هیچ نظارتی بر نوع پوشاک تولیدی و وارداتی در کشور نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد: واردات و تولید لباس اسلامی به حداقل ممکن رسیده و این یک خطر بسیار بزرگ به حساب می‌آید.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵ 19 April 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت الاسلام سید محمدناصر حیدری در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر میراث جهانی یزد گفت: شورای اسلامی شهر و به ویژه کمیسیون فرهنگی به صورت متعدد مورد سوال قرار می‌گیرد که برنامه استان و شورا برای معضلات و مشکلات فرهنگی که در سطح شهر وجود دارد، چیست.


وی تصریح کرد: باید تعیین تکلیف دقیقی در سطح شهر صورت گیرد و مشخص باشد که هر دستگاهی در این حوزه چه وظایفی برعهده دارد و چه اقداماتی باید انجام شود تا بتوان در کاهش و رفع مشکلات فرهنگی موفق باشیم.


نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه برای تحقق دولت اسلامی باید ابتدا جامعه اسلامی محقق شود، افزود: دولت از میان همین جامعه تشکیل می‌شود و اگر بخواهیم دولت اسلامی داشته باشیم باید نگاهمان در راستای توجه به جامعه و عموم مردم باشد.


حیدری با اشاره به عدم وجود نظارت در حوزه تولید و واردات پوشاک اظهار داشت: امروز اگر بخواهیم یک پوشاک مناسب برای فرزندان و خانواده خود بخریم به سختی می‌توانیم یک لباس خوب پیدا کنیم و واردات و تولید لباس اسلامی به حداقل ممکن رسیده و این یک خطر بسیار بزرگ به حساب می‌آید.


وی ادامه داد: در بحث‌های مختلف از جمله سرو مشروبات الکلی، فروش لباس نامناسب، سگ گردانی و موارد بسیار مختلف دیگر ما به آخر خط که همان توزیع است، ایراد می‌گیریم در حالی که بر مبادی ورودی آن هیچ نظارتی انجام نمی‌شود.


حیدری خاطرنشان ساخت: در کنترل و مدیریت فضای افسارگسیخته مجازی هم متاسفانه کوتاهی زیادی صورت می‌گیرد و باید مشخص شود که نقش ما در کنترل انتشار اخبار و مطالب ناامیدکننده چیست.


عضو شورای شهر، یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که باید در حوزه فرهنگی به آن توجه شود را توجه به گردشگری اسلامی و مذهبی دانست و گفت: در این حوزه هم باید نقش دستگاه‌ها به خوبی مشخص شود تا بتوانیم با یک برنامه درست و مناسب در این حوزه حرکت کنیم.


وی با تاکید بر اینکه محور و خط رویکرد ما باید خط و رویکرد امام و رهبری باش، افزود: تمام دستگاه‌های مرتبط در این حوزه باید با هماهنگی و همراهی یکدیگر در تمام امور حرکت کنند و از تک روی‌هایی که می‌تواند خسارت زا هم باشد جلوگیری کنند.

 

حیدری با تاکید بر اینکه نباید چنین برداشت شود که هیچ کاری تاکنون انجام نشده گفت: امروز در بسیاری از کشور‌ها که هجمه به خانواده بسیار کمتر از ایران است اثری از بنیان خانواده نیست، ولی در ایران با وجودی که بالغ بر ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای و فضای مجازی به صورت گسترده در حال تبلیغ ضد کانون خانواده هستند، همچنان خانواده پابرجاست و این که ما نسبت به اقدامات صورت گرفته و وضعیت فرهنگی گلایه داریم در این راستاست که به دنبال تاثیرپذیری بیشتر کار‌ها هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار