مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی از آغاز اجلاس هجدهم پیرغلامان حسینی از در تبریزخبر داد و گفت: آیین عزاداری "عجم" و "شاخسی" تبریز ثبت ملی می‌شود.
کد خبر: ۹۹۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ 14 September 2021

به گزارش تابناک تبریز، ، مرتضی صفری در نشست خبری هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به اینکه از دو ماه پیش کارهای اجرایی اجلاس آغاز شد، اظهار داشت: ریاست این ستاد بر عهده استاندار آذربایجان شرقی است و هفت کمیته در ذیل این ستاد فعالیت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه تلاش کردیم اجلاس هجدهم بعد از یکسال تعطیلی به‌خاطر کرونا در شان تبریز و آذربایجان برگزار شود، افزود: فضاسازی خوبی در استان و کشور در پیشواز این اجلاس ایجاد شد.

 

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی اجلاس را فرصتی برای نمایش آیین‌های دینی و مذهبی دانست و گفت: در این مدت تاریخ و فرهنگ تبریز و آذربایجان به ایران و دنیا معرفی خواهد شد.

 

وی از ورود میهمانان اجلاس خبر داد و خاطرنشان کرد: افتتاحیه اجلاس عصر فردا ساعت 17:30 در محوطه روباز مسجد تاریخی کبود برگزار می‌شود.

 

صفری از رونمایی از ثبت ملی آیین عزاداری عجم و شاخسی به عنوان آیین عاشورایی تبریز خبر داد و افزود: برگزاری روضه‌های خانگی، وبینار شهریار و آیین‌های عاشورایی، عزاداری در دانشگاه هنر، شعرخوانی چله عشق از دیگر برنامه‌های اجلاس در تبریز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :