کد خبر: ۹۶۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴ 06 May 2021

 بزرگترین خط تولید بردهای الکترونیکی لوازم خانگی کشور با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور در تبریز افتتاح شد.

 

عبدالرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این واحد، گفت: این شرکت دانش بنیان با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار عدد انواع برد الکترونیکی ۷۰ درصد نیاز کشور را به بردهای لوازم خانگی تامین می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این واحد هم‌چنین ۱۰ هزار دستگاه تلویزیون LED تولید می‌شود که این تعداد تا پایان سال به ۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

 

وی اضافه کرد: شرکت دانش بنیان صبح پارلارآسیا با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی راه اندازی شده که بخشی از آن از محل تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده است. این شرکت در زمینی به مساحت پنج هکتار با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع راه اندازی شده و امکان اشتغال ۵۸۰ نفر را فراهم کرده است.

 

وجود گسترده ترین شبکه مراکز رشد و نوآوری کشوردر آذربایجان شرقی

 

واعظی گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اکنون با داشتن ۱۲ مرکز رشد و نوآوری، گسترده ترین شبکه مراکز رشد و نوآوری را در بین استان‌های کشور دارد و میزبان ۳۲۵ شرکت فناور و دانش بنیان است.

 

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۰ شرکت فناور و دانش بنیان استان بعد از طی مراحل رشد و تجاری سازی به مرحله تولید انبوه محصولاتشان رسیده‌اند که متاثر از فضای صنعتی استان عمدتا در زمینه‌های مکانیک، الکترونیک و ساخت و تولید فعالیت می‌کنند.

 

بر اساس این گزارش، بهره‌برداری از ۱۸۸ طرح عمرانی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و رفاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۲۸۸ فضای آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور، امروز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد که ٩ طرح از این تعداد در حوزه فناوری بود.ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :