معاون آموزشی وزارت علوم درباره چگونگی بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸ 13 April 2021

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰ اظهار کرد: قبل از سال ۱۴۰۰ دو نامه در خصوص برگزاری کلاس‌های عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی و همچنین برگزاری امتحانات حضوری به دانشگاه‌ها ارسال کردیم.

 

او افزود: تمامی موارد فوق تنها مختص به شهر‌های آبی و زرد مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بود که در ترم جاری می‌بایست برگزار می‌شد و بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰ کاملا مشابه این شرایط است.

 

خاکی صدیق تصریح کرد: ترجیح ما این است که از مهر ۱۴۰۰ تمامی امتحانات و کلاس‌ها به خصوص دروس آزمایشگاهی، کارگاهی و عملی به صورت حضوری برگزار شوند، اما اجرای این موارد تابعی از شرایط بیماری کرونا، شیوع ویروس و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

 

او ادامه داد: در صورتی که بیماری کووید ۱۹ کنترل شود و ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه برگزاری کلاس‌ها را بدهد در آن زمان اقدام به بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها خواهیم کرد، چرا که دانشگاه‌ها آمادگی برگزاری حضوری کلاس‌ها را دارند، اما اولویت ما سلامتی دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه هاست که در حال حاضر ترجیح می‌دهیم تمامی آموزش‌ها به شیوه مجازی برگزار شوند.

 

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰ مطابق نظرات ستادملی مقابله با کرونا باید در شهر‌های آبی و زرد برگزار شوند و شهر‌های قرمز و نارنجی نمی‌توانند چنین اطلاعیه‌ای را اجرا کنند.

 

خاکی صدیق درباره حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها گفت: دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد که قصد انجام فعالیت‌های پژوهشی را دارند در حال حاضر می‌توانند با اخذ مجوز‌های لازم در دانشگاه‌ها حضور یابند که هم اکنون این دانشجویان با حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی در دانشگاه‌ها رفت و آمد دارند.

 

او با اشاره به تغییر شیوه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری اظهار کرد: سازمان سنجش طرحی را در زمینه تغییر شیوه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری با وزارت علوم ارائه داده که در صورت تصویب این شرایط را مهیا خواهیم کرد تا دانشگاه‌ها اختیارات بیشتری در جذب دانشجویان دکتری داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار