استاندار آذربایجان ‌شرقی:
استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به محدودیت سفر زائران به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، گفت: با موافقت دولت عراق، 30 هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین امسال امکان حضور دارند که از این تعداد، 650 نفر در قالب 6 موکب از آذربایجان شرقی به این مراسم اعزام می‌شوند
کد خبر: ۹۹۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ 12 September 2021

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد اربعین استان، تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها و آمادگی‌های لازم صورت گیرد تا بتوانیم کل سهمیه تعیین‌شده را در زمان مقرر اعزام کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه مراسم اربعین امسال به صورت محدود برگزار می‌شود، افزود: زائران ایرانی با محوریت موکب‌داران و فعالان حوزه‌های فرهنگی، خدماتی و درمانی به این مراسم اعزام می‌شوند.

 

پورمحمدی با اشاره اعزام زائران ایرانی صرفاً از طریق هوایی خواهد بود، گفت: با اعلام ستاد اربعین و ستاد ملی مقابله با کرونا، امکان تردد زائران از مرزهای زمینی وجود ندارد و هیچ‌گونه خدماتی، نه در مسیر و نه در مرزها ارائه نخواهد شد که دستگاه‌های مختلف و رسانه‌ها باید در این زمینه آگاه‌سازی کنند.

 

استاندار آذربایجان شرقی همچنین نظارت جدی بر نرخ بلیط پروازها در ایام اربعین را خواستار شد و گفت: باید به طور جدی پیگیری شود تا در این ایام افزایش قیمت بلیط رخ ندهد و در صورت امکان اداره‌کل حج و زیارت استان به خرید پرواز چارتر اقدام کند.

 

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه امکان حضور عاشقان و زائران دلسوخته حسینی برای شرکت در مراسم اربعین در عراق فراهم نشده، ضروری است فضای جامعه را برای ایجاد پویش مردمی اربعین فراهم کنیم.

 

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان ‌شرقی نیز در این جلسه گفت: سهم استان از سهمیه ۳۰ هزار نفر اختصاص یافته به کشور، ۶۵۰ نفر است که از طریق هوایی می‌توانند در مراسم اربعین شرکت کنند.

 

بدر شکوهی افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا این سهمیه‌ها به اعضای موکب‌ها و موکب‌دارانی که در سال‌های گذشته در این زمینه فعالیت می‌کردند، اختصاص یافته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :