بیمارستان ۹۶ تختخوابی آذرشهر با زیربنای 8500 مترمربع پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) با فرمان رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۷۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ 17 June 2021

به گزارش تابناک تبریز، بیمارستان ۹۶ تختخوابی آذرشهر با زیربنای ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) با فرمان رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

 

برای ساخت این بیمارستان که عملیات اجرایی آن از سال ۸۹ شروع شده بود، ۲۰۰ میلیارد تومان و برای تجهیز آن ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

رئیس جمهور قبل از صدور فرمان افتتاح این بیمارستان که همزمان با افتتاح ۱۰۲۷ تخت بیمارستانی در کشور صورت گرفت، با بیان اینکه مردم آذربایجان در تمام مقاطع اعم از انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همیشه نقش و سهم بسیار زیادی را بر دوش داشته‌اند، گفت: اگر بهمن ۵۶ در تبریز و حرکت مردم و قیام مردم تبریز نبود، معلوم نبود مسیر انقلاب چگونه بود.

 

روحانی یادآور شد: اینکه افتتاح‌ها در حوزه سلامت در مناطق مرزی یا در مراکز محروم کشور در این هشت سال بیش از مراکز برخوردار یا مرکزیت کشور بوده به معنای عدالت در بخش سلامت است که برای همه ما حائز اهمیت است.

 

رئیس جمهور با ابراز امیدواری به اینکه مردم کشور هیچ وقت نیاز به تخت بیمارستانی نداشته باشند، تصریح کرد: ما باید همیشه آماده باشیم که در صورت لزوم به مردم عزیز مخصوصا کسانی که در شرایط بیماری قرار می‌گیرند خدمات لازم را تقدیم کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این مراسم با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان، افزود: در این دولت بیش از یک‌هزار پروژه در بخش بهداشت و درمان آذربایجان‌شرقی، اجرا شده و یا در حال اجراست.

 

محمدحسین صومی با بیان اینکه هم اکنون در تمامی شهرستان‌های استان بخش دیالیز احداث و راه‌اندازی شده است، متذکر شد: احداث بزرگترین بخش دیالیز خاورمیانه در تبریز با ۱۲۲ تخت، احداث بزرگترین اورژانس کشور در بیمارستان امام رضا (ع)، سه برابر شدن بخش‌های ویژه، راه‌اندازی مجهزترین بخش‌های مربوط به رادیوتراپی، شیمی درمانی، مسمومیت و پیوند و افزایش ۲ هزار و ۷۰۰ تخت استاندارد بیمارستانی و استانداردسازی ۹۰ درصد تخت‌های باقی مانده از جمله اقدامات دولت در این استان است.

 

گفتنی است، مراسم افتتاح این بیمارستان با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی از مسوولان استان در شهرستان آذرشهر برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :