کد خبر: ۹۵۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳ 16 April 2021

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند نبویان: انفجار نطنز کار آمریکایی‌هاست / وزیر بهداشت: نمی‌خواهم خیلی به کالبد شکافی موج چهارم کرونا بپردازم، زیرا غصه‌ای بر غصه‌های رهبری اضافه می‌کند و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

 
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

علیرضا افشار: حضور رییسی در قوه مجریه شاید لطمه به قوه قضاییه باشد/ظریف، احتمالا گزینه اصلی اصلاح‌طلبان است

گفته‌های رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی در برنامه دستخط در مورد انتخابات:

حدس شما درباره آمدن آقای رئیسی چیست؟

تا الان که ایشان بار‌ها تاکید کردند که نمی‌آیند و دستگاه قضائی را خوب مدیریت کرده‌اند و انتظاراتی در مردم ایجاد شده و می‌خواهند همین راه را ایشان ادامه دهند و آمدن ایشان به قوه مجریه شاید لطمه‌ای به قوه قضائیه باشد.

آقای قالیباف چطور؟

ایشان هم اخیراً اعلام کردند نمی‌آیند؛ حالا شاید احتمال ایشان بیشتر باشد.

فکر می‌کنید نامزد اصلی جریان اصلاحات چه کسی است؟

افراد مختلفی مطرح هستند. نمی‌توان تاکید کرد چه کسی باشد. افرادی همچون آقای جهانگیری، آقای محسن هاشمی، آقای ظریف و دیگران مطرح هستند. آقای ظریف بیش از دیگران مطرح است. همه این‌ها حدس زدن است و قطعی نشده است. افراد خودشان اعلام می‌کنند؛ این‌ها گزینه‌های در دست بررسی است. گزینه آقای ظریف احتمالش بیشتر است.

وزیر بهداشت: نمی‌خواهم خیلی به کالبد شکافی موج چهارم کرونا بپردازم، زیرا غصه‌ای بر غصه‌های رهبری اضافه می‌کند

«سعید نمکی» وزیر بهداشت در ستاد کرونا کرمانشاه با اشاره به گذر از سه پیک سهمگین ویروس کرونا در کشور بیان کرد: در زمانی که دنیای ناجوانمرد ما را در همه عرصه‌ها تحت فشار قرار داده بود و می‌خواست ما در یک باتلاق عظیم بمانیم و برای تئورسین‌هایی که می‌گفتند کرونا تیر خلاص جمهوری اسلامی است، کف بزنند، ما توانستیم بفهمانیم که این آرزو را به گور می‌برند. وی ادامه داد: دیدند توانستیم موجی را پس از موج دیگر مهار کنیم، اما پیک جدیدی ایجاد شد که نمی‌خواهم خیلی به کالبد شکافی آن بپردازم، چون معتقدم واکاوی بعضی پدیده‌ها جز ایجاد گسست و تشدید نامهربانی و سوء استفاده دشمنان قسم خورده حاصلی برای این نظام و مملکت نخواهد داشت و غصه‌ای بر غصه‌های رهبری اضافه می‌کند.

سید حسن خمینی: حکومت یکدست افراطی برای کشور خطرناک است

سید حسن خمینی: واقعیت این است که جریان افراطی در کشور ما بعضا تصمیم های بسیار خطرناک ایدئولوژیک می گیرد. البته من معتقد نیستم همه این افراد ایدئولوژیک هستند، بلکه خیلی از آنها کاسب هستند ولی به هر حال تصمیماتی با پایه های ایدئولوژیکی می گیرند که غلط و خطرناک است. باید عقیده و مشرب سیاسی خودمان و خطری که پیش روست، بگوییم. به نظر من واقعا حکومت یکدست افراطی برای کشور خطرناک است. همه نسبت به مملکت، آینده، فرزندانمان و گذشته تاریخی مان مسئولیت داریم. تلقی من هم این بود که شاید بتوانیم کاری کنیم که این امر در مورد شخص بنده دیگر امکانش فراهم نیست، اما نه به این معنا که به عنوان یک کنشگر، فعال، توصیه کننده و همدل حضور نداشته باشم، بلکه در عرصه حضور خواهم داشت.

چرایی گفت‌وگوی ایران با طالبان از زبان ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان چرایی گفت‌وگوی ایران با طالبان و سفر آن‌ها به تهران را تشریح کرد. محمدجواد ظریف در نشست رایسینیا ۲۰۲۱، در پاسخ به سوالی درخصوص بازدید طالبان از ایران گفت: ما گفت‌وگوهایی با طالبان داشته‌ایم. این گفت‌وگو اولا به خاطر منافع ملی خودمان بوده و دوما برای این بوده که آن‌ها را متقاعد کنیم که به صلح فراگیر در افغانستان نیاز است. طالبان باید بخشی از این صلح باشند و نباید این صلح را کنترل کنند. ظریف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران به طالبان القا کرد که آماده است هرگونه نشستی برای طالبان و دیگر گروه‌ها در افغانستان علی الخصوص دولت افغانستان مهیا کند تا برای پیشروی جهت رسیدن به صلح در چارچوب قانون اساسی افعانستان وارد مذاکرات جدی شوند. وی تاکید کرد: به باور من تعهد نهایی آمریکا برای خارج از افغانستان به طرز مسئولانه گامی مثبت است.

واکنش عباس عبدی به اظهارات وزیر بهداشت

عباس عبدی، فعال سیاسی در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت که گفته بود اجازه شکاف بین «دین و سلامت» را نخواهیم داد در توئیتی نوشت: این نحوه تفکر شماست که شکاف ایجاد می‌کند. عباس عبدی در این باره نوشت: میان دین واقعی و سلامت نه تنها شکافی نیست، بلکه هماهنگی کامل است. بر اساس دین، زیان رساندن به بدن و یا خود را در مهلکه قرار دادن حرام است. وی افزود: تشخیص این نیز با کارشناس است. به رفتارهای مراجع نگاه کنید، متوجه می‌شوید که چقدر رعایت می‌کنند. این نحوه تفکر شماست که شکاف ایجاد می‌کند.

مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان به خاطر کرونا پاکبان شدند

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفتگوی زنده با خبر ۲۳ شبکه آبادان، تزریق واکسن به برخی مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر را تایید کرد. دکتر سلمان زاده با بیان اینکه تزریق واکسن بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد افزود: با توجه به اینکه پاکبانان یکی از اولویت‌های تزریق بودند و طبق فهرستی که روزانه از سوی مدیران شهرداری آبادان به مرکز بهداشت ارسال شده افراد واکسن کووید نوزده را دریافت کرده اند. او گفت: متاسفانه در این میان تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر واکسن را دریافت کرده اند. دکتر سلمان زاده ادامه داد: با توجه به اینکه افراد ماسک بر چهره داشتند، شناسه آنان برای همکاران ما مشخص نشده، اما نامشان در فهرست ارسالی از سوی شهرداری قرار دارد.

ادعای یک اصولگرا: یک عمدی در کار بود که کل کشور را قرمز بکنند

حمید رضا ترقی نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: مشارکت مردم در انتخابات با دو مانع بزرگ روبه روست که مشکل اول و اساسی نارضایتی مردم از وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی که منشا آن عملکرد دولت و ضعف دستگاه‌های اجرایی در این رابطه است. وی در ادامه افزود: عامل دوم بحث کروناست؛ سیاست دولت در ایام نوروز به گونه‌ای بود که توجهی به نظر کارشناسان بهداشت و درمان نکرد و دستور آزادی رفت و آمد و سفر را صادر کرد که به نظر یک عمدی در آن بود که کل کشور را قرمز بکنند و این قرمز بودن شهر‌ها را تا انتخابات پیش ببرند. ترقی تاکید کرد: وقتی مردم این دو نگرانی را در کنار هم دارا هستند، نمی‌شود که انتظار داشت مشارکت بالایی صورت بگیرد؛ با توجه به نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته بیش از ۵/۳۵ یا ۳۶ درصد مردم دلیل عدم شرکت در پای صندوق‌های انتخابات امسال را وضع اقتصادی و شرایط بد معیشتی بیان کرده اند و این وضعیت نه تنها هیچ تغییری که نکرده، بلکه روز به روز این فشار بر مردم با افزایش قیمت‌ها شدید‌تر و بیشتر نیز شده است.

پیش‌بینی انتخاباتیِ مرعشی: ظریف ثبت‌نام نمی‌کند

مرعشی در پاسخ به این که «با توجه به عدم کاندیداتوری سید حسن خمینی، آیا لاریجانی شانسی برای جلب حمایت اصلاح‌طلبان خواهد داشت؟» گفت: اصلاح‌طلبان یک جبهه‌ دارای ظرفیت‌های فراوان انسانی هستند و پتانسیل بسیار بالایی دارند. در انتخابات پیش‌رو قرار نیست هیچ ائتلافی میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو اتفاق بیفتد. قرار است اصلاح‌طلبان کاندیدای خودشان را داشته باشند و در میان افرادی که برای کاندیداتوری اسم برده می‌شوند، یک تا سه نفر هستند که ممکن است کاندیدای اجماعی باشند. عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی در خصوص فعالیت یک کمیته در دولت با عضویت اسحاق جهانگیری، بیژن زنگنه و محمدجواد ظریف درباره انتخابات و بررسی شرایط کشور، اظهار داشت: تا آنجاکه من مطلع هستم این کمیته هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ به این علت که نسبت به آینده ایران حساس هستند.وی در پایان در خصوص کاندیداتوری محمدجواد ظریف گفت: من سخنگوی ایشان نیستم، ولی پیش‌بینی من این است که آقای ظریف ثبت‌نام نمی‌کند.

کرباسچی حمایت از لاریجانی برای انتخابات را تکذیب کرد

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران حمایت خود از علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد.غلامحسین کرباسچی در دیدار مجازی با اعضای این حزب در استان گلستان در پاسخ به پرسشی درباره حمایت از نامزدی لاریجانی برای انتخابات پیش روی، اظهار کرد: این مسأله دروغ یا انحراف در گفته‌هایم هست. در انتخابات مجلس دهم، من در قم از آقای لاریجانی در برابر جناح تندرو حمایت کردم و گفتم که ما باید تا می‌توانیم از جناح مقابل یارگیری کنیم اما برای انتخابات اخیر حرفی در حمایت خودم یا حزب یا اصلاحات از ایشان نزده‌ام. ممکن است سوءبرداشتی نسبت به صحبت‌های من در دفاع از عملکرد آقای لاریجانی در مجلس وجود داشته که موجب انتشار این شایعات شده است. وی با تاکید بر اینکه معتقد به ترک صحنه سیاسی نیست، افزود: البته این سناریو وجود دارد که در انتخاب بین آقای لاریجانی و یک فرد تندرو، جمیع اصلاح‌طلبان به آن سو حرکت کنند. این انتخاب بر مبنای یک انتخاب است. بالاخره نیروی سیاسی باید در همه صحنه‌ها باشد و انتقادات و اشکالات نباید جلوی این امر را بگیرد.

چهره اصلاح‌طلب: احتمال ورود جهانگیری به عرصه انتخابات بسیار زیاد است

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه داد.اسماعیل دوستی عضو اسبق شورای شهر تهران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخابات ۱۴۰۰ گفت: گزینه‌های زیادی برای حضور مطرح هستند؛ برای مثال آقای جهانگیری، مسعود پزشکیان و آقای ظریف نامشان در میان احزاب اصلاح طلب مطرح است.او درباره حضور علی لاریجانی به عنوان نامزدی اصلاح طلب برای ریاست جمهوری هم گفت: نام وی هم مطرح است و خیلی از شخصیت‌های اصلاح طلب به او اقبال زیادی دارند.دوستی بیان کرد: معتقدم که از نظر اجرایی و عملیاتی بودن و مسلط بودن به امور کشور و مسائل محتلف، آقای جهانگیری از همه این افراد قوی‌تر است.عضو اسبق شورای شهر تهران با اشاره به احتمال ورود محمدجواد ظریف به عرصه انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هم گفت: ظریف از ناحیه برخی از اصلاح طلبان مطرح است، اما معتقدم که احتمال ورود جهانگیری به انتخابات قوی‌تر است.فعال اصلاح طلب درباره میزان استقبال مردم از این افراد هم گفت: متاسفانه هنوز فضای کشور انتخاباتی نشده است؛ اما معتقدم که احتمالا استقبال مردم از ظریف بیشتر خواهد بود، اما آقای جهانگیری هم می‌تواند سریع جا بیفتد، البته مسائلی نظیر اقتصاد، تورم و فضای کرونا مقداری از محبوبیت جهانگیری کاسته، اما به نظر من از همه نام‌ها قوی تر است. باید صبر کرد و دید که اجماع اصلاحات روی کدام یک از این افراد خواهد بود.

نیویورک پست: بایدن در برابر ایران کوتاه آمد

هیأت تحریریه نشریه آمریکایی نیویورک پست در یک مقاله انتقادی علیه دولت بایدن درباره مذاکرات برجام که در وین در جریان است، نوشت تیم مذاکراتی بایدن در برابر ایران کوتاه آمد و خود هیچ امتیازی به دست نیاورد. به گزارش ایرنا، هیأت تحریریه نیویورک پست در ادامه این مطلب افزود: حتی تا پیش از انجام مذاکرات رو در رو و در حالی که هیات های ایران و آمریکا در وین به سر می برند، تیم بایدن و به طریقی وزارت خارجه آمریکا از آمادگی واشنگتن در برداشتن تحریم های ایران خبر داد.نیویورک پست اضافه کرد: «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت «آمریکا آماده است تا تمامی تحریم ها را بردارد»، این درحالی است که این موضوع در تضاد با برجام است. این نشریه پرقدمت آمریکایی در ادامه می نویسد: در همان روزهای اول ریاست جمهوری جو بایدن، طرف های اروپایی تلاش داشتند تا وی را به برداشتن برخی تحریم های ایران که از دولت قبل اعمال شده بود، ترغیب کنند؛ اما بایدن گفته بود که ابتدا باید تهران گام نخست را بردارد. نیویورک پست نوشت: اروپایی ها با تیم بایدن (در مذاکرات) برای آزاد ساختن یک میلیارد دلار از دارایی های ایران چنانچه تهران اقدام به توقف غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم کند، به رایزنی پرداختند؛ امری که ایران آن را رد کرد و خواستار آزاد سازی تمامی عواید حاصل از صادارات خود که حدود ۳۰ میلیارد دلار است، شد.

رستم قاسمی: هیچ کجای دنیا اینقدر حرف نمی زنند

قاسمی با بیان اینکه برخی خاک‌های ایران به کشورهای دیگر صادرات می شود، ادامه داد: معادن ارزشمندی در ایران وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد. وزیر سابق نفت با بیان اینکه باید به توان داخل باور داشت، تصریح کرد : مخالف ارتباط با دنیا نیستم، اما دنیا فقط تنها ارتباط با آمریکا نیست.وی با بیان اینکه مشکلات داخل کشور باید با تقویت سفره مردم اتفاق بیفتد تا مذاکره اقتدار به التماس تبدیل نشود، گفت: مکتب شهید سلیمانی شفابخش اداره این کشور است و مکتب سعید سلیمانی وعده نبود بلکه عمل بود. شهید سلیمانی همه مردم ایران را دوست داشت و ایران را یک جناح و یک گروه نمی دید و همه دور شهید سلیمانی جمع شدند.وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی کشور باید تقویت شود، این نکته با حداقل‌های موجود شدنی است، ادامه داد: بر اساس فرمایش های رهبری در مورد انتخابات نیازمند مشارکت حداکثری هستیم و باید همه مردم را تشویق به رای دادن کرد و هر ایرانی پای صندوق رای حضور پیدا کنند. وی گفت: بهتر است به جای حرف زدن کار کرد تا آثار این کارها توسط مردم مشاهده شود، هیچ کجای دنیا اینقدر حرف نمی زنند بلکه بیشتر کار می کنند.

واکنش اتحادیه اروپا به آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در ایران

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در ایران گفت که مذاکرات اعضای برجام در وین به همین دلیل جریان دارد که این توافق کامل اجرا و تحریم‌های آمریکا رفع شود. به گزارش ایرنا، پیتر استانو روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران این مطلب را بیان داشت و عنوان کرد: این ها تحولات نگران کننده‌ای است و هیچ توجیه معقول و نظامی از سوی ایران وجود ندارد. اما دقیقا به همین دلیل است که درگیر مذاکرات وین هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که از این گام‌ها به عقب بر می‌گردیم، ایران به اجرای تعهداتش در توافق برجام بازمی‌گردد و راهی پیدا کنیم که تمام طرف‌ها کامل به برجام پایبند باشد و تحریم‌های آمریکا رفع شود.وی افزود: ما هنوز سرگرم مذاکرات هستیم و این روند روی تمام تلاش‌های دیپلماتیک ممکن متمرکز است تا راه حلی را پیدا کنیم که درگیر اقداماتی که اکنون درباره آن صحبت می‌کنیم نباشیم.معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی امروز از دستیابی دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور به اورانیوم با غنای ۶۰ درصد خبر داد.

نبویان: انفجار نطنز کار آمریکایی‌هاست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می‌خواهد بگوید کار اسرائیل است اما این کار آمریکاست، مگر اسرائیل بدون اجازه آمریکا کاری را پیش می‌برد.به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمود نبویان در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه، پیرامون موضوع سیاست خارجی و مذاکرات با انتقادی جدی به دولت اظهار داشت: دانشجویان و طلاب باید به این نکته مهم که مبنای فکری این دولت چه بوده توجه کنند و این دارای اهمیت است، چون این جهنم اقتصادی را برای مردم پدید آورده‌اند.وی با بیان اینکه این دولت شاید به دو نکته معتقد است که نخست اینکه ریشه همه مشکلات کشور بر سر تحریم‌هاست و دوم اینکه تحریم‌ها فقط با مذاکره حل خواهد شد، افزود: دولت می‌خواهد بگوید راه‌حل مشکل اقتصادی مردم که صددرصد به خاطر تحریم‌هاست. مذاکره با غرب و کشورهای غربی است و در اداره کشور درست عمل شده و اختلاس و کم‌کاری وجود ندارد و مشکل فقط بر سر تحریم‌هاست که باید آن برداشته شود.

صالحی: در نطنز هیچ نوع آلودگی وجود ندارد

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بر خلاف ادعای رسانه‌های بیگانه، هیچ آلودگی در مرکز غنی‎ سازی احمدی روشن نطنز وجود ندارد و غنی سازی ادامه دارد.

تجمع گروهک‌های ضد انقلاب مقابل هتل مذاکرات وین

حاضرین در این تجمعات، با سر دادن شعارهای هتاکانه، توقف گفت‌وگوها و خودداری از رفع تحریم‌های ایران را خواستار شده‌اند.با ادامه گفت‌وگوها در وین، تجمعات اعضای گروهک‌های ضدانقلاب از جمله گروهک‌های منافقین و سلطنت‌طلب در برابر محل گرندهتل وین ادامه دارد. حاضرین در این تجمعات، با سر دادن شعارهای هتاکانه، توقف گفت‌وگوها و خودداری از رفع تحریم‌های ایران را خواستار شده‌اند.

واکنش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به ادعای اوکراین

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اظهارات منتسب به اولکسی دانیلوف، دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین را رد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران صراحتا اعلام نموده که حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی غیر عمدی و ناشی از خطای انسانی بوده است‌.کیوان خسروی با اشاره به سفر دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین به ایران در اواخر بهمن ماه سال ۹۸ و در مقطعی که وی از سوی کشورش مسئول پیگیری پرونده سقوط هواپیما بود، اظهار داشت: در جلسه مشترک دانیلوف با دریابان شمخانی که نمایندگان سازمان هواپیمایی دو کشور هم‌ حضور داشتند، توضیحات فنی جامعی به وی ارائه شد و بر غیر عمدی بودن این حادثه تلخ که ناشی از خطای انسانی بوده، تاکید شد.وی افزود: دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در جلسه مشترک با دانیلوف با اشاره به تحقیقات جامع و دقیقی که از سوی گروه‌های متعدد کارشناسی کشورمان انجام شده، هر گونه احتمال و فرضیه دیگری را در این خصوص با قاطعیت رد کرد.خسروی افزود: تنها درخواست مشخص آقای دانیلوف از ایران، ارسال جعبه سیاه هواپیما برای بازخوانی به اوکراین بود و وی این موضوع را برای کشورش حیثیتی عنوان کرد.وی گفت: نظر اولیه ایران، انتقال تجهیزات تخصصی بازخوانی جعبه سیاه و بازخوانی آن در ایران بود که بهدلایل فنی امکان آن فراهم نشد.خسروی افزود: در توافق میان دریابان شمخانی و دانیلوف قرار شد که جعبه سیاه به اوکراین ارسال شود، لیکن پس از بررسی دقیق کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری مشخص شد که اوکراین توانایی فنی لازم برای بازخوانی جعبه سیاه را ندارد، لذا جعبه سیاه به فرانسه ارسال و با حضور مجموعه کشورهای ذینفع بازخوانی شد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار