مدیرکل مدیریت بحران استاندار هشدار داد
کد خبر: ۹۵۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴ 12 April 2021

به گزارش تابناک تبریز، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نسبت به احتمال وقوع سیل و برخورد صاعقه در روزهای آتی هشدار داد.

 

محمدباقر هنربر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بارندگی روزهای اخیر در سطح استان، گفت: خوشبختانه تاکنون خسارتی از بابت بارش‌های اخیر در سطح استان گزارش نشده است.

 

وی تاکید کرد: فصل بهار، فصل بارش‌های نیسانی است که هر ساله شاهد بارندگی‌ها و حتی وقوع سیلاب‌هایی در این فصل و به خصوص فروردین ماه هستیم. بر اساس پیش بینی هواشناسی استان مبنی بر بارش رگباری باران در هفته جاری نیز در صورت بارش رگباری یک ساعته احتمال وقوع سیل دور از انتظار نخواهد بود.

 

وی متذکر شد: به منظور جلوگیری از هرگونه خسارت جانی انتظار می‌رود که هم استانی‌های عزیز بر اساس شرایط کرونایی و محدودیت‌ها، از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند و هیچگونه اسکان، اتراق و توقف در حاشیه‌ و حریم‌ بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها انجام نگیرد.

 

هنربر با تاکید بر لزوم توجه به هشدارهای هواشناسی، اظهار کرد: به دلیل احتمال برخورد صاعقه در نقاط مرتفع استان نیز مردم باید از صعود به ارتفاعات جدا اجتناب کنند.

 

وی افزود: به دلیل احتمال وزش باد شدید تا اواخر هفته، تردد در اطراف ساختمان‌های نیمه کاره، داربست و سازه‌های سبک توصیه نمی‌شود.

 

وی متذکر شد: اعلام آماده باش به تمامی فرمانداران و ستادهای مدیریت بحران استان و تذکر رعایت برخی موارد به دستگاه‌های مسئول شامل شرکت آب منطقه‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی، اداره کل راهداری و اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ شده و این دستگاه‌ها در آمادگی برای پیشگیری از وقوع هرگونه سیل احتمالی و خطر منازل غیرمجاز در بستر حریم مسیل‌ها هستند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار