در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند مدیرعامل اسبق پرسپولیس بر اثر کرونا درگذشت/محمد هاشمی جایگزین چهره پرحاشیه وزارت بهداشت شد/سخنگوی سپاه: برخی خط رسانه‌ای دشمن در مسئله واکسن را پیش گرفته‌اند و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۹۹۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷ 08 September 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

وزیر آموزش طالبان: مدرک کارشناسی ارشد و دکترا دیگر ارزشی ندارند
شیخ مولوی نورالله منیر در اظهاراتی مدعی شد که مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور دیگر ارزش ندارند. وزیر آموزش و پرورش گفته است که طالب ها چنین مدارکی ندارند ولی با این وجود از همه بالاتر هستند. ویدئویی از شیخ مولوی نورالله منیر اکنون به طور گسترده در توییتر به اشتراک گذاشته می شود ، که در آن وی در مورد سیاست های آموزشی و مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا صحبت می کند.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس بر اثر کرونا درگذشت
مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس به دلیل ناراحتی قلبی و ابتلا به کرونا درگذشت. عباس انصاری فرد برادر بزرگ‌تر محمد حسن انصاری فرد که در روز‌های اخیر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری بود، جان خود را از دست داد. انصاری فرد ۶۵ ساله سابقه سه دوره مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در سال‌های (۱۳۶۹–۱۳۷۲) (۱۳۸۰–۱۳۸۱) و (۱۳۸۷–۱۳۸۸) را داشت.

محمد هاشمی جایگزین چهره پرحاشیه وزارت بهداشت شد



با حکم بهرام عین اللهی وزیر بهداشت دولت سیزدهم، محمدهاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت شد. در حکم بهرام عین اللهی بر اطلاع رسانی مناسب موضوعات مرتبط با بیماری کرونا و واکسیناسیون، اقتدار رسانه‌ای و پاسخگویی صادقانه، ایجاد شبکه هوشمند روابط عمومی، بهره گیری از شیوه‌های نوین در حوزه اطلاع رسانی و توجه به مجاهدت‌های شبانه روزی مدافعان سلامت تاکید شده است. هاشمی در کارنامه خود سابقه مدیریت مرکز روابط عمومی سازمان غذا و دارو را در دوره وزارت سید حسن قاضی زاده هاشمی دارد، همچنین در همین حوزه سابقه مدیریت مرکز روابط عمومی بیمه سلامت را نیز دارد. گفته می شود هاشمی در زمان تصدی خود در این دو سازمان، ارتباط خوبی با رسانه ها داشته است و تجربه ی موفقی در این حوزه دارد. پیش از این، کیانوش جهانپور مسئولیت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت را بر عهده داشت.

 

لمس دست نامحرم هنگام تزریق واکسن حرام است
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گفت: لمس دست نامحرم هنگام تزریق واکسن بدون دستکش قطعاً حرام است. احمد عبداللهی نژاد در صفحه توئیتر خود نوشت: «لمس دست نامحرم هنگام تزریق واکسن بدون دستکش قطعاً حرام است. پ.ن: بی دقتی واکسیناتور و دریافت کننده واکسن را می‌فهمم ولی اصرار تلویزیون بر انتشار مکرر این تصاویر را نه!»

سخنگوی سپاه: برخی خط رسانه‌ای دشمن در مسئله واکسن را پیش گرفته‌اند
سردار شریف: چرا بعضی‌ها تلاش می‌کنند ساخت واکسن در کشورمان را نادیده بگیرند و آن را کاری کوچک جلوه دهند؛ آن‌ها با شیطنت رسانه‌ای تلاش می‌کنند تا همت متخصصان کشورمان را زیر سوال ببرند؛ به همین علت امتحان بسیار بزرگی در مبارزه با کرونا در پیش روی داریم. وی با تأکید بر اینکه کسی نباید داشته‌ها و توانمندی‌های کشور را در مقابله با کرونا زیر سوال ببرد، بیان کرد: در این مقطع که دولت تلاش می‌کند تا واکسن وارد یا تولید کند، برخی‌ها تلاش می‌کنند در خصوص واکسن شایعاتی را در فضای مجازی مطرح کنند که این همان خط رسانه‌ای دشمن است.

سردار صفوی: مردم باید بدانند که یک‌شبه نمی‌شود همه مشکلات را حل کرد
سردار صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر و تحولات در دولت سیزدهم اشاره کرد و تصریح کرد: خوشبختانه با خواست و اراده مردم دولت مردمی روی کار آمده است؛ البته همه مردم باید بدانند که یک‌شبه نمی‌شود همه مشکلات را حل کرد؛ همه باید به دولت فرصت دهند، اما معتقدم با تلاش‌های شبانه‌روزی دولتمردان در یکی دو سال آینده گشایش‌هایی در زندگی مردم رخ خواهد داد و شرایط و روز‌های بهتری در انتظار مردم عزیزمان است. سردار صفوی با بیان اینکه ما باید بدانیم چگونه مشکلات را با استفاده از تجارب گرانقدر 40 سال گذشته برطرف کنیم، افزود: مسئولین باید بدانند و بتوانند با استفاده از تجارب گرانقدر که در این سال‌ها به دست آمده مشکلات کشور را برطرف کنند؛ زیرا می‌توان با اتکا به دانش و توان داخلی و ظرفیت‌های عظیم داخلی کشور را به پیش برد تا از این طریق به الگوی مناسب و قوی برای کشور‌های اسلامی تبدیل شویم و مشکلات و مسائلی که مردم ما دارند را برطرف کنیم.

دستور سرلشکر سلامی برای واکسیناسیون ۲۴ ساعته
سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه بررسی روند اجرایی گام پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: به همه فرماندهان سپاه دستور قاطع می دهم در عرصه تحقق اهداف مقدس طرح شهید سلیمانی برای واکسیناسیون به صحنه بیایند و همه استعداد موجود را با ظرفیت کامل در نظر بگیرند. فرمانده کل سپاه تاکید کرد: زمان حضور نیروها در مراکز واکسیناسیون را اینقدر بسط بدهید تا به ۲۴ ساعت برسد. سرلشکر سلامی با اعلام دستور استفاده از همه ظرفیت‌ها برای واکسیناسیون ۲۴ ساعته، گفت: در بکارگیری اماکن و ظرفیت های سپاه برای توسعه مراکز واکسیناسیون کاملا مختار هستید و به تناسب نیاز به تشخیص خودتان عمل کنید.

هشدار روح‌الامینی به نمایندگانی که مجلس را پله صعود به دولت کردند
عدالحسین روح الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در تذکری خطاب به هیأت رئیسه با تاکید بر لزوم حفظ شدن و حرمت مجلس اظهار داشت: یکی از مطبوعات تیتر زده و نوشته است که مجلس از ۵۰۰ روز فعالیت‌اش، تنها ۶ روز حد نصاب داشته است؛ این حرف توهین به مجلس است. وی با اشاره به معرفی برخی نمایندگان به عنوان وزیر پیشنهادی گفت: در بحث رأی اعتماد به هیات دولت، مجلس اختیار داشته که رأی بدهد یا ندهد و اگر نماینده‌ای به عنوان وزیر معرفی شده و رأی بیاورد، می‌تواند به دولت برود.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اما اگر کسانی بنا به هر دلیلی برای معاونت رئیس جمهور، استانداری یا مسئولیت‌های دیگر بخواهند از مجلس بروند، این خلاف شأن مجلس است و نباید مجلس را برای جایگاه‌های دیگر پله کرد. روح الامینی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هم بر این موضوع تاکید دارند؛ برای یک جایی مثل وزارت، ضرورت پیش می‌آید، اما برای بقیه جاها شأن مجلس را حفظ کنید. وی همچنین با اشاره به آغاز به کار وزرای رئیس جمهور گفت: میثاق ما با وزرا بر اساس ۱۶ بند اصل سوم قانون اساسی است که موضوعاتی مانند رفع تبعیض و گسترش عدالت را مطرح کرده و بحث عدالت را حضرت آقا نیز مورد تاکید قرار دادند که کارهای وزرا باید پیوسته عدالت داشته باشد. این نماینده مجلس تأکید کرد: وزرا پیوست‌های اصل سوم قانون اساسی را برای برنامه‌هایشان آماده کنند و کم کم به مجلس ارائه کنند.

نقدعلی: تعداد روزهای مرخصی مهدی هاشمی و حسین فریدون را اعلام کنید
محمدعلی نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با  اشاره به مرخصی نسبتاً طولانی مهدی هاشمی از زندان اوین اظهار داشت: هیچ توجیهی برای اینکه یک فرد در جامعه تافته جدابافته شود و قانون را تمکین کند وجود ندارد این در حالی است که شنیده‌ایم مهدی هاشمی در ماه‌های سال گذشته در مرخصی از زندان اوین به سر می‌برد و با وجود اینکه این مرخصی تمام شده اما خود را به زندان معرفی نکرد و این رفتار خلاف قانون وی رسانه‌ای شد که از رئیس قوه قضاییه می‌خواهیم دستور جدی قانونی با این زندانی را صادر کند و به دلیل اینکه روزهای زیادی را بدون مجوز از حضور در زندان استنکاف کرده  را پرونده جدید قضایی برای تشکیل شده و اقدامات قانونی در این باره صورت گیرد. وی با بیان اینکه مردم از مسئولان سؤال می‌کنند که تاکنون حسین فریدون و مهدی هاشمی چند روز در زندان بوده و چند روز مرخصی گرفته‌اند و باید قوه قضاییه در این باره شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهد، خاطرنشان کرد: بعد از بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ باید گزارش آنها جهت تنویر افکار عمومی در صحن علنی مجلس قرائت شود.

انتقاد شمخانی از طالبان: بی توجهی به ایجاد حکومت فراگیر
شمخانی با انتشار توییتی، از طالبان به دلیل عدم ایجاد حکومت فراگیر و استفاده از ابزار نظامی به جای گفتگو برای پاسخ به مطالبات اقوام و گروه های اجتماعی انتقاد کرد.

وزیر آموزش طالبان: مدرک کارشناسی ارشد و دکترا دیگر ارزشی ندارند/سردار صفوی: مردم باید بدانند که یک‌شبه نمی‌شود همه مشکلات را حل کرد/فرمانده انتظامی البرز درباره کشته شدن یک نفر به دست پلیس: تیراندازی، سهوی بود

فرمانده انتظامی البرز درباره کشته شدن یک نفر به دست پلیس: تیراندازی، سهوی بود
فرمانده انتظامی استان البرز در خصوص کلیپ منتشر شده از شلیک مامور انتظامی به سمت یک شهروند در منطقه "مهرشهر کرج" که منجر به مرگ او شد؛ توضیحاتی را ارائه داد. سردار "عباسعلی محمدیان" درباره این اتفاق توضیح داد: "ساعت ۲۰:۲۰ دقیقه روز ۱۳ شهریور خبری مبنی بر عربده کشی و قدرت نمایی با سلاح سرد توسط شخصی در منطقه مهرشهر کرج به مرکز فوریت‌های پلیسی استان اعلام و بلافاصله ماموران کلانتری ۲۲ مهرشهر برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند”. وی افزود: "مأموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند که شخصی با حالت غیر عادی به وسیله سلاح سرد اقدام به قدرت نمایی در معابر شهری کرده و علاوه بر هم زدن نظم عمومی، اقدام به وارد آوردن آسیب به ۴ نفر از جمله یک خانم و اموال مردم از جمله چند خودرو و یک سوپرمارکت کرده است”. فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: "بلافاصله مامور انتظامی وارد عمل شده و متهم را به آرامش دعوت می کند که نامبرده بدون توجه به این موضوع به سمت مامور نیز حمله ور می شود که در این هنگام مامور در یک اقدام ضربتی متهم را به زمین زده که در حین دستبند زدن به دلیل نزدیک شدن سایر افراد برای خلع سلاح پلیس، در یک اقدام سهوی تیری از اسلحه خارج و به متهم برخورد می کند”. این مقام انتظامی با بیان اینکه "رسانه های معاند فقط بخش کوچکی از کلیپ را تقطیع کرده و روی آن مانور می دهند"، تصریح کرد: "فیلم کامل اوباشی گری و حمله به شهروندان از سوی این متهم توسط مرکز اطلاع رسانی پلیس منتشر خواهد شد".

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :