رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:هادی خامنه‌ای خواستار ائتلاف همتی و مهرعلیزاده شد / توئیت علی لاریجانی در واکنش به اظهارات عضو شورای نگهبان / تبعه چینی منتشر کننده فیلم دختران ممنوع الخروج شد و … رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲ 15 June 2021
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

درآمد گزارشگرهای ورزشی دنیا چقدر است؟

براساس اطلاعات ارائه شده در وبسایت «پی اسکیل»، درآمد سالانه یک گزارشگر ورزشی در کشوری مانند ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۱ ، حدود ۳۸هزار دلار است و این مبلغ به طور سالانه برای افراد مختلف بین ۲۷ تا ۶۸ هزار دلار تفاوت دارد./ایسنا

ادعای عجیب درباره نفوذ اصلاح طلبان در ستاد انتخاباتی کاندیداهای اصولگرا

محمدحسن قدیری ابیانه، فعال سیاسی اصولگراگفت: سید ابراهیم رئیسی تا پایان راه در عرصه انتخابات می‌ماند و شایعه پراکنی مبنی بر اینکه قرار است به نفع دیگری کنار برود کار اتاق جنگ روانی اصلاح‌طلبان است. گویا اصلاح طلبان در ستادهای برخی از نامزدهای اصولگرا نفوذ کرده اند و تلاش می‌کنند آن‌ها را ترغیب به عدم انصراف نمایند تا بلکه اتفاقی که سال ۹۲ افتاد بار دیگر تکرار شود. اصولگرایان باید مراقب باشند که بار دیگر ضربه نخورند، زیرا ملت ایران در این ۸ سال به اندازه کافی ضربه خورده است./باشگاه خبرنگاران

برخی افراد در رابطه با پرونده فایل صوتی ظریف تفهیم اتهام شدند

سخنگوی قوه قضاییهگفت: قبلا اشاره کردم پرونده ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده و افراد متعددی که مرتبط با پرونده بودند از آنها به عنوان مطلع تحقیق شد. برخی که در مظان اتهام بودند ممنوع الخروج شدند و برخی از افراد هم که در مظان اتهام بودند تفهیم اتهام شدند و قرار تامین برای آنها صادر شده و با قرارتامین آزادند. تحقیقات توسط دادسرای عمومی و انقلاب تهران در حال انجام است و به محض نتیجه، اطلاع رسانی را انجام خواهیم داد./ایسنا

بمب خبری عضو جبهه پایداری با هشتگ زاکانی

قاسم روانبخش در توئیتی نوشت: بمب خبری در راه است انصراف تعدادی از نامزدهای مهم به نفع آیت الله رئیسی منتظر بمانید. این توئیت با هشتگ های ما منتظر انتخاباتیم، زاکانی و مردم میدان منتشر شده است.

همسر ابراهیم رئیسی هشدار داد

جمیله علم الهدی:کاسبان تفرقه به دنبال اختلاف‌افکنی بین اقوام و مذاهب، ادیان، شهروندان و گروه‌ها و جناح‌های سیاسی هستند چون می‌دانند که تنها با تفرقه می‌توانند حکومت کنند بنابراین نباید فریب شیطان را خورد و باید از نزاع و تفرقه دوری کرد. کارنامه آیت الله رئیسی نشان‌دهنده ائتلاف و وحدت است و برخلاف گرایش‌های سیاسی، مذهبی و قومیتی، از تمامی ظرفیت‌ها در کار مدیریتی استفاده می‌کند چون سرباز واقعی امام و رهبری است./تسنیم

بدهکاران بزرگ بانکی،محصول دوره احمدی نژاد هستند

روزنامه اعتماد در مورد لیست بدهکاران بانکی نوشت:بیشتر این «ابربدهکاران بانکی» محصول اقتصاد به ‌شدت متکی به درآمدهای نفتی در دولت احمدی‌نژاد و سال‌های پرپولی اقتصاد ایران بوده‌اند. مطرح شدن این موضوع در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، آن‌هم علیه فردی که خود سکاندار نظام پولی ایران بوده است؛ در حالی صورت گرفته که برخی کارشناسان آن را برخورد سیاسی با یک موضوع اقتصادی می‌دانند. شاید زمان آن رسیده که نگاه به مقوله ابربدهکاران بانکی فارغ از نگاه سیاسی با استفاده از رویکرد فراجناحی و مبارزه با فساد اقتصادی باشد تا در روزهایی که اقتصاد ایران با بحران کمبود منابع روبه‌رو است؛ حیف و میل منابع نیز رخ ندهد.

در مورد مصلحی ،شائبه دروغگویی وجود دارد

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت:آقای مصلحی اکنون به عنوان نامزد خبرگان رهبری در همین دوره برای استان تهران تایید صلاحیت شده است. یعنی مجتهدی است که شائبه دروغ، آن هم علیه شورای نگهبان در او وجود دارد. شورای نگهبان که جداکننده حق و باطل معرفی می‌شود نیز افشاگری آقای مصلحی را به کلی رد کرده است. پس یکی از این دو، خلاف واقع می‌گویند. خلاف واقعی مسلم و قطعی. اگر آقای مصلحی اینها را علیه شورای نگهبان جعل کرده، در این صورت بلافاصله باید صلاحیت او برای مجلس خبرگان فعلی رد شود.شورای نگهبان این را بارها گفته‌اند که حق بررسی صلاحیت را تا لحظه آخر و حتی پس از رای‌آوری دارند. در اینجا باید صلاحیت او را رد کنند. اگر رد نکنند چه می‌شود؟ معلوم می‌شود که طرف مقابل که شورای نگهبان باشد یا حداقل سخنگوی آن فاقد ویژگی‌های لازم برای رد و تایید صلاحیت است.

عقب نشینی حیدر مصلحی از اظهارات جنجالی اش درباره ردصلاحیت آیت‌الله هاشمی

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد در پستی اینستاگرامی درخصوص اظهاراتش درباره رد صلاحیت آیت الله هاشمی توضیحاتی ارائه کرد و نوشت: فیلم منتشر شده در فضای مجازی بخشی از نظرات اینجانب در خصوص فرآیند تایید صلاحیت ها در سال ۹۲ می‌باشد که ناقص بیان شده است. البته نظر جامع و کامل نسبت به شورای محترم نگهبان در نشست خبری مورخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ گفته شده و بزودی در صفحات رسمی منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است شأن و منزلت شورای محترم نگهبان والاتر از آن است که بدین گونه در فضای مجازی مورد هجمه قرار گیرد. در آخر با توجه به اطلاعات دقیقی که دارم شورای نگهبان به یک گزارش استناد نکرده و بعد از بررسی نهایی صلاحیت ها را اعلام می کنند.

اگر مصلحی دروغ گفته چرا کاندیدای خبرگان است؟!

مجید انصاری خطاب به شورای نگهبان: چرا به قانون عمل نمی کنید؟ آقای سخنگو با تکذیب کردن مشکلی را حل نمی کنید. سخنگو برای تبیین و روشنگری است. جلسه ای که گفتید برای جلسه آقای هاشمی نبوده، دیگر محرمانه نیست، از چه می ترسید. مشروح این جلسه را فردا از یکی از شبکه ها پخش کنید تا مردم بفهمند آن آقا دروغ گفته است. اگر دروغ گفته است چرا امروز کاندیدای خبرگان است. مردم با این تعارض ها چه کنند؟ با باور و اعتماد مردم بازی نکنید

مدرسی یزدی: مصلحی تصورات دلخواه خود را روایت کرده

آیت الله «سید محمدرضا مدرسی یزدی» درباره اظهارات اخیر حجت الاسلام «حیدر مصلحی» وزیر اسبق اطلاعات درباره نحوه رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: واقعیت آن است که از اظهارنظرها در بخشی از ویدوی منتشر شده، آن هم در شرایط کنونی بسیار تعجب کردم. از آن برهه زمان زیادی گذشته است و ممکن است برخی جزییات از ذهن من یا دیگران محو شده باشد اما من چیزی از اظهارات کلیپ منتشر شده به یاد نمی‌آورم بلکه به یاد می‌آورم که بعضی از مطالب ذکر شده صرفا برداشت‌های فردی است. وی افزود: بهترین توجیه من این است که گوینده این کلمات در شرایط خاصی قرار گرفته و آنچه را که دوست می‌داشته یا فکر می‌کرده که اینچنین است، تصویری از واقع دانسته است. به ویژه آنکه شورای نگهبان با نهادهایی که گزارش کتبی و شفاهی می‌دهند بر سر «ان قلت» و «قلت» ایستادگی نمی‌کند که نتوانسته باشد «ان قلتی» وارد کند.

تبعه چینی منتشر کننده فیلم دختران ممنوع الخروج شد

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره تبعه چینی که اقدام به انتشار فیلم دختران ایرانی کرده بود و اینکه آیا او محاکمه و از کشور اخراج می شود؟ گفت: بعد از حادثه و فیلم هایی که متشر شد قوه قضاییه ورود جدی کرد و با همکاری پلیس فتا این فرد را شناسایی و دستگیر کردیم و یکی از همدستانش هم دستگیر شد. پرونده دو متهم دارد و در حال رسیدگی است و حتما در چارچوب ضوابط رسیدگی و حکم صادر خواهد شد. گرچه این فرد ابتدائا دستگیر شد و با قرار تامین آزاد شد ولی قرار ممنوع الخروجی او نیز صادر شده است. اسماعیلی افزود: در برابر ضوابط حکم پرونده هرچه باشد ان‌شاءالله صادر خواهد شد.

وعده محسن رضایی به مادران ایرانی

رضایی وعده داد به مادران ایرانی حقوق مادام العمر خواهد داد.محسن رضایی در توییتر نوشت:سلام بر مادران مهربان سرزمینم؛ پرداخت حقوق مادام العمر به شما از افتخارات دولت ما خواهد بود.پیش تر رضایی به عنوان یکی از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بود به زنان خانه دار، حقوق خواهد داد.

ابطحی: من رأی می دهم

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: یقین دارم رأی ندادن هیچ مشکلی را حل نمی کند؛ پس من رأی می دهم.محمدعلی ابطحی در توییتر نوشت:این روزها خیلی اندیشیده ام. من نمی دانم رأی دادن در وضعیت فعلی مشکلی را به نفع مردم حل می کند یا نه. اما یقین دارم رأی ندادن هیچ مشکلی را حل نمی کند!پس من رأی می دهم و به آنها که نظر من را قبول ندارند احترام می گذارم. همین.

جزئیات جلسه مهم اصلاح‌طلبان به روایت علی صوفی

علی صوفی، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات و از اعضای نهاد اجماع درباره جزئیات این جلسه به «نامه‌نیوز» گفت: «شب گذشته دو دستور کار برای جلسه نهاد اجماع‌ساز تعریف شده بود؛ نخست بررسی انتخابات شوراها و دیگری بررسی شرایط انتخابات ریاست‌جمهوری. درباره انتخابات شوراها گزارشی مبسوطی قرائت شد و درباره اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری باید از کاندیدایی حمایت شود یا نه، بحث‌هایی در گرفت و همان‌طور که خانم آذر منصوری، سنخگوی این نهاد، اعلام کرد، تصمیم جمعی بر آن شد که جبهه اصلاحات از هیچ از یک نامزدها حمایت نکند».او ادامه داد: «در واقع مصوبه پیشن نهاد اجماع‌ساز مبنی بر عدم ارائه نامزد به قوت خود باقی است و جبهه اصلاحات به طور قطع در انتخابات 1400 نامزدی نخواهد داشت».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که میزان موافقان و مخالفان حمایت از نامزدها به چه شکل بوده است، بیان کرد: «آراء 23-23 بود؛ یعنی 23 عضو موافق ارائه نامزد بودند و 23 عضو مخالف که نسبت 50-50 را ایجاد کرد و به دلیل آنکه تصویب مصوبات نهاد اجماع‌ساز نیاز به دوسوم آراء دارد، حمایت از نامزدهای انتخاباتی رأی نیاورد. حتی حمایت از نامزدها نسبت 1+50 را هم نتوانست به دست آورد».صوفی همچنین درباره اینکه آیا نهاد اجماع‌ساز جلسه دیگری خواهد داشت یا نه، اظهار کرد: «هیچ جلسه دیگری در کار نخواهد بود و این تصمیم نهایی است».

اعرافی: مجلس خبرگان درباره FATF هم می تواند نظر بدهد

نامزد انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان رهبری به صورت مستقیم چند مسئولیت اساسی و جدی دارد که مسئولیت‌های رسمی و قانونی تعریف شده برای آن است اما ورود به عرصه‌های دیگر هم برای انجام این وظایف اصلی لازم است.آیت الله اعرافی نامزد مجلی خبرگان رهبری در اظهاراتی تازه درباره وظایف مجلس خبرگان رهبری می گوید: از نظر قانونی مجلس خبرگان رهبری در مسائل کلانی مثل FATF که نهادهای کشور با آن درگیر هستند مسئولیتی ندارد و این مسائل، مجاری قانونی تعریف شده خاص خود را دارد اما اگر مجلس خبرگان رهبری، دریافت یا تشخیصی دارد، می‌تواند آن را به شکل اعلام نظر و موضع عرضه کند و مانعی ندارد.نامزد انتخابات خبرگان رهبری به خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مجلس خبرگان رهبری به صورت مستقیم چند مسئولیت اساسی و جدی دارد که مسئولیت‌های رسمی و قانونی تعریف شده برای آن است اما ورود به عرصه‌های دیگر هم برای انجام این وظایف اصلی لازم است.

مقام شورای نگهبان: ۳۰۰ هزار نفر بر انتخابات نظارت می‌کنند

نشست مشترک روسای ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری با حضور صادقی مقدم معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در شورای نگهبان برگزار شد.صادقی مقدم معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در این نشست گفت: وظیفه شورای نگهبان نظارت بر انتخابات است؛ شبکه ۳۰۰ هزار نفری ناظران این وظیفه را در روز انتخابات انجام خواهند داد.وی افزود: اولویت شمارش آرا در پایان رای‌گیری، با آرای ریاست جمهوری است. آرای ریاست جمهوری پس از شمارش دقیق، صورتجلسه خواهد شد.

تکذیب استعفای دسته‌ جمعی بدنه حزب اتحاد ملت

حسین نورانی نژاد، سخنگوی حزب اتحاد ملت خبر استعفای دسته جمعی برخی از اعضای این حزب را تکذیب کرد.خبر استعفای برخی از اعضای حزب اتحاد ملت در پی اعلام شب گذشته جبهه اصلاحات ایران مبنی بر عدم حمایت از کاندیدایی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو مطرح شد.

بیانیه مهم لاریجانی درباره انتخابات؛ از شما حرکت، از خدا برکت

علی لاریجانی در بیانیه ای با بیان اینکه «برخی رفتارهای نادرست داخلی و خارجی، مزاحمت‌هایی برای حرکت ملت ایجاد کرده؛ اما اراده شما بسیار قوی‌تر از آن‌هاست» از مردم خواست تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را به روز ملی سرنوشت بدل کنند.متن بیانیه لاریجانی بدین شرح است:

ملت سربلند ایران


تبلیغات

«از شما حرکت، از خدا برکت»

 

بهتر آن است که در اقدام ملی انتخابات، یکسره با خدا معامله کنیم. یادمان باشد که چه خون های پاکی فدای انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی گردید. روح شهدای بزرگوار خود را شاد نماییم. به وصیت امام عظیم الشان عمل کنیم. به ندای رهبری معظم لبیک گوییم.گرچه برخی رفتارهای نادرست داخلی و خارجی، مزاحمت هایی برای حرکت ملت ایجاد کرده؛ اما اراده شما بسیار قوی تر از آنهاست که امید است با مطالبات حق طلبانه عموم مردم شریف و قانون مداروعزم مسولین مربوطه روال های ناصحیحی که به اعتماد عمومی ضربه میزند اصلاح گردد و درنتیجه اقناع هرچه بیشتر مردم نسبت به عملکرد دستگاه ها فراهم آید تا بتوانیم با اتحاد و انسجام ملی برتمام دشواری های داخلی و خارجی فائق آییم. از فرصت باید بهره جست که امام علی (ع) فرمود: «فرصت ها مانند ابرزودگذراست؛ پس مغتنم شمارید فرصت های نیک را» و آگاهی، آزادگی، دین و مروت را در عزم راسخ خود در پای صندوق های رای نمایان کنید.

آراء ملت نظیرآب دریا پشتیبان حرکت کشتی جامعه است وعدم حضور در انتخابات، کندی پیشرفت جامعه وحل مشکلات را باعث می گردد.
ملت عزیز در مشکلات سخت تحریم، صبوری کردید؛ ان شالله ظفر در پیش است که «صبرو ظفردوستان قدیمند» روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را به روزملی سرنوشت بدل کنیم که خداوند فرمود: «ان الله لایغیر مابقوم حتى یغیروا ما بانفسهم »

بنده خدا
علی لاریجانی

پاسخ محسنی اژه‌ای به یک شایعه

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شایعاتی در خصوص حضور شما در قوه قضاییه به عنوان رئیس وجود دارد آیا آن را تایید می‌کنید گفت: همه این‌ها شایعات است.غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه نشست کارآموزان وکالت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از موفقیت آقای رئیسی در ریاست جمهوری آیا شما در قوه قضاییه می‌مانید یا به دولت می‌روید گفت: در قوه قضاییه باقی خواهم ماند.وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شایعاتی در خصوص حضور شما در قوه قضاییه به عنوان رئیس وجود دارد آیا آن را تایید می‌کنید گفت: همه این‌ها شایعات است.معاون اول قوه قضائیه درباره سرانجام سند تحول بیان کرد: ان شاءالله با کمال قوت و شدت این قضیه ادامه پیدا خواهد کرد این سندی نیست که با رفت و آمد افراد متوقف شود و حتما ادامه و ارتقا پیدا می‌کند.محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا جمعه آقای رئیسی جشن پیروزی را می‌گیرد یا خیر بیان کرد: این موضوع را مردم باید مشخص کنند.

توئیت علی لاریجانی در واکنش به اظهارات عضو شورای نگهبان

علی لاریجانی در توئیتی به اظهارات آیت الله اعرافی، عضوفقهای شورای نگهبان واکنش نشان داد.علی لاریجانی در رشته توئیتی نوشت:در مورد بیانات آیت الله اعرافی که فرمودند: «دلایل عدم احراز صلاحت کاندیداهای ریاست جمهوری به انان به روشنی اعلام می شود اما اعلام عمومی این مساله جای کار بیشتری دارد»...به استحضار ایشان وملت عزیز میرساند: علی‌رغم تقاضای مکرر اینجانب و درخواست رسمی و کتبی، شورای نگهبان هیچ مطلبی را در مورد عدم احراز صلاحیت به اینجانب ارائه ننموده است

هادی خامنه‌ای خواستار ائتلاف همتی و مهرعلیزاده شد

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) در نامه به دو کاندیدای اصلاح‌طلب خواستار ائتلاف آن‌ها با یکدیگر شد.حجت الاسلام سید هادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) طی نامه‌ای خطاب به محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی دو کاندیدای نزدیک به جریان اصلاح‌طلب خواستار ائتلاف آن‌ها شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار