استاندار آذربایجان شرقی گفت: بیش از 50 درصد سرمایه‌گذاران شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز از ترکیه هستند.
کد خبر: ۹۵۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵ 15 April 2021

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در ارتباط تصویری با استاندار ترابوزان ترکیه، با بیان اینکه توسعه همکاری‌های تجاری، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه جزو اولویت‌های جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: این سیاست اصولی در استان آذربایجان شرقی هم با جدیت دنبال می‌شود.

 

وی افزود: پیوندهای تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور بزرگ منطقه، سرمایه بسیار بزرگی است که باید از آن مراقبت کنیم و خوشبختانه مرزهای دو کشور صدها سال است که مرز صلح و دوستی است.

 

پورمحمدی ادامه داد: علاقمند به توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها هستیم و از هر گونه پیشنهادی به منظور توسعه و گسترش همکاری‌ها استقبال می‌کنیم.

 

پورمحمدی با بیان اینکه آذربایجان شرقی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بزرگ در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری و علمی، یکی از استان‌های مهم کشور است، افزود: بیش از 5 هزار واحد صنعتی در این استان مستقر هستند و تبریز چهارمین شهر صنعتی کشور است.

 

استاندار آذربایجان شرقی افزود: این استان همچنین ظرفیت‌های معدنی بسیار بالایی دارد و از جمله معادن مهم می‌توان به معادن مس و طلا اشاره کرد که ظرفیت خوبی برای همکاری و سرمایه‌گذاری است.

 

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد سرمایه‌گذاران شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز از ترکیه هستند، اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری ارس برای فعالیت‌های اقتصادی تجار و بازرگانان خارجی مناسب است و از سرمایه‌گذاران کشور ترکیه به خصوص تجار استان ترابوزان دعوت می‌کنیم تا در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

 

پورمحمدی با اشاره به زمینه‌های همکاری که از گذشته تا امروز بین دو کشور در جریان است، گفت: آماده گسترش فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد، گسترش گردشگری و توسعه روابط دانشگاهی بین دو استان هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار