ تخمگذار در شهرستان بناب وجود دارد که بخش اعظمی از تخم‌مرغ استان را تأمین می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸ 10 April 2021

به گزارش تابناک تبریز، امیرحسین بهداد امروز در نشست بررسی مشکلات کشاورزان و واحدهای دام و طیور شهرستان بناب با بیان اینکه شهرستان بناب 15 درصد تخم‌مرغ استان را تأمین می‌کندٰ، اظهار داشت: این شهرستان دارای ظرفیت مناسبی برای ایجاد کارخانجات بسته‌بندی تخم‌مرغ است.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از یک‌میلیون و 500 هزار قطعه‌مرغ تخمگذار در شهرستان بناب وجود دارد که بخش اعظمی از تخم‌مرغ استان را تأمین می‌کنند.

 

بهداد یادآور شد: با وجود فعالیت خوب مرغداران بناب در حوزه مرغ‌های تخمگذار اما مقدار تولیدی مرغ گوشتی در این شهرستان پایین است و تنها سه درصد مرغ گوشتی استان را تأمین می‌کند.

 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی سپس احداث کشتارگاه صنعتی مرغ در این شهرستان را فاقد توجیه اقتصادی عنوان کرد و گفت: کشتارگاه مرغ نیازمند حجم بالایی از آب برای امور خود است در حالی که شهرستان بناب در حال حاضر در تنش آبی به سر می‌برد.

 

بهداد همچنین وجود کشتارگاه صنعتی دام در این شهرستان را افتخاری برای استان و منطقه برشمرد و افزود: کشتارگاه صنعتی دام بخش زیادی از گوشت استان و حتی منطقه را تأمین می‌کند که باید با گسترش فضای دامداری به‌خصوص ساماندهی میدان دوّاب زمینه را برای توسعه این کشتارگاه فراهم کرد.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :