کد خبر: ۹۵۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ 13 April 2021

بد نیست نگاهی به برخی از اظهارات کارشناسی رئیس‌جمهور و رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا بیندازیم و اصلا ببینیم یک‌سال و چندماه سلامت جسم و روان‌مان را به چه افرادی سپرده‌ایم و چه بلایی بر سرمان نازل شده است.

فرهیختگان نوشت: حالا که به سرسلامتی دولت تدبیر و امید و سیاست‌ها و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا به گفته استاندار تهران، ظرفیت تمام تخت‌های بیمارستانی پایتخت پر شده است، حالا که نقل نگاه کارشناسی و نقد چندصدایی است، حالا که به‌جای سامان دادن به وضع موجود، دولتی‌ها به‌جان هم افتاده‌اند و یکدیگر را متهم می‌کنند. بد نیست نگاهی به برخی از اظهارات کارشناسی! رئیس‌جمهور و رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا بیندازیم و اصلا ببینیم یک‌سال و چندماه سلامت جسم و روان‌مان را به چه افرادی سپرده‌ایم و چه بلایی بر سرمان نازل شده است.

 

* چیزی به نام قرنطینه نداریم، اینکه شایع شده در تهران یا بعضی شهرها برخی فروشگاه‌ها و برخی مشاغل قرنطینه هستند، اصلا چنین چیزی وجود ندارد. نه امروز قرنطینه است، نه ایام نوروز، نه بعد و قبلش و همه در کسب‌وکار و فعالیت خود آزادند.

 

* در کرونا با مردم صریح صحبت کردیم. به فضای مجازی و یک عده افرادی که نمی‌دانم دنبال چه هستند توجه نکنید.

 

* از همه عزیزان پرسیدیم که ما در ایران در ماجرای کرونا در کجای داستان هستیم؟ آیا ما از نقطه پیک و اوج عبور کردیم و در نقطه‌ای هستیم که به‌سمت شرایط بهتر حرکت می‌کنیم؟ پاسخ این بود که بله، در برخی از استان‌ها ما از پیک عبور کردیم و در شیب پایین قرار گرفتیم.

 

* در فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی، آنچه اهمیت دارد، این است که طرح مذکور با مطالعه سبک زندگی ایرانی و با مدلی بومی و درعین‌حال منطبق بر اصول مصوب بهداشت جهانی انجام می‌شود.

 

* بخشی از افزایش‌ [تعداد مبتلایان به کرونا] مربوط به اضافه کردن تست‌های آزمایشگاهی است، یعنی امروز تست زیادی انجام می‌گیرد که به‌طور طبیعی شناسایی بیمار هم بیشتر می‌شود که این جنبه منفی ندارد و مردم نگران نباشند، چراکه وقتی زودتر تشخیص می‌دهیم به مرحله بستری نمی‌رسد.

 

* راحت‌ترین کار این است که همه‌چیز بسته شود، اما بعدش هم مردم از گرسنگی و فقر و بیکاری به خیابان خواهند آمد. هیچ‌دولتی قادر به تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی برای 6 ماه نیست و مردم هم زیربار آن نمی‌روند.

 

* همان‌گونه که از بیماری دشوار آنفلوآنزای N1H1 عبور کردیم از کرونا نیز عبور خواهیم کرد و از شنبه همه‌چیز به‌روال عادی برمی‌گردد!

 

* بحمدالله کمبود تخت، پرستار و پزشک نداشتیم، حتی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه در اکثر شهرها و استان‌هایمان بخش اضافی داریم.

 

* ما در ایران تا امروز پیک دومی نداشتیم. این همان پیک اول است که آمده و درحال عبور است. بعضی استان‌ها پشت سر گذاشته‌اند

 

* شرایط ما بهتر شده و مردم ضمن احتیاط باید به آینده خود اطمینان داشته باشند که شرایط ما در آینده بهتر خواهد شد، حتی اگر این ویروس جهش داشته باشد، به‌نظرم از پیک اصلی در کشور عبور کرده‌ایم.

 

* تحمیل زیست کرونایی، رعایت و مراقبت‌های بهداشتی خاصی را در روند زندگی ما ضروری می‌سازد، برای ایجاد این سبک زندگی، بیش از اجبار، نظارت و ایجاد محدودیت، نیازمند آموزش، آگاهی بخشی و اقناع افکار عمومی هستیم.

 

* تخمین ما بر این است که تا تیرماه۹۹، ۲۵میلیون ایرانی به این ویروس مبتلا شدند و قریب حدود ۱۴هزار نفر هم عمرشان را در این مدت از دست داده‌اند. ما باید این احتمال را بدهیم که ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر درمعرض ابتلا خواهند بود.

 

* نمی‌خواهم اسم ببرم؛ بعضی رهبران کشور‌ها بودند که از من سوال می‌کردند، شما چگونه از فاصله اجتماعی به فاصله هوشمند آمدید و مبانی‌تان چیست و می‌خواهید چه کار کنید؟ معلوم است این کشور مورد توجه جهان است و همه به این کشور نگاه می‌کنند. پیروزی ما در این مقطع، پیروزی یک ملت است.

 

* تلاش کردیم از تجربه همه استفاده کنیم، ولی خودمان را اسیر تجربیات دیگران نکردیم

 

* توطئه ضدانقلاب این است کاری کند که کار و فعالیت اقتصادی در کشور تعطیل شود.

 

* چه اشکالی دارد رسانه‌ها برای مردم تبیین کنند که توانمندی‌ها و اقدامات این دولت درمقابله با کرونا با وجود فشارهای حداکثری آمریکا و تاثیرات ضدانسانی تحریم‌ها تا همین حالا هم نسبت به دیگر کشورها افتخارآفرین بوده است؟ اینها مردم را نسبت به دولت و نظام‌شان دلگرم و امیدوار می‌کند.

 

* ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم کرونا خواهند گرفت، چه ما بخواهیم چه نخواهیم. منتها باید به‌تدریج بگیرند، یکباره نشود، اینکه یکباره نشود درست است، چون امکانات نداریم، ولی این مهم است. این چیزی است که آلمان رسما اعلام می‌کند، انگلیس اعلام می‌کند و همه می‌گویند ۷۰ درصد مردم خواهند گرفت، ما در صحبت با مردم باید با واقعیت‌های علمی با آنها صحبت کنیم که به ما اعتماد کنند، ما هم غیر از خیر مردم را نمی‌خواهیم.

 

* نمی‌خواهم اسم ببرم؛ بعضی رهبران کشور‌ها بودند که از من سوال می‌کردند، شما چگونه از فاصله اجتماعی به فاصله هوشمند آمدید و مبانی‌تان چیست و می‌خواهید چه کار کنید؟ معلوم است این کشور مورد توجه جهان است و همه به این کشور نگاه می‌کنند. پیروزی ما در این مقطع، پیروزی یک ملت است.

 

* ایران را با کشورهای دیگری که امروز گرفتار این بیماری هستند مقایسه کردند و رتبه ایران، رتبه قابل‌قبولی بود؛ هم در جهت درمان، یعنی تعداد افرادی که مبتلا می‌شوند و این تعداد درمان می‌شوند و بهبودیافته هستند؛ آمارش، آمار قابل‌قبول است و هم توانمندی ما.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار