بودجه 1401 نظام مند تر از گذشته

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ دولت سیزدهم نظام‌مندتر از گذشته شده و سرفصل‌های اضافی کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 07 January 2022

ابوالفضل ابوترابی افزود: دولت سیزدهم در برنامه پیشنهادی برای سال آینده ۹ هزار سرفصل جدول برنامه و بودجه را در همدیگر ادغام و آن را تبدیل به هزار جدول کرده است.

وی بیان کرد: سرفصل‌های اضافی در گذشته وقت زیادی را از نمایندگان مجلس برای بررسی می‌گرفت و نظارت را خیلی سخت می‌کرد اما چنین اقدامی با تجمیع جداول باعث تسریع در بررسی و نظارت بهتر پس از اجرا خواهد بود.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعریف سرفصل‌های استانی و تمرکززدایی و افزایش اختیارات استانی در بودجه تصریح‌کرد: این اقدام در توزیع عادلانه اعتبارات و دسترسی مردم و مسوولان محلی برای نظارت و پیگیری مطالبات موثر و کارآمد است.

وی پیش بینی خزانه معین برای هر استان برای واریز درآمدهای آنان و مدیریت فروش منابع از دیگر جلوه‌های ممتاز بودجه سال آینده کشور برشمرد.

ابوترابی با بیان اینکه خلق پول یکی از آسیب‌های بزرگ اقتصادی ایران است، خاطرنشان کرد: در این خصوص دولت سال آینده درآمد نفتی را به حساب بانک مرکزی واریز نخواهد کرد و کلیه درآمدها به دیگر بانک‌ها اخنصاص می یابد و این موضوع خلق پول را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

وی توجه به افزایش پلکانی حقوق و درآمد و مبارزه با حقوق های نجومی و توجه به درآمد مالیاتی به صورت منطقی و همچنین کسب مالیات از خانه های خالی را از دیگر شاخصه های موثر بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۱ بیان کرد.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی افزود: سال آینده، به صورت متوسط افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت  به صورت پلکانی پیش بینی شده است که بر این اساس حقوق کارمندان با حقوق پایین‌تر تا ۳۰ درصد و افراد با حقوق بالا کمتر از پنج درصد رشد پیدا می کند.

وی این امر را برای  جلوگیری از تسری حقوق نجومی در کشور مهم خواند و گفت: حقوق بالای برخی مدیران و کارکنان دولت به اعتماد عمومی جامعه لطمه زده است و باید جلوی آن گرفته شود.

ابوترابی در پایان با بیان اینکه از دولت انتظار بیشتری برای اصلاح ساختار بودجه داشتیم، خاطرنشان کرد: دولت باید بودجه قوی و با ساختار منسجم تری را ارائه می‌داد اما روند روبه جلویی برای اصلاح بی نظمی‌ها پیش بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار