نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی انقلاب اسلامی را یکی از مهمترین حوادث دوران استاد شهریار عنوان کرد و گفت: انقلابیون اشعار او را که متضمن اعتراض به حکومت فاسد بود، بر کاغذ می‌نوشتند و در واقع استاد شهریار در آن دوران با قلمش جهاد کرد و انقلاب روح دیگری در وی دمید و گویی دوباره جوان شد.
کد خبر: ۹۹۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 18 September 2021

به گزارش تابناک تبریز، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی انقلاب اسلامی را یکی از مهمترین حوادث دوران استاد شهریار عنوان کرد و گفت: انقلابیون اشعار او را که متضمن اعتراض به حکومت فاسد بود، بر کاغذ می‌نوشتند و در واقع استاد شهریار در آن دوران با قلمش جهاد کرد و انقلاب روح دیگری در وی دمید و گویی دوباره جوان شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم جمعه شب در همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار که در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد، اظهار کرد: استاد شهریار بدون تردید در شمار نوابغ شعر معاصر ایران است که توانست شکل تازه ای از شعر معاصر را طرح و ارائه کند. 

 

وی ادامه داد: شهریار دارای شخصیتی منحصر بفرد است که هر انسان با هر نگرش به جامعیت او اذعان دارد و اشتهار او و تسلط بر ادبیات کلاسیک و پدید آوردن سبک جدید توسط او را می‌پذیرد. 

 

وی خاطرنشان کرد: از نظر مردمی بودن، زیستن با انقلاب و دفاع مقدس نمونه‌ی بی نظیری بود و زمانی غزل گفت که همه می‌گفتند دوره غزل سرایی به پایان رسیده و نوآوری در شعر امکانپدیر نیست اما او با یک روش نوین مکتبی ایجاد کرد و به محبوبیت رسید. 

 

امام جمعه تبریز شهریار را شاعر بزرگ روزگار نامید و تاکید کرد: کمتر کسی است که با شعری از استاد شهریار آشنا نباشد و اگر در خیابان نیز از مردم بپرسید او را می‌شناسند. 

 

وی افزود: ولایتمداری و دینداری قسمت غالب اشعار شهریار را شامل می‌شود و اشعاری مانند "علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را" تنها یکی از آثاری است که ارادت او را به خاندان عترت نشان می‌دهد. 

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی متذکر شد: رهبر انقلاب که خود چشمه فیاض شعر هستند، همواره اشعار استاد شهریار را تحسین کرده اند و در خصوص ملامت شدن شهریار توسط روشنفکران وابسته به رژیم گذشته سخن گفته اند. 

 

وی در پایان سخنان خود گفت: شهریار با وقوع جنگ تحمیلی نیز تلاش و نیش قلمش را متوجه مسببان آنها کرد و در نهایت عشق او به آذربایجان منجر به سرودن اثر حیدر بابا شد.

 

به گزارش تابناک تبریز، در این مراسم تنی چند از شعرای تبریزی اشعاری را سرودند و همچنین به تعدادی از هنرمندان تبریزی درجات ۱ و ۲ هنری اعطا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :